• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC fråga...

Målarn

The Steak
Idag när jag satt och käka lunch på Belgobaren med min kollega så snackade vi lite om klockor och en äldre herre i 50-60års åldern hörde oss och kom fram till oss och började oxå snacka lite om klockor..
Sen visade han upp sin IWC (köpt för 5-6år sen) som han påstådd vara EN AV TVÅ I HELA VÄRLDEN?!?!
Kan det vara möjgligt eller är det rakt av bullshit?? Har IWC tillverkat en så Limiterat upplaga nånsinn?? :shock:

Och hade mobilen på laddning så kunde ju ej knäppa nån bild på klockan :oops: ... Får hoppas på att han käkar där imorgon igen, då tar jag några foton på klockan :) !!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Säkert möjligt. Frågan är vad man menar med en upplaga. Tar jag en portugis och målar visarna gröna är det en av en i världen...
 

Målarn

The Steak
Singular skrev:
Säkert möjligt. Frågan är vad man menar med en upplaga. Tar jag en portugis och målar visarna gröna är det en av en i världen...

Joo det är sant :) !! Om jag minns rätt så var klockan köpt här i Stockholm, krons ur kan det ha varit!!
Hoppas han käkar där imorgon så fotar jag den :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
1 av 2 sålda i Sverige kanske?
Men det finns väl mer än en IWC-återförsäljare i Sverige, så det vore konstigt det också...
 

Ricrob

Patek
Om IWC gör SÅ små upplagor vettefan men de är iaf hyfsat pigga på att släppa LE's. Inte i Omegaklass, som måste släppa en ny LE så fort en kändis nyser men ändå, de har ju Inge Zidane, AMG, "Save the planet"(?) och Aquatimer Galapagos m.fl...
Kanske är en "Afolf Hitler edition" och de bör ju inte sålts i mängder direkt! :lol:
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Vore väldigt kul med ett foto. Du kan inte beskriva annars hur den såg ut, var det något som var utmärkande?
 

Målarn

The Steak
pulpen skrev:
Vore väldigt kul med ett foto. Du kan inte beskriva annars hur den såg ut, var det något som var utmärkande?

Joo det vore ju det haha men just den gången hade jag mobilen på bygget tyvärr..
Har sett han sitta där på Belgobar förut oxå så en bild borde jag kunna fixa :)
 
Topp