• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur 3239 Automatic

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tack! Trevlig recension. Har länge varit en sucker för integrerad länk men utbudet är knapert, minst sagt... Denna är eg en av två som jag funderar på. En polare sade dock att IWC var skräp. Jag har ju svårt att ta det på allvar, men upplever du att kvaliteten är bra, även bortsett från designen? ETA känns ju gediget och tryggt.
Jag är fortfarande supernöjd med klockan. Kvalitén känns riktigt bra, gedigen länk som f-n. Verket var det enda jag kände kunde vara en turnoff men det är ju stabilt med god tillgång till reservdelar. Jag gillar den fortfarande lika mycket
 

BCKSTRM

Rolex
Tack för svaren! Kom just på att det vore fett med en Ingi men vit tavla och blånade visare (likt nomos)... ;)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Inte alls så dum, har inte reflekterat på AR då jag är van att behöva justera rolex på armen, men nu blir man ju sugen! Riktigt fina bilder. Hoppas bara jag inte skulle störa mig på Ett innehållet men vad jag förstår är Urverket modifierat så in i norden,
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Inte alls så dum, har inte reflekterat på AR då jag är van att behöva justera rolex på armen, men nu blir man ju sugen! Riktigt fina bilder. Hoppas bara jag inte skulle störa mig på Ett innehållet men vad jag förstår är Urverket modifierat så in i norden,
Antireflex behandlingen är sjuk! Sitter dubbe AR coating på, sambon trodde först inte att det fanns glas på när jag kom hem med den :)
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
IMG_0983.PNG

Vad tror ni, blir det en IWC 3239 med blå tavla?
 

Jimbo

Omega
2-Faktor
Tack för bra recension. Denna klockan har aldrig varit på min lista någon gång men nu inser jag att denna måste provas på armen. Det konstiga är att när man ser den i montern så utgör den inget intryck alls? Roligare än en Sub IMO.
 

Wenger

Omega
Kanske en dum fråga men någon som testat denna med ett Rubber B eller liknande? Jag är jävligt sugen på en svart med gummi. Ja jag vet att det finns men jag vill ha ett gummiarmband som är helt slätt :) Tänk t.ex Rubber B, Hublots eller Tudor Pelagos gummiband.
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Kanske en dum fråga men någon som testat denna med ett Rubber B eller liknande? Jag är jävligt sugen på en svart med gummi. Ja jag vet att det finns men jag vill ha ett gummiarmband som är helt slätt :) Tänk t.ex Rubber B, Hublots eller Tudor Pelagos gummiband.
Tror ingen aktör så som RubberB har valt att göra ett gummi. @Johnne har original gummit med svart tavla vet jag.
 

zebbo_apa

Omega
Sjukt mkt klocka för pengarna - hade den med roseguldsindex några månader (flippar väldigt ofta :p) - och var supernöjd med den - till minuslistan skulle jag lägga till en ganska klen lume, men i övrigt tummen upp - älskar att de går tillbaka mer mot Gentas ursprungsdesign.
 

Andyy

Omega
Rikitigt bra och informativ recension! Har varit inställd på en Rolex Sub/Gmt som nästa klocka men nu vetefan. Måste in till Nymans i morgon för att klämma på den.
 

Blackmore

Panerai
Tack för recensionen och bilderna.

Testade en ganska nyss på Jarl Sandins i Göteborg. Habegäret är ENORMT.

En dag skall en sådan sitta på min handled också.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Börjar bli ruggigt sugen på en 3239-06 och just nu ligger den högst upp på min lista. Någon har den på customläder? Är lite sugen på att växla mellan länken och ett brunt läder, som då givetvis får specialbeställas.
 
Topp