• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Aquatimer 3536 Bra eller?

DrDre

Patek
Hur är kvaliteten på bandet? Tycker du det är värt priset. För gummit är ganska dyrt va 3000 typ eller är jag ute och cyklar? Har en 3536a på G varav frågorna :)

Det är väldigt bra kvalitet. Det var länge sedan jag köpte det nu så jag kommer inte ihåg priset. Tyvärr är det så att man måste nog också köpa spännet eftersom hålen och sprinten är lite bredare och plattare än till läderband. Är det skitdyrt för ett gummiband? Tveklöst ja! Är det värt det? Tveklöst ja. Klockan lyfter enormt mycket på det bandet. Jag köpte min 3536 först när jag sett den på gummibandet.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Det är väldigt bra kvalitet. Det var länge sedan jag köpte det nu så jag kommer inte ihåg priset. Tyvärr är det så att man måste nog också köpa spännet eftersom hålen och sprinten är lite bredare och plattare än till läderband. Är det skitdyrt för ett gummiband? Tveklöst ja! Är det värt det? Tveklöst ja. Klockan lyfter enormt mycket på det bandet. Jag köpte min 3536 först när jag sett den på gummibandet.
Tack för svar :) är bra sugen nu!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
3536 är en klocka som jag någon gång skall äga! Om det är stål eller titan har mindre betydelse!
Tack för svar :) är bra sugen nu!
Frestar med några färska bilder! :)
IMG_5684.JPG
IMG_5695.JPG
IMG_5694.JPG
IMG_5682.JPG
 

finnirgens

Panerai
Tycker helt klart att utseendet flyger. Skulle nog föredra stål. IWC har många dykare som är snygga. Har som påtalats haft lite svårt för klockor med den typen av infästning av länk bara. Men, gillar utseendet och enkelheten i designen.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Man blir ju inte mindre sugen nu :) Sitter som en idiot och kollar PM boxen hela tiden för svar ifrån säljaren:banghead:

En fråga till jag har inga problem att bära upp LLD tror du jag är safe med 3536an? Har aldrig provat en!
Tja, den är ju 42mm. Med denna till motsats till ex. AP RO så tycker jag inte den integrerade länken gör så mycket till storleken. Men klockan är ganska hög och lite topptung så jag skulle säga att den absolut känns och bärs store än min 42mm Planet Ocean 2500. Dock bärs den nog mingre än en 42mm PO 8500! (Fan, vad nördig man är! :)) LLD är ju ganska låg, likt PO 2500. Min handled är ca 17,5-18 cm.
3536 är en designklassiker, så är det bara. En fördel med den integrerade länken är att man kan göra klockan och länk till en enhet, linjerna är fantastiska. Länken blir ett smycke som jag inte upplever på någon annan klocka jag äger (förresten nej, nu glömmer jag bort min Royal Oak, samma känsla här!).

Skärmklipp.PNG


Bilder är roligt, här kommer fler!
Skärmklipp2.PNG
imafge.jpg
imadge.jpg
Skärmklipp3.PNG
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Stort tack för mycket utförligt svar :) Nu är jag körd den rackaren måste in! Det är inte så att du jobbar för IWC ;)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
image.jpg
Behöver lite expertis! Är denna repa levbar med? Tror ni den går bort vid en eventuell putsning? (Bilden är inte den bästa!) Detta är en 1999 modell.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
image.jpg
Behöver lite expertis! Är denna repa levbar med? Tror ni den går bort vid en eventuell putsning? (Bilden är inte den bästa!) Detta är en 1999 modell.
Det går säkert bra (till stor del, svårt att se djupet dock).
Kul med en tidig, då är det tritium som har börjat patineras fint.
 

DrDre

Patek
Man blir ju inte mindre sugen nu :) Sitter som en idiot och kollar PM boxen hela tiden för svar ifrån säljaren:banghead:

En fråga till jag har inga problem att bära upp LLD tror du jag är safe med 3536an? Har aldrig provat en!

Storleken i mm säger inte så mkt (eller i alla fall inte hela sanningen) om hur det är att bära klockan. Jag tycker att 3536 känns ungefär som en Rolex sportmodell. Kolla in bilden. Båda dessa är 42 mm, men Portugisen bär enormt mkt stärre. Bandinfästningen är låg och ganska långt ut, stor urtavla (och liten glasring) och rejält tjock för att den känns mkt mkt större än Aquatimern.

 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Storleken i mm säger inte så mkt (eller i alla fall inte hela sanningen) om hur det är att bära klockan. Jag tycker att 3536 känns ungefär som en Rolex sportmodell. Kolla in bilden. Båda dessa är 42 mm, men Portugisen bär enormt mkt stärre. Bandinfästningen är låg och ganska långt ut, stor urtavla (och liten glasring) och rejält tjock för att den känns mkt mkt större än Aquatimern.

Du kan ju inte fläska fram en 5001 nu känner jag mig bedragen;) Tack för illustrationen:) Nu är jag rätt säker på att storleken är sejf!

PS väldigt fin duo.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jo tack väldigt nöjd :) Har inte hunnit njuta så mycket blev en hastig paket öppning i all hast i bilen ifrån flygplatsen. Den satt på gummit så jag har inte hunnit testa länken ännu så det skall bli kul. Hel intrycket är som jag hade hoppats på dvs mycket bra. Eller som min vän som körde bilen sa " subtil elegans" .
 
Topp