• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Isade tavlor

par

Patek
2-Faktor
Sa någon is?
%2fdata%2fgalleries%2f37b5c6176e0e459fb9c90c2b2f53b72bCLUP_91702B53P7B1_53A.jpg
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Sjysst isad Daydate Aurum, men jag drägglar mer över en Kind Midas, inte varje dag man ser en sån. :hungry:
 

Whedda

Rolex
De där tavlorna kallas för Vignette..Om jag minns rätt har jag läst att dessa tavlor inte är rolex-tillverkade, men jag är osäker. Vet du något Aurum? Tror även Whedda har en datejust med vignette tavla?

Skulle vara försiktig med de där om man är ute efter original...Väldigt många refinished eller fakes och en djungel där ute och riktiga exemplar kostar.

Min eller rättare sagt tjejens är en originaltavla som professionell refinish. Säljaren uppgav detta väldigt tydligt, prissatte den rimligt och nämnde inte ett ord om "Vignette" i annonsen så det är ingen fara. Hade ingen koll på Vignette innan jag köpte den men föll framför allt för hur fantastiskt den skiftar mellan ljust och midnattsblått. Sen är det viktigaste att hon älskar den enormt.

 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Skulle vara försiktig med de där om man är ute efter original...Väldigt många refinished eller fakes och en djungel där ute och riktiga exemplar kostar.

Min eller rättare sagt tjejens är en originaltavla som professionell refinish. Säljaren uppgav detta väldigt tydligt, prissatte den rimligt och nämnde inte ett ord om "Vignette" i annonsen så det är ingen fara. Hade ingen koll på Vignette innan jag köpte den men föll framför allt för hur fantastiskt den skiftar mellan ljust och midnattsblått. Sen är det viktigaste att hon älskar den enormt.


Bland de snyggare tavlorna jag sett.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Skulle vara försiktig med de där om man är ute efter original...Väldigt många refinished eller fakes och en djungel där ute och riktiga exemplar kostar.

Min eller rättare sagt tjejens är en originaltavla som professionell refinish. Säljaren uppgav detta väldigt tydligt, prissatte den rimligt och nämnde inte ett ord om "Vignette" i annonsen så det är ingen fara. Hade ingen koll på Vignette innan jag köpte den men föll framför allt för hur fantastiskt den skiftar mellan ljust och midnattsblått. Sen är det viktigaste att hon älskar den enormt.


Tackar för svar,
klockan är otroligt fin, mest tack vare tavlan
 

par

Patek
2-Faktor
Skulle vara försiktig med de där om man är ute efter original...Väldigt många refinished eller fakes och en djungel där ute och riktiga exemplar kostar.

Min eller rättare sagt tjejens är en originaltavla som professionell refinish. Säljaren uppgav detta väldigt tydligt, prissatte den rimligt och nämnde inte ett ord om "Vignette" i annonsen så det är ingen fara. Hade ingen koll på Vignette innan jag köpte den men föll framför allt för hur fantastiskt den skiftar mellan ljust och midnattsblått. Sen är det viktigaste att hon älskar den enormt.

Vilket djup, nu förstår jag grejen:)
 

Whedda

Rolex
Vad är Dandy Shoe Care? Aldrig hört talats om det även fast jag läst om kläder & skor sedan jag fick pubes ;)

Det kan ju bero på att det inte var så längesen du fick pubes... ;)

Alexander Nurulaeff aka Dandy Shoe Care är en rysk patinaexpert som arbetar från italien med att göra unik handmålad finish i allt från grönt till rött eller brunt. Kostar ca 1000kr plus frakt. Hans bilder är alltid i samma miljö.

Shiggy är "bara" shoeshiner hos Leather Soul Hawaii och gör inte någon patina.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Det kan ju bero på att det inte var så längesen du fick pubes... ;)

Alexander Nurulaeff aka Dandy Shoe Care är en rysk patinaexpert som arbetar från italien med att göra unik handmålad finish i allt från grönt till rött eller brunt. Kostar ca 1000kr plus frakt. Hans bilder är alltid i samma miljö.

