• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur.

Yoko

Panerai
2-Faktor
Bumpar denna tråden då jag lider av 3239 abstinens :) Vad gör man när AD tar en bit norr om 60kkr, Uret endast ger sin egen garanti och det tycks vara kö på köpesdelen av KS? Jo, man ber KS om lite nya bilder på modellen och hoppas att man överlever avsaknaden av ägandeskapet ;) Fler poster med erfarenheter, bilder och allmän info. Please :sorry:
 

jabla

Sarlacc
WP_20160915_001.jpg
 
Måste säga att jag gillar den nya modellen, väldigt ren och minimalistisk. Känns dock som den fått en del skit på KS, inget inhouse verk, för högt pris, dåligt andrahandsvärde. Men i den här tråden bor kärleken.:)
 

Wboy

Panerai
Måste säga att jag gillar den nya modellen, väldigt ren och minimalistisk. Känns dock som den fått en del skit på KS, inget inhouse verk, för högt pris, dåligt andrahandsvärde. Men i den här tråden bor kärleken.:)
Enda egentliga kritiken är väl just listpris för en ETA-klocka. I övrigt tycker jag den talas rättvarmt om på KS.
 
Enda egentliga kritiken är väl just listpris för en ETA-klocka. I övrigt tycker jag den talas rättvarmt om på KS.

Har ingen aning om hur representativt det är men har noterat en del kritiska röster. Framförallt om priset som du nämner. Men du har säkert rätt att det är fler positiva än negativa röster. Kände mest att jag blev glad när jag upptäckte denna tråd som ger modellen den kärlek jag tycker den är värd.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Det enda som avskräcker mig från att köpa klockan är att det inte finns någon mikrojustering för länken. Sålde min SMP C pga det. Nu kan det ju vara så att jag har sån tur att den sitter perfekt från början...
 

tomva1

Omega
Det enda som avskräcker mig från att köpa klockan är att det inte finns någon mikrojustering för länken. Sålde min SMP C pga det. Nu kan det ju vara så att jag har sån tur att den sitter perfekt från början...
En halvlänk går att trycka dit däremot. Borde öka chanserna för att det ska sitta bra! Min var riktigt bekväm med det.
 

klak

Omega
Den där är riktigt fin, inte avundsjuk alls... Hur upplever du färgskiftningarna i den blå tavlan?

Jag är mer än nöjd, bara å köp!

I solsken är den väldigt klarblå och går mot en mörkare nyans med mindre ljus. Enligt mig upplevs tavlan sällan som svart, även om det händer, vilket mina tidigare klockor med blå tavla gjort regelbundet. Den klarblå färgen visade sig inte riktigt i bilderna ovan utan är ett par snäpp blåare men utan att bli skrikig i nyansen
 
Tror bestämt jag ska prova en nästa gång jag besöker en AD. Nyfiken på hur jag upplever storleken. 40 mm är nära maxtaket, gillar inte "stora" klockor
 

klak

Omega
Tror bestämt jag ska prova en nästa gång jag besöker en AD. Nyfiken på hur jag upplever storleken. 40 mm är nära maxtaket, gillar inte "stora" klockor
Jag har annars en vintage Tudor som ligger på 39,5mm om jag inte missminner mig, en storlek jag trivs i och jag gillar inte så mycket större än 40mm. Ingenjören är större än Tudorn absolut, men jag upplever det inte som en påfallande skillnad. Länken är nog den bekvämaste jag burit och gör i min mening att klockan upplevs som väldigt lättburen och lagom för mig i storleken. Väl värd att prova!
 
Topp