Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

IWC ingenieur 3239 eller Rolex Milgauss (grönt glas)? Tips och tankar välkomnas!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Goldmember, 16 juli 2015.

1. Goldmember
    Trådstartare

Goldmember Bonde

Ska till att köpa mig en ny klocka och funderar mellan dessa två, tar gärna emot hur ni andra ser på dem.

Tack på förhand

/Micke

2. KenKun

KenKun Biskop

Tryck in lite bilder, roligare så :)

Rivalen, willbur, MLP och 3 andra gillar detta.
  3. joF

joF Friends of KS

Om de är just dessa två du ska välja på väljer jag ingy 3239 tror jag. Iofs har milgaussen växt på mig, men jag har lite svårt för sekundvisaren och borstad mittlänk. (Jag rekommenderar dock Rolex Explorer, men det kanske inte är ett alternativ alls... :))

Den svarta milgauss är iofs ruskigt fräck.

Svårt val!

Fast ingy är nog snäppet vassare ändå...

Snygg på gummi också...

alexndr, mega, hemingway1999 och 2 andra gillar detta.
  4. Fredgusta

Fredgusta Bonde

Från:
    Göteborg
    Milgauss har ju lite mer personlighet än de flesta Rolex klockor, vilket jag gillar, och så är den även specialtillverkad för elektroingenjörer och vetenskapsmän. Så om du sysslar med sånt kan rolexen vara ett mer intressant val. ;)

Bjuder på en bild från rolex forumet! Wtist shot:[​IMG]

Banankontakt och Goldmember gillar detta.
  5. Fredgusta

Fredgusta Bonde

Från:
    Göteborg
    Grönt glas är ett måste på milgauss ju! :D

6. joF

joF Friends of KS

Till skillnad från IWC Ingenieur menar du? :)

Vill man ha något som verkligen klarar höga magnetfält finns dock bättre alternativ. Varför man nu skulle behöva det... :cigar:

Fredgusta gillar detta.
  7. joF

joF Friends of KS

Haha ja så kanske det är. Har lite dålig koll på modellen, men bilden du bifogade var mycket snygg :)

8. Folke08

Folke08 Bonde

Från:
    Stockholm
    IWC helt klar. Med vit tavla. Sen är de smakfråga vilka visare man vill ha. Jag tycker rose är lite roligare. (OBS snodd bild från nätet)

Wboy, Sten, willbur och 6 andra gillar detta.
  9. aleksi

aleksi Bonde

10. wijkis

wijkis Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Lätt Milgauss. Extremt underskattad! Både sportig och elegant på samma gång. Ingyn är fin, men har på något sätt kännts lite "tunn" och skramlig de gånger jag testat den.

Fredgusta gillar detta.
  11. Kim

Kim Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Måste också säga IWC! :) IMG_20150529_124956_1.jpg

Fergi, Mernis Bajra, Johnne och 6 andra gillar detta.
  12. Goldmember
    Trådstartare

Goldmember Bonde

Lutar starkt åt IWC'n men svårt att få tag på begagnad just nu

13. Goldmember
    Trådstartare

Goldmember Bonde

Det där är en limiterad variant som bara gjorts i 1500 ex. Har lite svårt för limiterat då det känns mer svårsålt/svårflippat när det är dags för det, eller hur ser du/ni på det?

14. KenKun

KenKun Biskop

Stör mig sjukt mkt på blixten, IWC it is!

15. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Milgauss alla dagar i veckan, trots att IWC är designvis snyggare.
    Min motivation är följande:
    Jag har svårt att betala det pris IWC:n kommer ha med det verk som sitter i. (Modifierat ETA) medans Milgauss är Rolex (Sjukligt hög kvalité för pengen i verket.)
    IWC:n kommer vara svårare att sälja, framförallt om den är limiterad.
    Rolexen köpes på länk, och t ex. Rubber B band kan köpas till för en hyfsat peng så blir den sportigare och mer somrig.

