• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

istället för rolex?

Hej. Har ett litet problem. Skulle vilja ha en rolex stål/guld men tycker 40mm är för litet. Hur gör jag?? Har ni något förslag till någon "ersättare"? Har tyvärr fallit för varumärket osv o självklart kvalitén. Vad kan jag börja kolla på för märke tycker ni? Har idag några breitling så det e inte så intressant, samt har jag omega och tudor. Tack på förhand.
 

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Hej. Har ett litet problem. Skulle vilja ha en rolex stål/guld men tycker 40mm är för litet. Hur gör jag?? Har ni något förslag till någon "ersättare"? Har tyvärr fallit för varumärket osv o självklart kvalitén. Vad kan jag börja kolla på för märke tycker ni? Har idag några breitling så det e inte så intressant, samt har jag omega och tudor. Tack på förhand.
En Blancpain FF kanske? :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej. Har ett litet problem. Skulle vilja ha en rolex stål/guld men tycker 40mm är för litet. Hur gör jag?? Har ni något förslag till någon "ersättare"? Har tyvärr fallit för varumärket osv o självklart kvalitén. Vad kan jag börja kolla på för märke tycker ni? Har idag några breitling så det e inte så intressant, samt har jag omega och tudor. Tack på förhand.
YM II? Men 40 mm är nog mest en vanesak, iaf med Rolex bitiga boetter.
 

mackman

Cartier
Omega seamster planet ocean 42 eller 45mm? eller PO kronograf?
Omega-Seamaster-Planet-Ocean-600M-Daniel-Craig-in-Skyfall.jpg

SE_PO600m_PO600m_overview2_960x720.jpg
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Håller med tidigare inlägg, dvs Omega alt Rolex DJ.
Men kolla även på Knut Gadd och Breitling, finns mängder som funkar fint till kostym.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Nä det e det som e problemet just nu. Pga att jag tycker rolex va för liten när jag väl bestämt mig o provat. Har varit o sniffat på massa olika men det står helt still fanimig. Gillar inte YM2 så den går bort. Sneglat lite på tex audemars piguet men tror jag tröttnar på den för fort, o känner likadant för hublot.
 
Panerai ska handlas. Deep sea hade redan varit inhandlad om den funnits i g/s. Har klockor i stål samt läder o gummi. Känner att guld behövs blandas in.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Varför skulle den få beröm?
Det enkla svaret är såklart för att den är snygg.
För om man tycker Rolex är för liten, men vill ha en Guld/stål klocka men inte Breitling, Hublot eller Omega så är den helt klart en kandidat. Jag ju fullt medveten om att den inte är en Rolex så jag förstår din fråga.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Precis som TS hade jag siktat in mig på något lite mer färggrant från Rolex, en GMT eller Sub, men att varva de där pyttesmå klockorna med DSSD och Panerai går bara inte :(

För helvete Rolex, släpp genast fler modeller i 44 mm! :mad:
 
Topp