• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur.

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt grym, hade varit kul att klämma på en
Problemet är att det är en limiterad utgåva eller en prototyp för att testa 3239:an och 40mm caset så sällan man ser dessa! Hade en på g på chrono24 men slank mig ur handen :( en ingenieur kommer definitivt bli nästa klocka för mig, no question about it! Går och drömmer om 3239:an varje dag!
 

JesperO

Rolex
Jag postade en hel del bilder i en annan tråd igår ("visa era bilder på IWC" eller ngt sådant hette den)

3227 är galet fin klocka, kvalitetskänsla utöver det vanliga, tavla som man kan dö för, en riktigt pansarvagn till hockeypuck...men som flera tidigare nämnt väldigt svår att bära upp - diametern är inget problem men den är så topptung att den inte satt så bra på min handled i alla fall (hjälpte ju inte att mikrojustering saknades).
Den klockan som jag ägt som jag saknar mest.
Den nya tycker jag är helt själlös, så långt ifrån den gamla att de inte är jämförbara i min bok - förutom att de missat att ta med gamla tavlan så tycker jag inte den osar av kvalitet som den gamla. Hade verkligen sett fram emot den i 40mm men blev nästan lite gråtfärdig när jag provade den.
Så prova i alla fall en 3227:a, numera ligger de relativt stabilt runt 30K - dock vimlar det inte av dem.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Fick tillbaka suget efter en Ingy och kom ihåg denna tråden =)
Ni som ägt en, hur sitter den på handleden? (har själv ca 18 cm handled)
Någon som vet hur mycket pjäsen väger?
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Den är topptung och utan mikrojustering på den förvisso underbara länken, så på mig satt den tyvärr inte så bra... Prova
Tror den väger in på runt 220 gram...

Tänker du på nya? Isf sitter den som en smäck! Säger köp!


Tänkte mest på 322701, gillar tunga och ganska höga klockor.. iaf om de skall vara tools.
220g låter helt magiskt tungt.. synd att den inte säljs hos AD längre så man kunde tjuvklämma!
 

K-S

Rolex
2-Faktor
För ett år sedan (innan jag var intresserad av klockor) tackade jag nej till en Ingenieur som min far ville ge mig som present.

Det ångrar man ju lite bittert idag...
Varför då, det är väl fortfarande bättre med ett ur eller inget ur? En Ingy är coolt...
 

egbert

Panerai

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Såg att någon hade en Ingenieur med sig på GTGn igår och jag blev lite småkär. Skulle vilja veta vad det var för ref, någon som vet? Kommer inte ihåg vem som var pappa till den.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor

andreas

KS Explorers Club
2-Faktor
Ja denna är lagom stor, hade 3227 innan, och den var för stor, tjock och tung...

Relativt platt oxå men ändå gedigen


Hur upplever du tavlan i förhållande till 3227? Spontant känns det synd att IWC inte tog med sig tavlan (eller nån variant av den iaf) från 3227 till det mer trivsamma formatet på 3239.
 
Topp