• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC ingenieur 3239 eller Rolex Milgauss (grönt glas)? Tips och tankar välkomnas!

Ska till att köpa mig en ny klocka och funderar mellan dessa två, tar gärna emot hur ni andra ser på dem.

Tack på förhand

/Micke
 

joF

Panerai
Ska till att köpa mig en ny klocka och funderar mellan dessa två, tar gärna emot hur ni andra ser på dem.

Tack på förhand

/Micke
Om de är just dessa två du ska välja på väljer jag ingy 3239 tror jag. Iofs har milgaussen växt på mig, men jag har lite svårt för sekundvisaren och borstad mittlänk. (Jag rekommenderar dock Rolex Explorer, men det kanske inte är ett alternativ alls... :))

Den svarta milgauss är iofs ruskigt fräck.

Svårt val!
dscn1009jr1-jpg.1604


Fast ingy är nog snäppet vassare ändå...
IWC-Ingenieur-40mm-watch-17.jpg


Snygg på gummi också...
bild-9-jpg.53351
 

Fredgusta

Panerai
Milgauss har ju lite mer personlighet än de flesta Rolex klockor, vilket jag gillar, och så är den även specialtillverkad för elektroingenjörer och vetenskapsmän. Så om du sysslar med sånt kan rolexen vara ett mer intressant val. ;)

Bjuder på en bild från rolex forumet! Wtist shot:
DSC_7671-2.jpg
 

Fredgusta

Panerai
Om de är just dessa två du ska välja på väljer jag ingy 3239 tror jag. Iofs har milgaussen växt på mig, men jag har lite svårt för sekundvisaren och borstad mittlänk. (Jag rekommenderar dock Rolex Explorer, men det kanske inte är ett alternativ alls... :))

Den svarta milgauss är iofs ruskigt fräck.

Svårt val!
dscn1009jr1-jpg.1604


Fast ingy är nog snäppet vassare ändå...
IWC-Ingenieur-40mm-watch-17.jpg


Snygg på gummi också...
bild-9-jpg.53351
Grönt glas är ett måste på milgauss ju! :D
 

joF

Panerai
Milgauss har ju lite mer personlighet än de flesta Rolex klockor, vilket jag gillar, och så är den även specialtillverkad för elektroingenjörer och vetenskapsmän. Så om du sysslar med sånt kan rolexen vara ett mer intressant val. ;)

Bjuder på en bild från rolex forumet! Wtist shot:
DSC_7671-2.jpg
Till skillnad från IWC Ingenieur menar du? :)

Vill man ha något som verkligen klarar höga magnetfält finns dock bättre alternativ. Varför man nu skulle behöva det... :cigar:
 

Floffen

Panerai
Lätt Milgauss. Extremt underskattad! Både sportig och elegant på samma gång. Ingyn är fin, men har på något sätt kännts lite "tunn" och skramlig de gånger jag testat den.
 
Milgauss alla dagar i veckan, trots att IWC är designvis snyggare.
Min motivation är följande:
Jag har svårt att betala det pris IWC:n kommer ha med det verk som sitter i. (Modifierat ETA) medans Milgauss är Rolex (Sjukligt hög kvalité för pengen i verket.)
IWC:n kommer vara svårare att sälja, framförallt om den är limiterad.
Rolexen köpes på länk, och t ex. Rubber B band kan köpas till för en hyfsat peng så blir den sportigare och mer somrig.

I slutet så ser jag det såhär, Du får en mer mångsidig och mycket högre kvalité klocka om du kör på Rolex.

Men det är absolut ditt egna val, och kör du på IWC så kommer du oavsett ha en väldigt fin klocka som är toksnygg! (Föredrar Ingenieur designen)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Milgauss! Hade jag inte tänkt en vecka extra hade jag suttit med den på handleden istället för min 116200.

image.jpg


Tycker personligen att 3239 gör sig bättre på bild än i verkligheten. Väldigt platt IRL. Händer liksom ingenting. Blåa 116400GV bör ses IRL. Den svarta GVn är nog lättare att bära upp för gemene man...

image.jpg


Två väldigt olika klockor även fast användningsområdet är detsamma. 116400 blingar och syns, 3239 är mer stealth.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Milgauss ser bäst ut med vit tavla enligt mig men jag gillar inte modellen alls. 3239 är sjukt tråkig på som alla här säger. Tänkte köpa en sån enda tills jag prövade den på. Sjukt hur mycket bilder kan göra. Jag skulle kolla på andra alternativ eller kör på gaussen om du verkligen gillar den. :) rolex är alltid rolex
 

JayJay

Rolex
Rolex är alltid Rolex. Längsta strået i längden. Har själv valt mellan Ingyn och Rolle , blev Rolle (116300). Lycka till.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Gillade Ingyn även om jag bara hade den en kort period. Bra finish, skön känsla. Snygg även om tavlan kanske faller lite platt.
Testa båda IRL för att försöka skapa dig någon uppfattning om de båda (om du nu inte gjort det)
 
Även om jag är inne i en antirolex period så är millien mitt val! Faktum är att millie GV en av dom få Rolex som känns roliga just nu!
 

Kim

Panerai
Milgauss alla dagar i veckan, trots att IWC är designvis snyggare.
Min motivation är följande:
Jag har svårt att betala det pris IWC:n kommer ha med det verk som sitter i. (Modifierat ETA) medans Milgauss är Rolex (Sjukligt hög kvalité för pengen i verket.)
IWC:n kommer vara svårare att sälja, framförallt om den är limiterad.
Rolexen köpes på länk, och t ex. Rubber B band kan köpas till för en hyfsat peng så blir den sportigare och mer somrig.

I slutet så ser jag det såhär, Du får en mer mångsidig och mycket högre kvalité klocka om du kör på Rolex.

Men det är absolut ditt egna val, och kör du på IWC så kommer du oavsett ha en väldigt fin klocka som är toksnygg! (Föredrar Ingenieur designen)
Så du tycker IWCn är snyggare men rekommenderar ändå Rolexen...plus det finns snygga orginal gummiband till Ingyn också. :) Trodde man köpte klockan man gillade mest?! Men det kanske bara är jag som tänker så?
 
Topp