• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ivy watch co? Jo jo jag vet...... Men jag kan inte låta bli att tycka den är läcker

DB15

Panerai
Pledge Member
kan verkligen inte låta bli att tycka att den är väldigt läcker designmässigt osv. Visst namnet kan man verkligen säga ett och annat om vilket jag håller med. Ivy Watch Co realy.....
Men frågan är om någon här vet om det finns en liknande modell (till punkt och pricko med en bred och slät bezel) från något mer välkänt (accepterat?) märke? Vet att Tudor har sin Black bay 36 men vill gärna ha lite mer prisvänligare alternativ

image.jpeg


image.jpeg
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
kan verkligen inte låta bli att tycka att den är väldigt läcker designmässigt osv. Visst namnet kan man verkligen säga ett och annat om vilket jag håller med. Ivy Watch Co realy.....
Men frågan är om någon här vet om det finns en liknande modell (till punkt och pricko med en bred och slät bezel) från något mer välkänt (accepterat?) märke? Vet att Tudor har sin Black bay 36 men vill gärna ha lite mer billigare tips.
image.jpeg


image.jpeg
Jag gillar den också!
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag tänkte samma sak, frågan är om inte den kontrasten behövs som är nu med borstat och polerat. Hade dock velat se en helborstad.
Ja, du har nog rätt i att det behövs lite kontraster behövs. Men en förbättring hade varit att borsta ringen och göra bandhornen polerade kanske. Det finns ju många vinklar som det går att skapa kontraster på/i.
Undrar hur lumen är? :)

Förresten är kronan utskruvad på bilden eller ska den se ut så där?!
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Ja, du har nog rätt i att det behövs lite kontraster behövs. Men en förbättring hade varit att borsta ringen och göra bandhornen polerade kanske. Det finns ju många vinklar som det går att skapa kontraster på/i.
Undrar hur lumen är? :)

Förresten är kronan utskruvad på bilden eller ska den se ut så där?!
Ah, det hade jag verkligen velat se!
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
kan verkligen inte låta bli att tycka att den är väldigt läcker designmässigt osv. Visst namnet kan man verkligen säga ett och annat om vilket jag håller med. Ivy Watch Co realy.....
Men frågan är om någon här vet om det finns en liknande modell (till punkt och pricko med en bred och slät bezel) från något mer välkänt (accepterat?) märke? Vet att Tudor har sin Black bay 36 men vill gärna ha lite mer prisvänligare alternativ

image.jpeg


image.jpeg
Jag tycker den är fin. Och givetvis hatten av från mig för en tillverkare som har den goda smaken att skippa datum!:)

Edit: missade först att den saknar sekundvisare. Det var synd.
 
Senast ändrad:

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Riktigt läcker klocka! Jag har aldrig förstått vad som försegår hos microtillverkarna. Du kan få göra vilken klocka du vill hur du vill och väljer då bland annat miyota framför ne15 och gör den 100m vattenresistent istället för 200m. Hade nog slagit till om det var ne15/eta eller quartz med iaf 150m så jag kan bada obehindrat.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Riktigt läcker klocka! Jag har aldrig förstått vad som försegår hos microtillverkarna. Du kan få göra vilken klocka du vill hur du vill och väljer då bland annat miyota framför ne15 och gör den 100m vattenresistent istället för 200m. Hade nog slagit till om det var ne15/eta eller quartz med iaf 150m så jag kan bada obehindrat.
Dyker ofta djupare än 100 m? Kool!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Riktigt läcker klocka! Jag har aldrig förstått vad som försegår hos microtillverkarna. Du kan få göra vilken klocka du vill hur du vill och väljer då bland annat miyota framför ne15 och gör den 100m vattenresistent istället för 200m. Hade nog slagit till om det var ne15/eta eller quartz med iaf 150m så jag kan bada obehindrat.
Du kan bada med 100?
 
Topp