I slutet så ser jag det såhär, Du får en mer mångsidig och mycket högre kvalité klocka om du kör på Rolex.

Men det är absolut ditt egna val, och kör du på IWC så kommer du oavsett ha en väldigt fin klocka som är toksnygg! (Föredrar Ingenieur designen)

Mernis Bajra, Banankontakt, Randel och 3 andra gillar detta.
  16. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Milgauss! Hade jag inte tänkt en vecka extra hade jag suttit med den på handleden istället för min 116200.

image.jpg

Tycker personligen att 3239 gör sig bättre på bild än i verkligheten. Väldigt platt IRL. Händer liksom ingenting. Blåa 116400GV bör ses IRL. Den svarta GVn är nog lättare att bära upp för gemene man...

image.jpg

Två väldigt olika klockor även fast användningsområdet är detsamma. 116400 blingar och syns, 3239 är mer stealth.

Floduttern och Goldmember gillar detta.
  17. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Är jag helt ensam om att tycka att Milgauss med vit tavla är den snyggaste?!

FHammarstrand, MKRGG och Luckyluciano gillar detta.
  18. finnirgens

finnirgens Friends of KS

Milgauss med vit tavla:)

MKRGG gillar detta.
  19. Folke08

Folke08 Bonde

Från:
    Stockholm
    Vet inte om du överväger chrono24 något. Ligger på 40-45 nya där.

20. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Milgauss ser bäst ut med vit tavla enligt mig men jag gillar inte modellen alls. 3239 är sjukt tråkig på som alla här säger. Tänkte köpa en sån enda tills jag prövade den på. Sjukt hur mycket bilder kan göra. Jag skulle kolla på andra alternativ eller kör på gaussen om du verkligen gillar den. :) rolex är alltid rolex

MKRGG gillar detta.
  21. JayJay

JayJay Biskop

Rolex är alltid Rolex. Längsta strået i längden. Har själv valt mellan Ingyn och Rolle , blev Rolle (116300). Lycka till.

22. Goldmember
    Trådstartare

Goldmember Bonde

Tack för era åsikter och tankar, verkar vara 50/50 angående de två klockorna. Får fundera vidare helt enkelt

joF gillar detta.
  23. Goldmember
    Trådstartare

Goldmember Bonde

Tror inte jag vågar köpa en klocka för 35-45k via nätet, har du köpt via dem eller uret?

24. joF

joF Friends of KS

Hur har du kommit fram till just dessa två?

25. Goldmember
    Trådstartare

Goldmember Bonde

Har alltid gillat milgaussen och sedan har IWC'n växt fram på senare tid med sin "stealth" elegans. Sedan är prisklassen på en acceptabel nivå och de är ganska ovanliga (för gemene man).

joF gillar detta.
  26. joF

joF Friends of KS

Kollat på tudor north flag något? Var inne på ingy först men när jag såg north flag blev jag kär.

Luckyluciano gillar detta.
  27. sir alex

sir alex Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Om det stod mellan dessa två så hade jag valt den blåa IWC:n. Kul med Genta-design till en förhållandevis billig peng.

nissehult gillar detta.
  28. aleks

aleks Friends of KS

Gillade Ingyn även om jag bara hade den en kort period. Bra finish, skön känsla. Snygg även om tavlan kanske faller lite platt.
    Testa båda IRL för att försöka skapa dig någon uppfattning om de båda (om du nu inte gjort det)

29. Även om jag är inne i en antirolex period så är millien mitt val! Faktum är att millie GV en av dom få Rolex som känns roliga just nu!

30. Kim

Kim Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Så du tycker IWCn är snyggare men rekommenderar ändå Rolexen...plus det finns snygga orginal gummiband till Ingyn också. :) Trodde man köpte klockan man gillade mest?! Men det kanske bara är jag som tänker så?

Mårtenssons ur Brookfield