• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad IWC Ingenieur 3239 vit - från 2015

Kleiz

Rolex
2-Faktor
IWC Ingenieur 3239 vit - från 2015

Säljer nu min vita IWC 3239. Jag har ägt och flippat en hel del klockor de senaste åren men den här har faktiskt varit en av de roligaste att sätta på armen på morgonen. Kul med lite Genta-DNA i budgetversion och dessutom sitter den som en dröm på mig, även om jag har smala handleder. Nu lite info om klockan:

Klockan har givetvis stämplat cert, det är stämplat i april 2015. Den är fullset, dvs. cert, länkbitar, länkbytarverktyg, putsduk, box, garantikort.

Klockan går riktigt bra, cirka +3 spd per dag i min ägo. Kronan skruvas silkeslent och har mycket hög kvalitetskänsla. Hairlines finns förstås på klockan men de är ytliga, safirglaset är helt utan anmärkning - precis som det ska alltså. Den är trycktestad i min ägo med gott resultat, kvitto finns ej.

En rolig funktion på klockan är att man enkelt kan korta och förlänga länken själv utan skruvmejslar. Det medföljer istället ett smart bandbytarverktyg.
Jag träffas gärna för f2f affär i Lomma/Skåne. Om klockan ska skickas är det förskottsbetalning som gäller.

"Anmärkningar": Något knagglig box, inte världens bästa kvalitet. Litet skav vid första länkbiten/vid infästningen, mycket ytligt.

Pris
: 38 000 kr inkl. värdefrakt (samma som jag själv gav, om det nu är relevant). Swish eller banköverföring via Nordea.

Byten
: Företrädesvis Rolex 116200/114060/116610LN eller 16710/116710.
 Kanske en 1675 om den ryms inom budgeten.

Bytesvärde
: Samma som försäljningspriset.

Retur: nej

IMG_0025.JPG
IMG_0028.JPG
IMG_0033.JPG
 
Senast ändrad:
Topp