• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur.

BadkarsPiraten

Vacheron
Fick aldrig något bra svar utav Jakob angående hur bandet ska fästa i klockan.
Hittade däremot en kille i Syd Korea som gör på beställning. Han löser infästningen med en "special" skruv som är hane i ena sidan och hona i andra som skruvas från var sitt håll om jag inte minns fel. Har inte fått tummarna loss att lägga en beställning ännu... Får se till att göra det så ska jag skriva en liten recension efter.

Här är i alla fall en bild om hur det kan se ut. Tycker det ser rätt häftigt ut med hornback :)
Namnlös.png

Det såg sjukt bra ut!
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Har mailat iwc nu! Nu får de fan producera lite. Känns ju rätt konstigt att man inte gör läderband etc till dem.
Det är ju i tillbehören pengarna finns. Förutom service då .... Men generellt känns det som man är kass i klockbranschen att fånga upp den försäljningen...

Det såg sjukt bra ut!

Ska se till att jag får tummarna loss och beställer ett snart :). Tänkte något liknande till min med vit tavla och rosé index.
 

oskj93

Omega
Fick aldrig något bra svar utav Jakob angående hur bandet ska fästa i klockan.
Hittade däremot en kille i Syd Korea som gör på beställning. Han löser infästningen med en "special" skruv som är hane i ena sidan och hona i andra som skruvas från var sitt håll om jag inte minns fel. Har inte fått tummarna loss att lägga en beställning ännu... Får se till att göra det så ska jag skriva en liten recension efter.

Här är i alla fall en bild om hur det kan se ut. Tycker det ser rätt häftigt ut med hornback :)
Namnlös.png

Sitter i samma sits med att försöka hitta läderstrap till min 3239, hur gick det med den koreanska snubben? Lagt en beställning?
 

egbert

Panerai
Fick aldrig något bra svar utav Jakob angående hur bandet ska fästa i klockan.
Hittade däremot en kille i Syd Korea som gör på beställning. Han löser infästningen med en "special" skruv som är hane i ena sidan och hona i andra som skruvas från var sitt håll om jag inte minns fel. Har inte fått tummarna loss att lägga en beställning ännu... Får se till att göra det så ska jag skriva en liten recension efter.

Här är i alla fall en bild om hur det kan se ut. Tycker det ser rätt häftigt ut med hornback :)
Namnlös.png
Det där såg riktigt bra ut. Vill ha!
Har du beställt?
Hittade en film på hans sida:
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Jag är intresserad. Har du lust att förhöra dig om pris?
Ping @Viktor.L
Har missat att det skrivits en massa här :). Tänkte troligtvis lägga en beställning i slutet utav månaden om allting stämmer in. Det är lite olika i pris beronde på materialval. Jag har
Mest kollat på hornback alligator med viklås. Det skulle landa på ca 3000kr inklusive frakt och 6 veckors leverans. Ska leta fram mailen med prislistan :)
 
  • Like
Reactions: Kim

egbert

Panerai
Har missat att det skrivits en massa här :). Tänkte troligtvis lägga en beställning i slutet utav månaden om allting stämmer in. Det är lite olika i pris beronde på materialval. Jag har
Mest kollat på hornback alligator med viklås. Det skulle landa på ca 3000kr inklusive frakt och 6 veckors leverans. Ska leta fram mailen med prislistan :)
Coolers! Enligt hans sida så verkar det bara vara det lädret som gäller till ingy 3239?
Levererar han viklås menar du, eller har du eget? Kan man se vilka spännen han levererar på hans sida?
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Coolers! Enligt hans sida så verkar det bara vara det lädret som gäller till ingy 3239?
Levererar han viklås menar du, eller har du eget? Kan man se vilka spännen han levererar på hans sida?
All info har jag fått via mail. Han hade även krokodil till ett lite dyrade pris tror även kalv. Viklås eller vanligt lås kunde man lägga till pengar för att få monterat. Viklåset är isådanafall ett såkallat "iwc style" dvs eftermarknad.
 

Kim

Panerai
All info har jag fått via mail. Han hade även krokodil till ett lite dyrade pris tror även kalv. Viklås eller vanligt lås kunde man lägga till pengar för att få monterat. Viklåset är isådanafall ett såkallat "iwc style" dvs eftermarknad.
Kan vi inte dra ihop allt detta i en privat pm tråd. Så kan vi gå ihop ett gäng och beställa och dela på frakt och dylikt?
 

egbert

Panerai
All info har jag fått via mail. Han hade även krokodil till ett lite dyrade pris tror även kalv. Viklås eller vanligt lås kunde man lägga till pengar för att få monterat. Viklåset är isådanafall ett såkallat "iwc style" dvs eftermarknad.
Ok, man får maila lite med killen då. Tack för infon!
Vad tror ni, är det värt att försök få till någon gruppdeal med gemensam frakt och kanske spara några hundra per skalle? Kanske blir meckigt...
 
Vem kan ordna så att vi blir en "grupp" jag är mycket intresserad av både kalv/krokodil och hornback. Även viklås om det ser sjysst ut
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ok, man får maila lite med killen då. Tack för infon!
Vad tror ni, är det värt att försök få till någon gruppdeal med gemensam frakt och kanske spara några hundra per skalle? Kanske blir meckigt...
Frakten är nog inte så blödig skulle jag tro.

Den double horn back han har är från "Caiman" vilket kräver tillstånd för att föra in i EU. Är det sådant som eventuellt DHL et.al. fixar vid leverans eller måste sådant skötas innan om man skall följa regelboken?
 

Kim

Panerai
Frakten är nog inte så blödig skulle jag tro.

Den double horn back han har är från "Caiman" vilket kräver tillstånd för att föra in i EU. Är det sådant som eventuellt DHL et.al. fixar vid leverans eller måste sådant skötas innan om man skall följa regelboken?
Tror man kan be honom skriva att banden är av calf eller annat "normalt" djur. Så borde de inte vara några problem! Vem drar ihop en PM tråd?
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Bandet är klart och skicka skickas so fort som möjligt. Det ska ta 3 dagar med deras internationella express frakt. Dock känner jag mig lite som en realist och tror inte innan jul men hoppas i mellandagarna :)
 
Topp