Shiggy är "bara" shoeshiner hos Leather Soul Hawaii och gör inte någon patina.

Alla fick inte skägg på dagis som du... ;)

Tack för nattens lektion. Nu kan jag sova någon timme.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Jag skulle säga att du om du ska ha en dia dial så satsa på en beg. Går ofta hitta väldigt billigt i förhållande till nypris. Som exempel kostar en serti/dia dial till 116613 30 000kr extra i listan. Det är när du köper klockan. Köper du den ny separat gissar jag mer.


Frågade nyligen rob vad ett tavelbyyte kostar till en 116234 och det ligger på 3300kr inkl ny tavla utan dia och byte. Så gissar bytet kostar 1000kr cirka?

Har kollat med Rob. 750 pix kostar det nu.
 
  • Like
Reactions: par

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Har väl varit nere på 400-ish med. Vad är taket måntro?
För ett och ett halvt år sedan kostade det 450 kr att byta på en 116200. Nu vill Rob ha 750kr, samma pris till alla ref. Jag ska ev byta på en Daytona och fick då priset 1500 kr ink nya visare. Nu hoppas jag att de gamla visarna funkar...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
För ett och ett halvt år sedan kostade det 450 kr att byta på en 116200. Nu vill Rob ha 750kr, samma pris till alla ref. Jag ska ev byta på en Daytona och fick då priset 1500 kr ink nya visare. Nu hoppas jag att de gamla visarna funkar...

Mina uppgifter var inte så daterade.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Om tavlan är org på bilden kan jag itne svara på. Kaplans bör inte sälja kopior dock.
Såldes en så kallad Stella, som inte var orginal, på Kaplans. Troligen ommålad på Rolex-tavla, och stenarna var definitivt inte utvalda av Rolex...

... Jag kan ha fel, men tror inte det. Var där och kollade på den. Noga.

Hoppas verkligen att jag har fel. Annars finns det skäl att förvänta sig lite mer av värderarna där...

A
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Såldes en så kallad Stella, som inte var orginal, på Kaplans. Troligen ommålad på Rolex-tavla, och stenarna var definitivt inte utvalda av Rolex...

... Jag kan ha fel, men tror inte det. Var där och kollade på den. Noga.

Hoppas verkligen att jag har fel. Annars finns det skäl att förvänta sig lite mer av värderarna där...

A

Vilken av dem syftar du på?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Vilken av dem syftar du på?
Var ett tag sedan. Tror den var ljusblå. Men om det var förra eller förrförra året... Minns inte ens om det var vanlig auktion eller kvaliteten. Det var inte den som Kaplans förstörde tritiummarkörer på... Minns inte ens om det var fyr-, eller femsiffrig referens.

Känner du igen den på denna luddiga beskrivning?

A
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Var ett tag sedan. Tror den var ljusblå. Men om det var förra eller förrförra året... Minns inte ens om det var vanlig auktion eller kvaliteten. Det var inte den som Kaplans förstörde tritiummarkörer på... Minns inte ens om det var fyr-, eller femsiffrig referens.

Känner du igen den på denna luddiga beskrivning?

A

Yes, såldes den eller drogs den in i sista minut? Jag blev själv aldrig riktigt klok på hur det låg till. Var ju stor förvirring kring olika avarter på just stellas internationellt vid denna tidpunkt? Utdömda blev plötsligt kosher? Eller har jag drömt detta?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Yes, såldes den eller drogs den in i sista minut? Jag blev själv aldrig riktigt klok på hur det låg till. Var ju stor förvirring kring olika avarter på just stellas internationellt vid denna tidpunkt? Utdömda blev plötsligt kosher? Eller har jag drömt detta?
Hmm. Minnet sviker, men vi tänker nog på samma. Tror den klubbades... Rådde osäkerhet kring mycket. Stenarna var definitivt inte av den kvalitet Rolex använder. Det var - så vitt jag minns - en T SWISS MADE T - tavla. Borde ha varit T SWISS T. Eller inte...

A
 
Topp