• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Aquatimer Deep Two

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det verkar som att IWC inte får så mycket uppmärksamhet här... Jag gillar mycket från dem, b.l.a. Ingenieur, Aquatimer, sen givetvis deras mera highend - framförallt Portuguese Perpetual Calender med blå botten.. Men en sak som förvånar mig med Deep two är att den bara har en WR på 120m på en dykarklocka?? Annars är det en jäkligt cool dykare som jag mycket hade kunna tänka mig äga om ekonomin fanns.

Aquatimer_DeepTwo.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
80talisten skrev:
Det verkar som att IWC inte får så mycket uppmärksamhet här... Jag gillar mycket från dem, b.l.a. Ingenieur, Aquatimer, sen givetvis deras mera highend - framförallt Portuguese Perpetual Calender med blå botten.. Men en sak som förvånar mig med Deep two är att den bara har en WR på 120m på en dykarklocka?? Annars är det en jäkligt cool dykare som jag mycket hade kunna tänka mig äga om ekonomin fanns.

http://www.photos-de-montres.com/galeriemontres/albums/iwc/2009/Aquatimer_DeepTwo.jpg[/mg][/quote]

IWC har en annan standard för sina dykarur med knappar och skit. Jag har en AT-kronograf, även den är 120m. Sannolikt det verkliga djup som funkar...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
masterkiller skrev:
80talisten skrev:
Men en sak som förvånar mig med Deep two är att den bara har en WR på 120m på en dykarklocka?? ]

Han kanske bara ska snorkla lite i barnpoolen :lol:

Men snygg är den iallafall...

deeptwo_person.jpg

Grym bild! Man ska väl kunna dyka ner till 60 m iaf då den mekaniska djupmätaren går till det djupet, och det räcker nog mer än väl... :)

Singular skrev:
IWC har en annan standard för sina dykarur med knappar och skit. Jag har en AT-kronograf, även den är 120m. Sannolikt det verkliga djup som funkar...
Faktist så misstänkte jag något liknade som du skriver. Måste nog vara så.
 

carlanton

Audemars
Riktigt cool! Bilden på dykaren kommer från en IWC-tidning som jag stal på NK förra veckan. Reagerade också på att den bara har 120 m WR, men min gissning är att de helt enkelt testar den på ett mer realistiskt sätt än i en tryckkammare.
 

vonhall

Rolex
Riktigt vacker klocka! Tycker dock att 112 000 kr är ett väl tilltaget pris med tanke på att den har ETA 2892A2) som basverk :shock:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
vonhall skrev:
Riktigt vacker klocka! Tycker dock att 112 000 kr är ett väl tilltaget pris med tanke på att den har ETA 2892A2) som basverk :shock:
Jo det kan jag också tycka... Man får ju en Blancpain FF för runt samma pris.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
En liten review...dock på tyska... IWC:s dykarlogga på baksidan är nog den coolaste jag sett på en diver, Omegas sjöhäst och Seikos tsunamivåg får gå i väg och skämmas... :lol: [video]http://www.youtube.com/watch?v=I7kyzdKjhUA[/video]
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
yonsson skrev:
Den ser ju inte riktigt klok ut. Smaken är uppenbarligen som baken.
Nej men vad fasiken... och du som tycker Emperor Tuna är snygg :mrgreen: visst Deep two må vara lite fulsnygg, men det är ju det som gör den så cool, precis som Emperor...
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Svingrym! Jag som nastan bestamt mig for en Big Pilot. 120 ar val gott f;r en diver. Inte m[nga dyk, procentuellt sett, pa sub 100 m. Det ar nastan sa man hajar till nar nar man ser en post fran dig som inte innehaller nat om m300. :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har aldrig fattat det där med djpmätare på klockor. Professionella dykare har självklart en dykdator på armen som visar djupet. It's a gimmic I tell you.
 

morrism

Audemars
yonsson skrev:
Har aldrig fattat det där med djpmätare på klockor. Professionella dykare har självklart en dykdator på armen som visar djupet. It's a gimmic I tell you.

