• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad IWC Aquatimer Automatic ref IW329003

Då var det dags!

Här kommer möjligheten att ta över en IWC 329003 i extremt bra skick. Klockan köptes från Italien april 2016 och har använts försiktigt sedan dess - i princip bara i kontorsmiljö och ytterst sällan på helger. Jag skulle därför säga att klockan i princip saknar märken från användning. Går perfekt (ca +3 sek avvikelse) och har inte uppvisat några konstigheter. Kortet är stämplat i september 2015 vilket ger ytterligare åtta månaders garanti från IWC.

Generellt kan sägas att klockan är fantastisk, både sett till utseende och känsla. Men jag har nyligen gått vidare till annat ur från Tudor och försöker hålla fokus på en klocka åt gången (svårt!).

Pris: 30 000 kr (som jämförelse är nypris på Nymans och Krons 53 000 kr).

Gör helst affär F2F i Stockholm. Kan skicka klockan men då på köparens bekostnad. Retur inom 24 timmar vid distansaffär om något skulle vara direkt galet mot det jag beskrivit ovan. Gör vi affär F2F ser jag inte anledning till returrätt.

Lite fakta från IWC:s sajt:
  • Mechanical movement
  • Self-winding
  • 42-hour power reserve when fully wound
  • Mechanical external/internal rotating bezel with SafeDive system
  • Date display
  • Central hacking seconds
  • Luminescent elements on hands, dial and internal rotating bezel
  • Screw-in crown
  • Sapphire glass, convex, antireflective coating on both sides
  • Water-resistant 30 bar
  • IWC bracelet quick-change system
  • Case height 14 mm
  • Diameter 42 mm
  • Calibre 30120 (ett av IWC justerat ETA 2892-A2 med 21 juveler och frekvens på 28 800)


IMG_0276.JPG


IMG_0277.JPG


IMG_0278.JPG


IMG_0279.JPG


IMG_0280.JPG


IMG_0281.JPG
 
Senast ändrad:
Topp