Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

IWC - Önskar info om klocka

Diskussion i 'Vintage' startad av Maxim, 14 december 2013.

1. Maxim
    Trådstartare

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Hej gubbar!

Söker all info ni har om följande klocka! Allt jag vet är att det är en äkta IWC, 36 stenars verk och 18 carat guld.
    Har tyvärr inte haft möjlighet att öppna upp baksidan, vad behöver man för verktyg för det?

http://imgur.com/a/RqiAd

Fixoflex, eriksson850, Kettil och 2 andra gillar detta.
  2. Kettil

Kettil Biskop

Fin klocka!
    Ser ut som en tryckboett men prova med en boll innan du sätter (boett)kniven i den.

Kronan saknar den vanliga fisken. Jag vet inte om det är kosher på denna.

Jag såg ingen bild på utsida spänne. Är bandet "aftermarket" eller av annat fabrikat?

3. Maxim
    Trådstartare

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Kronan är utbytt, klockan är servad av urmakare nyligen och fick godkänt, samt mycket bra omdöme. Pappa försökte få upp boetten med en vanlig kniv, men lyckades mest skrapa bort lite guld :oops:

Ang ändlänkarna tror jag inte det stod någon IWC märkning, så antagligen inte original?

4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Vad är det för info du söker? Den har kanske något modellnummer men det kommer inte ge dig mycket. Och om det är viktigt rekommenderar jag att ni tar den till en urmakare. Det ser ut att vara en snäppboett men utan rätt verktyg eller erfarenhet kan man skada boetten onödigt mycket vid öppning. Länken ser ut att vara av hög kvalitet och tillverkad till detta ur även om den ej verkar vara IWC-märkt. Riktigt fint ur!

5. _jonte

_jonte Friends of KS

En riktigt pärla, sjukt fin klocka! Vad är din 'tanke' med den?

6. Maxim
    Trådstartare

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Min far har planer på att sälja den, så tänkte det kunde vara bra att ha med lite mer info i annonsen. Jag har fotat den åt honom, hade bara några minuter på mig så fotona blev som de blev, men borde vara bättre än hans mobilkamera.

7. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

8. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Den är läcker Maxim! Kan du inte köpa den av honom eller kanske få den till och med. Det är ju
    din far. Att bevara den i familjen är alltid trevligt.

Pappi gillar detta.
  9. Maxim
    Trådstartare

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Känner inte att det är något jag skulle vilja ha, hade det varit en IWC flygare eller liknande hade jag givetvis varit mer uppvaktande.

Var tror ni är det bästa stället att sälja en sådan klocka?

10. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Snygg IWC, vore jag du skulle jag behålla den då det ofta senare i livet blir viktigt med släktklenoder. Vill du sälja den så testa här eller på Tradera, kanske Kaplans...lycka till!