Både djupmätare och tid finns ju i dykdatorn och som mätare, klockan är mer som backup ifall den pajjar. det går också snabbare att kolla på handleden
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Rossi skrev:
Det ar nastan sa man hajar till nar nar man ser en post fran dig som inte innehaller nat om m300. :D
Du ser... jag är en oförutsägbar man samtidigt som jag är så förutsägbar med mina poster... :mrgreen:

yonsson skrev:
Har aldrig fattat det där med djpmätare på klockor. Professionella dykare har självklart en dykdator på armen som visar djupet. It's a gimmic I tell you.
Mekanisk djupmätare är ju skitcoolt. Gimick eller inte :)
 
Singular skrev:
IWC har en annan standard för sina dykarur med knappar och skit. Jag har en AT-kronograf, även den är 120m. Sannolikt det verkliga djup som funkar...

Antar det, MEN hursomhelst ser det inte bra ut i specen, eftersom alla andra inte testar på samma vis...

Jag gillar den även om den inte är i min prisklass, jag får lite RM vibbar men det kanske bara är jag? Fast Deep 2 är snyggare än RM...

richard-mille-diver-watch.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
yonsson skrev:
Har aldrig fattat det där med djpmätare på klockor. Professionella dykare har självklart en dykdator på armen som visar djupet. It's a gimmic I tell you.

Är väl samma sak som med allt annat som finns på klockorna som görs idag, tror nog inte de används så mycket.
Men för att kunna ta mycket betalt så underlättar det att hävisa till häftiga funktioner som kostar massa pengar.

Samma sak med bilar.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
masterkiller skrev:
Singular skrev:
IWC har en annan standard för sina dykarur med knappar och skit. Jag har en AT-kronograf, även den är 120m. Sannolikt det verkliga djup som funkar...

Antar det, MEN hursomhelst ser det inte bra ut i specen, eftersom alla andra inte testar på samma vis...

Jag gillar den även om den inte är i min prisklass, jag får lite RM vibbar men det kanske bara är jag? Fast Deep 2 är snyggare än RM...

richard-mille-diver-watch.jpg

Den där RM på bilden var bland det fulaste jag sett. Ser ut dom en Seiko 5...
 
V

Viggen

Guest
Ni vet väl att IWC har en egen webbsida? Bara att surfa in och läsa om deras teknik och garantier. Hittar du inte infon du söker, så är det bara att skicka ett email och du får garanterat ett riktigt svar. :)
 
Viggen skrev:
Ni vet väl att IWC har en egen webbsida? Bara att surfa in och läsa om deras teknik och garantier. Hittar du inte infon du söker, så är det bara att skicka ett email och du får garanterat ett riktigt svar. :)

Åhh faan, då kan vi ju lägga ner KS om nu tillverkarna har egna sidor.... ;)
 

Ricrob

Patek
Singular skrev:
80talisten skrev:
Det verkar som att IWC inte får så mycket uppmärksamhet här... Jag gillar mycket från dem, b.l.a. Ingenieur, Aquatimer, sen givetvis deras mera highend - framförallt Portuguese Perpetual Calender med blå botten.. Men en sak som förvånar mig med Deep two är att den bara har en WR på 120m på en dykarklocka?? Annars är det en jäkligt cool dykare som jag mycket hade kunna tänka mig äga om ekonomin fanns.

http://www.photos-de-montres.com/galeriemontres/albums/iwc/2009/Aquatimer_DeepTwo.jpg[/mg][/quote]

IWC har en annan standard för sina dykarur med knappar och skit. Jag har en AT-kronograf, även den är 120m. Sannolikt det verkliga djup som funkar...[/quote]

Har för mig att vi berörde detta i en tråd som jag skrev för länge sedan, just att AT fixar extrema djup men så fort de har knappar, så sjunker det drastiskt. I det här fallet är det som sagt högst troligt att den fixar (minst) 120 m och att det beror på djupmätarfunktionen.
 
V

Viggen

Guest
masterkiller skrev:
Viggen skrev:
Ni vet väl att IWC har en egen webbsida? Bara att surfa in och läsa om deras teknik och garantier. Hittar du inte infon du söker, så är det bara att skicka ett email och du får garanterat ett riktigt svar. :)

Åhh faan, då kan vi ju lägga ner KS om nu tillverkarna har egna sidor.... ;)

Haha! Nu var det inte meningen att det skulle låta så illa som du uppfattar det. :oops: :)
 
Topp