• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Iphone lampan går inte att stänga av

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tom när telefonen är avstängd lyser den ettrigt. Vad göra?


Testa att koppla in den till iTunes, annars kan du ju köra en restore (låsknappen och hemknappen nedtryckna i 10 sekunder) och sen starta som ny iPhone. Glöm inte att spara filer som du vill ha i efterhand. Det är möjligt att det ligger en bugg i ditt OS vilket gör att det kanske inte räcker att göra en återställning och sen hämta med säkerhetskopia. Du kan ju testa det först :)
 

Smulan

Rolex
Testa att koppla in den till iTunes, annars kan du ju köra en restore (låsknappen och hemknappen nedtryckna i 10 sekunder) och sen starta som ny iPhone. Glöm inte att spara filer som du vill ha i efterhand. Det är möjligt att det ligger en bugg i ditt OS vilket gör att det kanske inte räcker att göra en återställning och sen hämta med säkerhetskopia. Du kan ju testa det först :)

Tack, ska testa det så snart jag har rätt dator tillgänglig!
 

calzone

Vacheron
Ta loss baksidan och dra ur kontakten till batteriet vänta ett par sekunder du kan trycka på start knappen en gång när du kopplat loss batteriet och sedan koppla på batteriet igen å testa :)
 
T

Tobbe

Guest
Tack, ska testa det så snart jag har rätt dator tillgänglig!

Stabilt där Jakob ;) låter som mina instruktioner brukar låta, helt rätt!
Gör du en restore kan jag tillägga att du kall när telefonen är avstängd hålla inne hemknappen och samtidigt plugga in kontakten till datorn. Detta sätter telefonen i återställningsläge och en factory restore startas. Hela situationen låter lite som ett mjukvarufel så borde lösa sig :)
 

carlanton

Audemars
Stabilt där Jakob ;) låter som mina instruktioner brukar låta, helt rätt!
Gör du en restore kan jag tillägga att du kall när telefonen är avstängd hålla inne hemknappen och samtidigt plugga in kontakten till datorn. Detta sätter telefonen i återställningsläge och en factory restore startas. Hela situationen låter lite som ett mjukvarufel så borde lösa sig :)

Du kanske kan hjälpa mig med mitt problem? Kameran började låsa sig, hslva skärmen blev svart och andra halvan låst. Det hände mer och mer frekvent, sedan dog den helt. Har provat att resetta telefonen från ny profil men det hjälpte inte. Är utomlands resten av sommaren så jag kan inte reklamera. Kan det vara mjukvaran eller har kameran dött på riktigt?
 
T

Tobbe

Guest
Du kanske kan hjälpa mig med mitt problem? Kameran började låsa sig, hslva skärmen blev svart och andra halvan låst. Det hände mer och mer frekvent, sedan dog den helt. Har provat att resetta telefonen från ny profil men det hjälpte inte. Är utomlands resten av sommaren så jag kan inte reklamera. Kan det vara mjukvaran eller har kameran dött på riktigt?

Kan säga som såhär att jag är inne på min 3:e iphone5 (!) under de senaste året, har bytt ut alla pga problem med kameran. Vad jag haft problem med är en röd prick i linsen som synts på alla bilder. Även en del vänner med nätverksproblem som har fått nya enheter..
Summa, Apple är mig veterligen alltid snälla med denna typ av reklamationer om man ser att användaren i övrigt har skött enheten. Vad jag alltid gör är en total återställning (sådan jag tidigare beskrev) och sedan låter bli att återställa från säkerhetskopia innan jag undersökt om problemet är åtgärdat/kvarstår. Finns mycket skit i en backup och kan störa, kanske inte i i ditt fall, utan pratar nu mer generellt :)
 
  • Like
Reactions: ZQT
T

Tobbe

Guest
Jösses vilken kunskap det finns här :).

Jag börjar med en restore/reset då efter back up.

Hade varit perfekt med en väloljad icloud-sync nu ;) för er som inte använder detta borde ni sätta er in i ämnet, underbart att slippa backupa på dator som ändå är gammal när olyckan väl är framme! När jag bytte från Iphone 4 till 5 gjorde icloud att min nya telefon hade allt min gamla innehöll på ca 10 min! Appar, notes, inställningar, kontakter, bilder mm ;)
 

Pleximannen

Cartier


Vill man ha en telefon som laggar och är fylld till bredden med bloatware, så visst ;) Har själv kört S2 och S3 under några år men har nu iPhone 5 och i mina ögon är den totalt överlägsen, och när jag har klämt på S4 så känns den fortfarande mer laggig och seg än iPhone 5. Ok, jag hade inte bangat en större skärm men det är det enda. Och då är jag långt ifrån att vara nån Apple-fanboy =)
 
Topp