• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur.

Verkar vara solid utan krusiduller, iaf enligt ett gammalt WS jag såg på Nymans Instagram. Men där är tippen inte röd, inte heller på en japansk hemsida som jag sett den på. Ska dock sägas att jag inte läst på mycket eftersom att modellen inte är intressant för mig, så det kanske finns två modeller. Eller så är den med vit tipp en prototyp och den med röd the real deal då IWC själva la ut den igår på sin Instagram.
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Provade bland annat senaste Ingyn inför min födelsedagspresent till mig själv men den var steril på handleden, i mina ögon...

Håller med dig om att den upplevs som steril, bra att veta att du, som även burit RO, tycker det. För min del handlade steriliteten om att logotypen blev uppäten av de massiva index. Hade gärna sett att man lyfte fram IWC-logotypen lite mera.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Att dom fortfarande inte har fixat microjusteringar... Det skulle fortfarande inte hindra mig från att sälja klockorna och skorna för att köpa den.

:wideyed:
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Jag bumpar den här tråden med lite bilder på mitt nyinköp. IWC Ingy har jag kikat på i flera år men avfärdat den då jag inte tror att mina handleder kan bära upp den klumpen. Men så kom då 3239. Perfekta mått! 40mm diameter och 10mm tjock.

Jag tillhör inte dem som tycker att tavlan är tråkig och platt. Tvärtom tycker jag att den funkar väldigt bra tillsammans med indexen. I och med att indexen är rätt livliga och blingiga tycker jag det är snyggt med en enkel botten.

Det här är nog den mest välbalanserade klocka jag ägt. Bra vikt men tack vare att den är ganska tunn ligger den fantastiskt fint mot armen. Länken är ju också underbar även om det verkligen är ett minus att den saknar microjustering. Man har ju sagt det förut, men den här gången tror jag faktiskt att jag hittat en klocka som får stanna ett tag.

/Henrik

20150925_105732_zpsitul82ow.jpg


20150925_105718_zpsowexvfyj.jpg


20150925_105711_zpsgeqd1zsb.jpg
 

McManaman

Cartier
Jag bumpar den här tråden med lite bilder på mitt nyinköp. IWC Ingy har jag kikat på i flera år men avfärdat den då jag inte tror att mina handleder kan bära upp den klumpen. Men så kom då 3239. Perfekta mått! 40mm diameter och 10mm tjock.

Jag tillhör inte dem som tycker att tavlan är tråkig och platt. Tvärtom tycker jag att den funkar väldigt bra tillsammans med indexen. I och med att indexen är rätt livliga och blingiga tycker jag det är snyggt med en enkel botten.

Det här är nog den mest välbalanserade klocka jag ägt. Bra vikt men tack vare att den är ganska tunn ligger den fantastiskt fint mot armen. Länken är ju också underbar även om det verkligen är ett minus att den saknar microjustering. Man har ju sagt det förut, men den här gången tror jag faktiskt att jag hittat en klocka som får stanna ett tag.

/Henrik

20150925_105732_zpsitul82ow.jpg


20150925_105718_zpsowexvfyj.jpg


20150925_105711_zpsgeqd1zsb.jpg
Underbart! Var tredje dag vill jag behålla min speedmaster, var tredje vill jag byta mot en Explorer, och var tredje mot en Ingenieur. Nu blev det en extradag för Ingenieur. :)
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Underbart! Var tredje dag vill jag behålla min speedmaster, var tredje vill jag byta mot en Explorer, och var tredje mot en Ingenieur. Nu blev det en extradag för Ingenieur. :)

Jag kan starkt rekommendera ett köp! :) Har sneglat på den här ett tag och tyckt mycket om den på bild, och när jag gick in hos en AD i Köpenhamn och klämde på den var jag fast. Säljaren skulle ge ett bra pris, men då jag först behövde göra mig av med min OQ för att finansiera det här köpet fick jag snopet åka tillbaka till Sverige utan denna godbit. Men så bara några veckor senare dök det här exet upp hos @Gripenbro. Den har visserligen en repa på första länken, men å andra sidan var den 30k billigare än om jag köpt en ny, så då lever jag hellre med repan...

/Henrik
 

McManaman

Cartier
Jag kan starkt rekommendera ett köp! :) Har sneglat på den här ett tag och tyckt mycket om den på bild, och när jag gick in hos en AD i Köpenhamn och klämde på den var jag fast. Säljaren skulle ge ett bra pris, men då jag först behövde göra mig av med min OQ för att finansiera det här köpet fick jag snopet åka tillbaka till Sverige utan denna godbit. Men så bara några veckor senare dök det här exet upp hos @Gripenbro. Den har visserligen en repa på första länken, men å andra sidan var den 30k billigare än om jag köpt en ny, så då lever jag hellre med repan...

