Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

IWC Aquatimer Deep Two

Diskussion i 'Diskussion' startad av 80talisten, 30 januari 2013.

1. 80talisten
    Trådstartare

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Det verkar som att IWC inte får så mycket uppmärksamhet här... Jag gillar mycket från dem, b.l.a. Ingenieur, Aquatimer, sen givetvis deras mera highend - framförallt Portuguese Perpetual Calender med blå botten.. Men en sak som förvånar mig med Deep two är att den bara har en WR på 120m på en dykarklocka?? Annars är det en jäkligt cool dykare som jag mycket hade kunna tänka mig äga om ekonomin fanns.

2. Han kanske bara ska snorkla lite i barnpoolen :lol:

Men snygg är den iallafall...

3. Singular

Singular Företag Forumsponsor

4. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Grym bild! Man ska väl kunna dyka ner till 60 m iaf då den mekaniska djupmätaren går till det djupet, och det räcker nog mer än väl... :)

Faktist så misstänkte jag något liknade som du skriver. Måste nog vara så.

5. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
  6. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
  7. carlanton

carlanton Biskop

Riktigt cool! Bilden på dykaren kommer från en IWC-tidning som jag stal på NK förra veckan. Reagerade också på att den bara har 120 m WR, men min gissning är att de helt enkelt testar den på ett mer realistiskt sätt än i en tryckkammare.

8. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Riktigt vacker klocka! Tycker dock att 112 000 kr är ett väl tilltaget pris med tanke på att den har ETA 2892A2) som basverk :shock:

9. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Jo det kan jag också tycka... Man får ju en Blancpain FF för runt samma pris.

10. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    En liten review...dock på tyska... IWC:s dykarlogga på baksidan är nog den coolaste jag sett på en diver, Omegas sjöhäst och Seikos tsunamivåg får gå i väg och skämmas... :lol: [video]http://www.youtube.com/watch?v=I7kyzdKjhUA[/video]

11. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Jo, fast i det här fallet är det ju lite annan teknik...

12. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Den ser ju inte riktigt klok ut. Smaken är uppenbarligen som baken.

13. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Tycker den är cool, IWC smäller i min bok väldigt högt.

14. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Nej men vad fasiken... och du som tycker Emperor Tuna är snygg :mrgreen: visst Deep two må vara lite fulsnygg, men det är ju det som gör den så cool, precis som Emperor...

15. _jonte

_jonte Friends of KS

Får tyvärr hålla med... Gillar annars IWC över lag.

16. Rossi

Rossi Präst

Svingrym! Jag som nastan bestamt mig for en Big Pilot. 120 ar val gott f;r en diver. Inte m[nga dyk, procentuellt sett, pa sub 100 m. Det ar nastan sa man hajar till nar nar man ser en post fran dig som inte innehaller nat om m300. :D

17. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Har aldrig fattat det där med djpmätare på klockor. Professionella dykare har självklart en dykdator på armen som visar djupet. It's a gimmic I tell you.

18. morrism

morrism Friends of KS

Både djupmätare och tid finns ju i dykdatorn och som mätare, klockan är mer som backup ifall den pajjar. det går också snabbare att kolla på handleden

19. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Du ser... jag är en oförutsägbar man samtidigt som jag är så förutsägbar med mina poster... :mrgreen:

Mekanisk djupmätare är ju skitcoolt. Gimick eller inte :)

20. Antar det, MEN hursomhelst ser det inte bra ut i specen, eftersom alla andra inte testar på samma vis...

Jag gillar den även om den inte är i min prisklass, jag får lite RM vibbar men det kanske bara är jag? Fast Deep 2 är snyggare än RM...

21. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Är väl samma sak som med allt annat som finns på klockorna som görs idag, tror nog inte de används så mycket.
    Men för att kunna ta mycket betalt så underlättar det att hävisa till häftiga funktioner som kostar massa pengar.

Samma sak med bilar.

22. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Du får gärna utveckla ditt svar lite! Jag har tyvärr inte mer info om klockan än vad man kan läsa sig till på uret.se :)

23. Wollen

Wollen Barfly

+2

24. leben

leben El Patrón

+3

25. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Den där RM på bilden var bland det fulaste jag sett. Ser ut dom en Seiko 5...

26. Viggen

Viggen Guest

Ni vet väl att IWC har en egen webbsida? Bara att surfa in och läsa om deras teknik och garantier. Hittar du inte infon du söker, så är det bara att skicka ett email och du får garanterat ett riktigt svar. :)

27. Åhh faan, då kan vi ju lägga ner KS om nu tillverkarna har egna sidor.... ;)

28. Ricrob

Ricrob Friherre

29. Viggen

Viggen Guest

Haha! Nu var det inte meningen att det skulle låta så illa som du uppfattar det. :oops: :)

Mårtenssons ur Brookfield