Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Invites only?

Diskussion i 'Diskussion' startad av the quiet man, 4 januari 2016.

?

Inträdeskrav.

1. Behövs!

34 röst(er)
    23,8%
  2. Jävla tråkgubbe!

109 röst(er)
    76,2%
  1. the quiet man
    Trådstartare

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Med risk för patronaget vrede så startar jag denna omröstning.
    Det kan knappast bara vara jag som tröttnat på meningslösa (precis som dina är bättre) inlägg, bumpade stenålderstrådar utan något nytt att tillföra samt en bunt nya trådar om samma sak, eller?
    Många forum av andra slag som jag besöker är stängda för "allmänheten" och enda möjligheten att komma in är att någon annan medlem går i god för dig.
    Hur det en är så pysslar vi med rätt dyra grejer och iaf jag börjar tycka att ett tidigare fantastiskt forum på nåt sätt har börjat urvattnats med en massa smörja, otrevligt folk, personangrepp till höger och vänster etc etc.
    Hur det rent praktiskt skulle fungera vet jag inte, risken är att @Spencer66 , @Denke och @daviden blir överhopade med "jobb".
    Slänger dock ut frågan och hoppas själv få stanna kvar iaf:nailbiting:

meo_swe gillar detta.
  2. xHenke

xHenke Friends of KS

Hade nog dragit ner tillväxten rejält. Tror att forumet är relativt självrengörande och att medlemmar utan genuint intresse försvinner ganska omgående.

Knekten_, Galaxy, Fredgusta och 8 andra gillar detta.
  3. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Höj gränsen för tillträde till Lifestyle så blir det nog bra.

Kiddy, Philippe Stern, jabla och 1 annan gillar detta.
  4. Empa

Empa Friends of KS

Invites tror jag inte på, men en lavett med vit handske till de som håller på att bumpa flera år gamla trådar med "fin" "snygg" osv borde kunna ges.

Philippe Stern gillar detta.
  5. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Intressant tanke. Kan till viss del hålla med dig, men risken med intagningskrav eller att behöva bli rekommenderad av någon medlem kan göra att tillväxten hämmas? Låter ledningen avgöra detta. Jag tycker definitivt det skulle bli svårare att komma åt Köp & Sälj, för jag tror en del skriver struntinlägg för att komma åt den delen.

LS, Equilibrium, Fergi och 1 annan gillar detta.
  6. relhok

relhok Bonde

Du menar tvärt om misstänker jag? Höjs gränsen blir det onekligen mer skräpinlägg för att komma åt den delen.

7. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nej, jag menar svårare. Behöver inte vara antal inlägg som gör att man får access till Köp & Sälj. Kan vara andra kriterier.

jabla och Biohazard gillar detta.
  8. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Inte om gränsen blir tex 200 inlägg. Finns nog ingen som orkar skriv 200 nonsensinlägg för att få posta en annons.

willbur gillar detta.
  9. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kör invite only ett tag och se hur det fungerar samt utvärdera efter det..

10. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Jag är emot invites av den enkla anledningen att det blir i princip omöjligt att komma in på ett forum för den som inte redan känner någon som hänger där.

Har själv hängt på/skapat diverse forum i snart 20 år och genom att varna och banna medlemmar brukar det gå att få styr på det mesta.

Anders Forsberg gillar detta.
  11. Edin

Edin Borgare

Från:
    Midsomer Wreath
    En idé kan annars vara att man lägger en spärr för att starta nya trådar på säg 50 posts. Då slipper man alla de "jag är ny i klockvärlden, hjälp mig första dyra klockan" trådarna som poppar upp titt som tätt där skaparen mer i regel än undantag helt missat sökfunktionen..

Brutus, Kiddy, Philippe Stern och 7 andra gillar detta.
  12. KenKun

KenKun Biskop

Gällande Köp och Sälj.

Höj antalet skrivna inlägg, och kanske medlem i två veckor?

Kiddy, dräpdrulle, jandan och 2 andra gillar detta.
  13. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Gillar också tanken med att man bör ha en varit registrerad ett tag innan de man posta annonser. Vi ser nya medlemmar varje månad som kommer in, bumpar massor av trådar en kväll, och kort därefter postar annons.

