• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur - val av referens

Vilken referens bör jag välja?

  • 4515

  • 3239

  • 3228

  • Annan referens


Resultatet är endast synligt efter enkät.

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Ingyn är en klassiker precis som en Sub eller en Speedmaster. Det är lika mycket " the real deal " som allt det andra Genta designade.

Visserligen, men det finns ju en skillnad i det att RO och Nautilus sett i princip likadana ut sedan begynnelsen medan Ingyn varierat en hel del i utförande och därmed tappar en del av känslan i att stå i rakt nedstigande led från originalet.

/Henrik
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Enkelt! 323902 sommar som vinter ;)
Fotor_143213562337393.jpg
 

sir alex

Panerai
Visserligen, men det finns ju en skillnad i det att RO och Nautilus sett i princip likadana ut sedan begynnelsen medan Ingyn varierat en hel del i utförande och därmed tappar en del av känslan i att stå i rakt nedstigande led från originalet.

/Henrik
Fast den nuvarande Ingyn som diskuteras i denna tråd är väldigt trogen orginalet därav att den blivit populär här på KS.
 

ybey

Omega
Stort tack till alla er som delat med sig av era erfarenheter och framförallt bilder på era skönheter!

Det blir förmodligen en 3239 tids nog, frågan om färg på tavlan kvarstår dock :)

//Niclas
 

ybey

Omega
Blå är snyggast enligt mig.
Finns den i blå? Trodde bara det var 42.5mm referenserna och över som fanns i blått? Annars är det avgjort redan, älskar blå tavla!

Edit. Såg nu att den limiterade blå versionen går som 3239 fast den mäter 42.5mm om jag minns rätt? Trodde att det var en egen referens.
 

laketwig

Patek
2-Faktor

laketwig

Patek
2-Faktor
Boken måste vara tryckt innan den slutliga designen hade fastställts. Provade två olika men utseendemässigt identiska exemplar samma dag i augusti vid ett besök i hufvudstaden. Först på NK, sen hos Krons. Spetsen på sekundvisaren är röd!
 
Topp