• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

It's pizza time

Jaha, då har man på nåt outgrundligt sätt lyckats uppnå pizza status och som sig bör ska man ju högtidlighålla detta med en liten tävling.
Sagda tävling avslutas vid 21.00 i morgon Söndag den 8/6 och som vinnare tilldelas man följande:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Två stycken Panerai böcker med deras Special editions mellan 1997 och 2012.

Och nu till själva tävlingen som består av 3 stycken frågor:

1: Vilken var min första klocka som betingade ett 5 siffrigt belopp när den inhandlades?

2: Vilket av följande märken har jag aldrig ägt? Omega, Glycine, Citizen, Panerai eller Ocean7.

3: Mitt "klocksamlande" har förutom ekonomi och en argsint fru tidvis hindrats av en tredje sak, vilken?

Om det vid tävlingens utgång är fler med samma antal rätt kommer jag att ställa en utslagsfråga för att utse vinnaren. Denna gång gäller alltså inte först vinner.

Mvh
Tobbe
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Grattis Tobbe.
Då jag redan har en liknande bok 1997-2010 slänger jag in ett svar utom tävlan (bara för att förvirra församlingen)
Panerai
Glycine
Nickelallergi
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Wow har ju just hamnat i habegärets land då det kommer till panerai så vinsten ser jag fram emot

Rätt svar är
Omega år 2010
Glycine
Längre eller kortare fängelsevistelse


PS det är inte tre frågor utan fyra eftersom fråga 1 innehåller 2 frågor ;)
 
Jaha, då var det dags att tillkännage vinnaren i denna lilla tävling men vi börjar väl med de rätta svaren.
1) Den första klocka jag köpte som kostade över 10K var en Omega SMP 2231.80 som köptes på grannforumet.

2) Av de märken som räknades upp har jag aldrig ägt en Citizen.

3) Som många har svarat så har det varit min nickelallergi som iaf tidigare satt käppar i hjulet.

Och vad jag kan utröna bland svaren är det orre som avgår med segern med sina 2 rätt. PM:a din adress så kommer vinsten som ett brev på posten.

Sedan måste jag ju ställa mig frågande till vissa svar, fängelsevistelser ok men Ullared????!!
 

orre

Cartier
Jaha, då var det dags att tillkännage vinnaren i denna lilla tävling men vi börjar väl med de rätta svaren.
1) Den första klocka jag köpte som kostade över 10K var en Omega SMP 2231.80 som köptes på grannforumet.

2) Av de märken som räknades upp har jag aldrig ägt en Citizen.

3) Som många har svarat så har det varit min nickelallergi som iaf tidigare satt käppar i hjulet.

Och vad jag kan utröna bland svaren är det orre som avgår med segern med sina 2 rätt. PM:a din adress så kommer vinsten som ett brev på posten.

Sedan måste jag ju ställa mig frågande till vissa svar, fängelsevistelser ok men Ullared????!!



Pm:at!

"ullared" gav i alla fall mig ett gott skratt. :)
 
Topp