Compiss gillar detta.
  14. Anders Forsberg

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö
    Frågan är fri, men jag drar nog till med ett Näh som svar!
    Har faktiskt inte varit med om någon typ av forum som mått bättre av denna typen av "intag". Har man däremot lite självkontroll så är det ju tämligen lätt att blunda för allt skit som man inte vill läsa. ;)

15. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Precis som @Torsten skriver, hur ska en person bli delaktig i forumet om hen inte känner någon?
    Nej, vi vill inte kväva människors intresse bara för att de inte råkar ha rätt kontakt.

Knekten_, Brutus, nissehult och 15 andra gillar detta.
  16. FrankyFourFingers

FrankyFourFingers Präst

Från:
    Marseille
    Håller med till viss del. Höjs kraven för Köp/Sälj kan nog hetsbumpningen för att få tillgång dit minska. Ett stängt forum kan dock påverka sponsorintresset.

17. the quiet man
    Trådstartare

Från:
    Västerås
    Köper helt ditt svar, är väl bara gubbförkylt grining idag.....
    Tycker ändå att frågeställningen kan vara intressant. Kanske inte invites men tänkte mest att hårdare moderering skulle överhopa ledningen med jobb.

18. Hugii

Hugii Biskop

jag röstar för fler "forumpoliser"....KS behöver växa, men kanske fler trams-inlägg och trams-trådar borde raderas. :)

Parabellum och the quiet man gillar detta.
  19. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Ett annat alternativ är ju att man skaffar sig impulskontroll och låter bli att klicka på trådar som inte intresserar en...

20. Ponlarsson

Ponlarsson Friends of KS

Från:
    Tidaholm
    Tycker många förslag förutom invite i tråden är bra. 200 inlägg till Köp o Sälj samt lifestyle, 50 inlägg för att få skapa tråd. Kanske även medlem i två veckor för köp o sälj. Då hade man nog fått mer ordning.

21. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Jag tycker inte invites är en bra idé av anledningar som nämnts ovan. Däremot är jag helt för att höja gränsen för postande i Lifestyle och K&S.

22. the quiet man
    Trådstartare

Från:
    Västerås
    Det vet du att jag inte har någon:p
    Tyvärr dyker det upp mer och mer skräp i intressanta trådar också.

23. Nedro

Nedro Stadsbo

Tycker invites only är en grymt trist väg att gå. Kommer väl alltid finnas folk som är intresserade tex jag själv och gärna läse roch eventuellt postar men inte känner någon annan. Detta med att stänga ute folk med samma intresse bara för att de saknar kontakter gör ju det till en klubb för inbördes beundran.
    Däremot så kan man definitivt höja gränsen för när annonser får postas både med tid och antal inlägg, men tror mest åt att reglera på medlemstid...

nissehult gillar detta.
  24. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Antingen det eller så ges ingen postcount för inlägg i Lifestyle. Det tråkiga med att höja gränsen är att många nya medlemmar kommer missa en del intressanta trådar...
    Förövrigt så tycker jag inte heller att man ska ha invites only...

Icaras, StrawberryFields och par gillar detta.
  25. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Du menar att vi ska införa ID-kontroll? :stop:

Galaxy och demondave gillar detta.
  26. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Hur många admin/moderatorer har KS?

27. Taxman

Taxman Friends of KS

Jag tycker det är toppen att klocksnack är öppet för alla. Själv kände jag ingen som var klockintresserad innan jag blev medlem men genom forumet har jag lärt känna en rad klockintresserade galningar. :D

Jonaz, JohnZ, BCKSTRM och 1 annan gillar detta.
  28. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Hehe, jo jag vet :)
    Jag kan hålla med om att det numera skrivs en del skräp i trådarna men jag tycker egentligen inte att det är ett så stort problem.

29. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Tror det är bara 4 totalt

30. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Det var ju inte så mycket. De kan säkert få tag på ett par till som jobbar gratis med att moderera.

Mårtenssons ur Brookfield