• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad IWC Ingenieur 3227 *Prissänkt*

Ryttaren

Rolex
Nu är min grymma IWC ingenieur referens 3227 till salu. Redan en klassiker med IWCs egna inhouse-verk 80110.

Modellen gjordes 2005-2009 och min är från 2006 och i fint skick, några små hairlines finns på glasringen och armbandet. Trycktestad och håller tiden perfekt inom 1 sekund per dygn. Gångreserv 48 h.
Fantastisk Guilloche tavla och en tung och gedigen kvalitetskänsla med sina 202g (med länk för mina 16,5cm)
Extra länkbitar inkl, halvlänk. 42mm och ca 14,5mm hög.

Pris: 31.000:- Nu: 30.000:-
OBS! kompletteringsinfo i inlägg längst ner!

Några referenser hittar ni här : https://klocksnack.se/threads/ryttaren.10624/
Skicka PM vid frågor eller funderingar.

edit: Klockan kan tittas och klämmas på i Västerås eller Järfälla/Stockholm.

Alla bilder utom sista på urverket är på min klocka.

R3zD6hP.jpg


L1bYRMt.jpg


77saQen.jpg


hRLOf6O.jpg


ekO0dCM.jpg
 

Ryttaren

Rolex
Bumpelibump!

Två byten kan nu vara aktuella i prisnivå 15-20.000:-

- Rolex DJ på länk med vit, svart eller blå tavla. Helst slät ring.
- IWC Mark XV eller XVI på länk.

PM:a vad ni har i så fall. :)
 

Ryttaren

Rolex
Efter många frågor om service, då jag inte var så tydlig i annonsen så kompletterar jag lite.

Servicehistoriken är okänd. Då det är en 2006:a så är det inte helt orimligt att den är oservad.

Nymans Ur anger 3500:- för en fullservice exkl polering på sin hemsida för IWC Ingenieur automat. Har även fått detta pris muntligt av dem. http://www.nymansur.com/service#iwc
Då den håller tiden perfekt så har jag inte fått den öppnad ännu för att kontrollera hur akut servicebehovet är.

Gångreserv uppmätt till 48 timmar, rätt bra då specen säger 44h.

Prisbumpar samtidigt priset med en tusenlapp som ni kan välja att lägga på en service eller en sjyst middag med tjejen :)

Pris nu 30 lakan!
 
Topp