• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC AQUATIMER 2000 GST 3536-02 krona?

Xalle

Audemars
2-Faktor
Hej KS,
Är det någon som sitter på info på kronan på 3536-02. Håller på fiskar (göteborgs humor) en NOS fisk krona men jag blir inte klok på höjd och diameter. Jag har till och med införskaffat mig ett digitalt skjutmått men det är svårt att komma till korrekt dessvärre ( har tummen mitt i handen.)
image.png

Jag frågade Bjerkes Urmakare en AD här i Oslo fick svaret det måste jag ta med IWC himlandes med ögonen typ jag har ingen lust att hjälpa dig...suck!

Häller snart Tabasco i ögona... Idag är det en Probus Scafusia original krona på då IWC inte har fisken längre.

Tar tacksamt emot all hjälp!
Xalle
 

rogart-63

Patek
Du ska nog mäta själva diamtern på kronan? Om du håller skjutmåttet 90 grader från det läget du har nu. Så här. Mitt skjutmått starta inte :) Så får du det måttet du behöver för att leta krona.
DSC05711.JPG
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Yes! Jag har mätt på alla håll och kanter känner mig helt lost och lite korkad! Fick ju självklart en annan diameter när jag mätte som du visar.

Edit: saken är att jag nog har ett önske tänkande att den skall vara mindre än vad den egentligen är. Var tvungen att stiga upp från sängen och kolla igen...
image.png

Den är antingen 6,4 eller 6,5! Men den kan vara 6 mm om man mäter själva toppen eller inner diametern men det är nog inte rätt sätt att mäta...
 
Senast ändrad:

Xalle

Audemars
2-Faktor
Topp