• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur.

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tror inte att det finns så många på forumet (om det ens finns). Klockan är dock bra snygg! Har själv tittat på den ett antal gånger. Runt 20k på Chrono24, om jag minns rätt.

image.jpg
image.jpg
 

Ryttaren

Rolex
Den 3227 som TomasBc visar är en grymt fin klocka som rekommenderas. Har själv smala handleder och sålde den för att jag trivs bättre med lite mindre klockor. 80110 inhouse verk och solid som en tank. Strax under 30k i pris. Finns hos en forummedlem numera iaf.

image.jpg
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Den nya har jag provat och då den endast är 40mm och supertunn sitter den som en smäck på handleden! Väntar på då den kommer ut på begagnatmarknaden så hugger jag en! Nackdelen är väl att det ej är inhouse men ETA är ju inte fyskamm det heller, speciellt vid service!
 

Ryttaren

Rolex
Den nya har jag provat och då den endast är 40mm och supertunn sitter den som en smäck på handleden! Väntar på då den kommer ut på begagnatmarknaden så hugger jag en! Nackdelen är väl att det ej är inhouse men ETA är ju inte fyskamm det heller, speciellt vid service!

3227s inhouse ska bara kosta 3500:- (nymans ur) utan polering som övriga automatare (ej chrono) att serva :)

Edit: håller med om att den nya lockar med sin slimmade design, synd bara att tavlan är lite tråkigare än den gamla IMHO.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
3227s inhouse ska bara kosta 3500:- (nymans ur) utan polering som övriga automatare (ej chrono) att serva :)

Edit: håller med om att den nya lockar med sin slimmade design, synd bara att tavlan är lite tråkigare än den gamla IMHO.

Okej det är ju iofs bra! Såg även att det fanns en pre 3239 som kom ut i limiterad utgåva med inhouse verk i 40mm som ett test inför 3239, tror den hette 3228!

Vart tog din vägen btw? Kvar på forumet?
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vad är det för ref. på den översta?
Det är en 3239 finns med svart urtavla, eller vit med silvervisare eller den på bilden som är med vit tavla och guldvisare och markeringar. Svår att hitta beggad då den lanserades 2012/2013 och ny går lös på 35k + på chrono24 har aldrig frågat vad svensk AD tar för dessa.
 

Ryttaren

Rolex
Okej det är ju iofs bra! Såg även att det fanns en pre 3239 som kom ut i limiterad utgåva med inhouse verk i 40mm som ett test inför 3239, tror den hette 3228!

Vart tog din vägen btw? Kvar på forumet?

Ja det är en forummedlem som köpte, eller rättare sagt registrerade sig för att köpa tror jag. Han får väl hojta till med omdömen om han läser det här :)
 
Topp