• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
Är det någon av er här på forumet som har erfarenheter av Aquatimer ref 3548?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
image.jpeg
Är det någon av er här på forumet som har erfarenheter av Aquatimer ref 3548?
Nope ingen erfarenhet, men jag gillar IWC dykarna generellt solida grejer som tål att användas till ett bra pris! ETA är bra grejer! Tror många köper dessa påvägen emot en Sub detta är helt min personliga mening. Dvs är du tveksam låt bli men jag hade absolut inte tvekat!
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Nope ingen erfarenhet, men jag gillar IWC dykarna generellt solida grejer som tål att användas till ett bra pris! ETA är bra grejer! Tror många köper dessa påvägen emot en Sub detta är helt min personliga mening. Dvs är du tveksam låt bli men jag hade absolut inte tvekat!
Tack. Iwcs dykare känns som stil och funktion på samma gång. Som mig om jag får säga det själv;)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Är intresserad av att köpa en Portugiser (371447). Ser ut som listpriset i Sverige ligger runt 75k men av en händelse hamnade jag på luxurywatches site och här säljer man en "unworn 2016" för 61k... Får inte riktigt ihop det, i min värd är en "unworn" en ny klocka och isf varför så billig? Antagligen så att jag missar något väsentligt men kan någon förklara?
IMG_0732.JPG

Jag har för övrigt ALDRIG tidigare haft en mekanisk klocka som håller tiden så bra. +-0 sekunder sedan igår!!! Men ETA är ju skit, eller hur var det nu?
Jag upptäckte det också. Det är en omtumlande varseblivning, att ETA ofta är bättre än inhouse.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag upptäckte det också. Det är en omtumlande varseblivning, att ETA ofta är bättre än inhouse.
Mycket av ett urverks kapacitet ligger ju i justering och inkörning. Två "lika bra" urverk kan ju prestera helt olika beroende på hur det är justerat. Att ha så liten diff mellan positionerna som detta urverket har är dock sjukt, bättre än alla andra urverk jag haft och jag har haft rätt många.
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Nej, men det är ingen tokig tanke :), dessutom är Portuguese en kronograf. Jag gillar den klockan mkt pga att den är så extremt tydlig.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Nej, men det är ingen tokig tanke :), dessutom är Portuguese en kronograf. Jag gillar den klockan mkt pga att den är så extremt tydlig.
Det är ett valjoux 7750 i dom äldre modellerna men har fått ett nytt moddat ETA verk av iwc i nuvarande serie kommer inte i håg ref. Om det var det du menade/undrade!?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är ett valjoux 7750 i dom äldre modellerna men har fått ett nytt moddat ETA verk av iwc i nuvarande serie kommer inte i håg ref. Om det var det du menade/undrade!?
Nja, det undrade jag också om, men mest om det verk som sitter i den modell de pratade om, det som gick så bra, mark någonting heter modellen, om just det verket sitter i andra IWC-modeller.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Nja, det undrade jag också om, men mest om det verk som sitter i den modell de pratade om, det som gick så bra, mark någonting heter modellen, om just det verket sitter i andra IWC-modeller.
Du som brukar vara väldigt reflekterad i vanliga fall...du skall inte tro på allt du läser @yonsson har kanske bara läst av fel eller bara grymt tur ;)
(ja det är ett försök att vara lustig)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Men min XVI släpar 1 s på 19h dvs ifrån igår kl 1400 ser jag nu iaf! Har sovit med klockan på armen som referens.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Xalle

Audemars
2-Faktor
Tack som tusan :) Har "fish crown" och allt ! Dock är det en ganska rejäl nagg i glaset klockan 12 som oroar mig lite + massa hairlines på AR coatingen på glaset..Annars väldigt nöjd :D
Coolt jag skulle precis fråga om kronan om det var en transnationell/probus kronan. Men du han före med fisken :) äh skit i skönhets fläckarna inte gör något sälj den I såfall till någon som uppskattar lite charm!
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Coolt jag skulle precis fråga om kronan om det var en transnationell/probus kronan. Men du han före med fisken :) äh skit i skönhets fläckarna inte gör något sälj den I såfall till någon som uppskattar lite charm!
Hehe ja, jag hade tur med originalkrona + box för den som bryr sig om lådan :) Jag ska behålla den, men kolla så inte skadan i glaset påverkar klockans WR :)
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Det är ingen dykarklocka du har köpt ;) självklart ett lite trycktest är väl alltid passande! Men den hittade du inte i Swe eller ?
Nej förvisso, men jag nojjar alltid sönder :D Nej jag fick göra mitt första köp från Chrono24. Hittade denna hos en Spansk säljare vid namn Turelojya som var väldigt trevlig och svarade snabbt på mail :) Priset var väl lite i överkant, men jag chansade :)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Nej förvisso, men jag nojjar alltid sönder :D Nej jag fick göra mitt första köp från Chrono24. Hittade denna hos en Spansk säljare vid namn Turelojya som var väldigt trevlig och svarade snabbt på mail :) Priset var väl lite i överkant, men jag chansade :)
Så bra/kul att du fick tag på en och fullset :) För sedan den gitarr spelande hipster mannen Meyer yttrade sig har 5002 blivit heta potatisar!
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Så bra/kul att du fick tag på en och fullset :) För sedan den gitarr spelande hipster mannen Meyer yttrade sig har 5002 blivit heta potatisar!
Ja, jag är mer än nöjd :) Jo jag kan tänka mig att han påverkat marknaden en del. Ska dock tillägga att jag stod i valet mellan Panerai 372 och IWC BP redan 2013, då det slutade med en Panerai 372 2013 som jag sålde i December 2016 för att finansiera detta köp :)
 
Topp