• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur.

POO

Panerai
There's a new ingy lover in town!

Archie jobbar hårt på att runda de australiensiska skattereglerna som väl är rätt tuffa kring att köpa en klocka och att ta den på firman, så varför inte spruta ut videos när man har något nytt? Dessutom postar han samma/mycket liknande videos på båda sina youtubekanaler, därför förekommer samma video kanske fler gånger nedan. En riktig Archie-supporter ser självklart om filmen för att ge honom views!

Men vad säger vi om hans slutsats, med IWC Ingenieur får man en "nästan" AP Royal Oak till mycket lägre pris? Ja, där ger jag honom rätt! Det visar än en gång hur dumma IWC är som helt har lämnat Genta-designen numera.








Och Pontiac Fiero är nästan en Ferrari.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Varit inne på det här ämnet tidigare men lyfter frågan igen.

Hur är er gångreserv?
Jag är OWG med denna just nu och den stannar hyfsat regelbundet efter 12-15h liggande. ( tar av den efter jobbet och har stannat när man stiger upp dagen efter vissa dagar)

Har ett kontorsjobb men rör mig mer än genomsnittet skulle jag tro med klockan på armen och den borde dras upp tillräckligt av det tycker jag. Jag skruvar på kronan någon gång i veckan också för att ge den mer bensin.

Jag är inte van att behöva skruva upp mina klockor mer än när de stannat pga lång inaktivitet vilket gör att jag stör mig som fan på detta.

Hur är det för er andra?
Min åker in för service till veckan då jag anser att ovan specade gångreserv är alldeles för låg med regelbunden användning.
Gick förbi Nymans för någon vecka sedan som mätte upp den med fantastiskt fina resultat. Höll tiden otroligt bra (+-2 sek per dygn) men gångreserven tyckte de också lät dålig...
Testa mäta upp gångreserven efter att du varit aktiv, dvs. inte på kontoret.

Om gångreserven fortfarande endast är 15h så är det ju inte enligt spec., alltså skicka på garanti/service.

Gångreserven på min är 40h+.
 

Wboy

Panerai
Varit inne på det här ämnet tidigare men lyfter frågan igen.

Hur är er gångreserv?
Jag är OWG med denna just nu och den stannar hyfsat regelbundet efter 12-15h liggande. ( tar av den efter jobbet och har stannat när man stiger upp dagen efter vissa dagar)

Har ett kontorsjobb men rör mig mer än genomsnittet skulle jag tro med klockan på armen och den borde dras upp tillräckligt av det tycker jag. Jag skruvar på kronan någon gång i veckan också för att ge den mer bensin.

Jag är inte van att behöva skruva upp mina klockor mer än när de stannat pga lång inaktivitet vilket gör att jag stör mig som fan på detta.

Hur är det för er andra?
Min åker in för service till veckan då jag anser att ovan specade gångreserv är alldeles för låg med regelbunden användning.
Gick förbi Nymans för någon vecka sedan som mätte upp den med fantastiskt fina resultat. Höll tiden otroligt bra (+-2 sek per dygn) men gångreserven tyckte de också lät dålig...

Tror inte det är fel på gångreserven. Mer att automaten inte drar upp lika effektivt som en del andra klockor.
Hur som upplever jag något liknande, men gillar att dra upp den ibland.
 

jabla

Sarlacc
WP_20170512_13_36_08_Rich (2).jpg
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Blivit biten av Ingy och funderar på att köpa en till samlingen.
Skyller smittan på @Josef B ;)

De här modellerna är jag sugen på. refnr?
IMG_1775.JPG


Vänder mig till er som har och kan med lite frågor:
Vad kan en svart gå på ungefär, begagnad?
Antar att tavel byte är möjligt ifall man får tag i en ljus tavlad version?
Någon som vet om prisbilden på byte?
Tar även emot PM ifall ni sitter på en ni är trött på ;)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Blivit biten av Ingy och funderar på att köpa en till samlingen.
Skyller smittan på @Josef B ;)

De här modellerna är jag sugen på. refnr?
IMG_1775.JPG


Vänder mig till er som har och kan med lite frågor:
Vad kan en svart gå på ungefär, begagnad?
Antar att tavel byte är möjligt ifall man får tag i en ljus tavlad version?
Någon som vet om prisbilden på byte?
Tar även emot PM ifall ni sitter på en ni är trött på ;)
Från vänster till höger, IW323902, -04 & -06.
Priset brukar vara runt 35k, kan även gå för ett gäng lappar högre och ett par lägre.

Det andra kan jag tyvärr inte svara på.
 

Wboy

Panerai
Blivit biten av Ingy och funderar på att köpa en till samlingen.
Skyller smittan på @Josef B ;)

De här modellerna är jag sugen på. refnr?
IMG_1775.JPG


Vänder mig till er som har och kan med lite frågor:
Vad kan en svart gå på ungefär, begagnad?
Antar att tavel byte är möjligt ifall man får tag i en ljus tavlad version?
Någon som vet om prisbilden på byte?
Tar även emot PM ifall ni sitter på en ni är trött på ;)

Tavelbyte krångligt pga datumskivornas färger.
Pris skulle jag säga 35' och uppåt en aning möjligen på senare tid. tänker typ samma för byte.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Blivit biten av Ingy och funderar på att köpa en till samlingen.
Skyller smittan på @Josef B ;)

De här modellerna är jag sugen på. refnr?
IMG_1775.JPG


Vänder mig till er som har och kan med lite frågor:
Vad kan en svart gå på ungefär, begagnad?
Antar att tavel byte är möjligt ifall man får tag i en ljus tavlad version?
Någon som vet om prisbilden på byte?
Tar även emot PM ifall ni sitter på en ni är trött på ;)
Passa på! Gentås design slopas. Nya Ingy kommer nu och de har fått tillbaka formen de hade ursprungligen.

IWC-Ingenieur-Automatic-2017-collection-vintage-2.jpg
 

Gripen

Omega
Tja KS friends!
Är sugen på en IWC Ingiuner! :iwc:
o_O Vad är era tankar om denna, är den prisvärd? Hur är kvalitén? Är de attraktiva på andrahandsmarknaden?
Dela gärna med era sponta tankar! :)
 

Kugghjul

Panerai

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Jag saknar min svarta 3239, vilken grym klocka det är alltså..:) Någon som har bilder på den vita med guldvisare på ett gummiband? :)
 
Topp