/Henrik
Jag får se till att testa en i verkligheten. Helst både vit, svart och den blå limiten edition som talas om längre bak i tråden. Alla tre känns ju grymma.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag bumpar den här tråden med lite bilder på mitt nyinköp. IWC Ingy har jag kikat på i flera år men avfärdat den då jag inte tror att mina handleder kan bära upp den klumpen. Men så kom då 3239. Perfekta mått! 40mm diameter och 10mm tjock.

Jag tillhör inte dem som tycker att tavlan är tråkig och platt. Tvärtom tycker jag att den funkar väldigt bra tillsammans med indexen. I och med att indexen är rätt livliga och blingiga tycker jag det är snyggt med en enkel botten.

Det här är nog den mest välbalanserade klocka jag ägt. Bra vikt men tack vare att den är ganska tunn ligger den fantastiskt fint mot armen. Länken är ju också underbar även om det verkligen är ett minus att den saknar microjustering. Man har ju sagt det förut, men den här gången tror jag faktiskt att jag hittat en klocka som får stanna ett tag.

/Henrik

20150925_105732_zpsitul82ow.jpg


20150925_105718_zpsowexvfyj.jpg


20150925_105711_zpsgeqd1zsb.jpg
Gratulerar till ett riktigt bra val!
Haft min i snart 1,5år och vill inte sälja!
 

sir alex

Panerai
Testade den första gången denna vecka efter att ha bildgooglat den intensivt under en lång period. Ingyn var ännu bättre på handleden än vad jag hade vågat hoppats på så nu lutar det åt den blåa limiterade varianten som nästa klockköp.
 

Bylund

Friends of KS
Riktigt snyggt! Jag ringde Nymans för att kolla priset på ett sådant och det låg tydligen på 2.500! Lite väl svettigt för mig i nuläget. Men snyggt är det!

/Henrik
Tack! Framförallt är det bekvämt! Kommer dock ihåg att jag blev förvånad över priset, även om jag köpte mitt i Dubai. Förvåningen ökade ytterligare något när tjejen i butiken förklarade att spännet inte ingick. Men så här i efterhand är möjligheten att växla utseende och känsla på klockan efter behag definitivt värt det!

//C
 

Fistface

Friends of KS
Har snöat in lite på en Ingy det senaste dygnet... kom från ingenstans.
Skulle dock vilja ha en 3239 med svart läderband som 3875 har. Det går inte få tag på eller?

Njaee hade också velat ha läder... Finns nån i Spanien som gör me vet inte huruvida det går beställa?... Ping @Viktor.L

http://www.jacobstraps.com/en/
Så vitt jag förstår så gör han till bl.a. 3227, men det verkar inte som om han fixar till 3239.IWC har ju flyttat sprintlåsningen från boetten till spännet på 3239. Men det kanske inte skadar att fråga om han fått till det nu. Senast jag kollade upp det var det tveksamt.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
http://www.jasprinten. s.com/en/
Så vitt jag förstår så gör han till bl.a. 3227, men det verkar inte som om han fixar till 3239.IWC har ju flyttat sprintlåsningen från boetten till spännet på 3239. Men det kanske inte skadar att fråga om han fått till det nu. Senast jag kollade upp det var det tveksamt.
Tror det var någon specialare med skruv längst ut som låser sprinten
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Njaee hade också velat ha läder... Finns nån i Spanien som gör me vet inte huruvida det går beställa?... Ping @Viktor.L

Tror det var någon specialare med skruv längst ut som låser sprinten

Fick aldrig något bra svar utav Jakob angående hur bandet ska fästa i klockan.
Hittade däremot en kille i Syd Korea som gör på beställning. Han löser infästningen med en "special" skruv som är hane i ena sidan och hona i andra som skruvas från var sitt håll om jag inte minns fel. Har inte fått tummarna loss att lägga en beställning ännu... Får se till att göra det så ska jag skriva en liten recension efter.

Här är i alla fall en bild om hur det kan se ut. Tycker det ser rätt häftigt ut med hornback :)
Namnlös.png
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fick aldrig något bra svar utav Jakob angående hur bandet ska fästa i klockan.
Hittade däremot en kille i Syd Korea som gör på beställning. Han löser infästningen med en "special" skruv som är hane i ena sidan och hona i andra som skruvas från var sitt håll om jag inte minns fel. Har inte fått tummarna loss att lägga en beställning ännu... Får se till att göra det så ska jag skriva en liten recension efter.

Här är i alla fall en bild om hur det kan se ut. Tycker det ser rätt häftigt ut med hornback :)
Namnlös.png
Riktigt jäkla snyggt!
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har mailat iwc nu! Nu får de fan producera lite. Känns ju rätt konstigt att man inte gör läderband etc till dem.
Det är ju i tillbehören pengarna finns. Förutom service då .... Men generellt känns det som man är kass i klockbranschen att fånga upp den försäljningen...
 
Topp