• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur.

Josef B

Bestraffaren
Ett par veckor gammal bild, kommer faktiskt inte ihåg om jag postat den tidigare :)
IMG_20170410_233219_109.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Japp, den blåa låg på 63k i listpris. Men man kunde ganska enkelt få 5% rabatt. Fortfarande långt ifrån chrono24 såklart, men det är väl ett ganska vanligt fenomen?
Butiksförsäljning är verkligen inte mitt område, men ligger de gömda i en låda så går det nog att skruva upp den rabatten... Eller är NK notoriskt svårprutade?
 
Butiksförsäljning är verkligen inte mitt område, men ligger de gömda i en låda så går det nog att skruva upp den rabatten... Eller är NK notoriskt svårprutade?
Mycket möjligt. Jag visade nog inte tillräckligt stark köpvilja bara. Han sa iofs att deras policy är att inte ge rabatter alls förutom just på utgående modeller, men det tror jag vad vill om...
 

Kugghjul

Panerai
There's a new ingy lover in town!

Archie jobbar hårt på att runda de australiensiska skattereglerna som väl är rätt tuffa kring att köpa en klocka och att ta den på firman, så varför inte spruta ut videos när man har något nytt? Dessutom postar han samma/mycket liknande videos på båda sina youtubekanaler, därför förekommer samma video kanske fler gånger nedan. En riktig Archie-supporter ser självklart om filmen för att ge honom views!

Men vad säger vi om hans slutsats, med IWC Ingenieur får man en "nästan" AP Royal Oak till mycket lägre pris? Ja, där ger jag honom rätt! Det visar än en gång hur dumma IWC är som helt har lämnat Genta-designen numera.







 

Wboy

Panerai
Har varit en del undringar här kring vad som är skillnaden på verket i 3239 och det vanliga ETA-verket. Enligt urmakare, som inte säljer IWC, men som hade servat åtminstone en 3239, är hela automatdelen jättefint och tunt gjord av IWC som gör att det mycket liknar de äldre ingenjörerna.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Har varit en del undringar här kring vad som är skillnaden på verket i 3239 och det vanliga ETA-verket. Enligt urmakare, som inte säljer IWC, men som hade servat åtminstone en 3239, är hela automatdelen jättefint och tunt gjord av IWC som gör att det mycket liknar de äldre ingenjörerna.
Menar du rotorn?
 
Jag tycker att det verkar som att den flippats rätt mycket på forumet - är det en klocka som folk lätt verkar tröttna på?
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Varit inne på det här ämnet tidigare men lyfter frågan igen.

Hur är er gångreserv?
Jag är OWG med denna just nu och den stannar hyfsat regelbundet efter 12-15h liggande. ( tar av den efter jobbet och har stannat när man stiger upp dagen efter vissa dagar)

Har ett kontorsjobb men rör mig mer än genomsnittet skulle jag tro med klockan på armen och den borde dras upp tillräckligt av det tycker jag. Jag skruvar på kronan någon gång i veckan också för att ge den mer bensin.

Jag är inte van att behöva skruva upp mina klockor mer än när de stannat pga lång inaktivitet vilket gör att jag stör mig som fan på detta.

Hur är det för er andra?
Min åker in för service till veckan då jag anser att ovan specade gångreserv är alldeles för låg med regelbunden användning.
Gick förbi Nymans för någon vecka sedan som mätte upp den med fantastiskt fina resultat. Höll tiden otroligt bra (+-2 sek per dygn) men gångreserven tyckte de också lät dålig...
 
Topp