• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jovisst men det är ju sällan vi använder klockor för det dom är tänka för, hur ofta dyker du med din BP FF t.ex.
Varje sommar, typ 300mm. :)
Jag menar bara att det inte blir en pilotklocka längre med blå tavla utan något annat, typ en avskalad och tråkig dressklocka istället för en (kanske) väl utförd pilotklocka.

Men testa gärna så jag slipper, jag har någon sjuklig klåda kopplad till Mark XVIII men jag vill gärna slippa betala för att bli av med den. :D
 

Vesper

Rolex
Varje sommar, typ 300mm. :)
Jag menar bara att det inte blir en pilotklocka längre med blå tavla utan något annat, typ en avskalad och tråkig dressklocka istället för en (kanske) väl utförd pilotklocka.

Men testa gärna så jag slipper, jag har någon sjuklig klåda kopplad till Mark XVIII men jag vill gärna slippa betala för att bli av med den. :D
Blir el stockholmo imorn, ska prova då :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Insidan boettlock på min gamla ref 3004 från sjuttiotalet. Typiskt IWC, cleant och snyggt.
IMG_7363.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
tumblr_m8e8c4cO5W1r054mro1_500.gif

Dags att sparka liv i den här döda tråden! Här händer ju inte ett skit så därför köpte jag en IWC. :D

IMG_0617.JPG
IMG_0619.JPG
IMG_0638.JPG
IMG_0634.JPG

Här är den i alla fall, min första IWC, en Mark XVIII.
Jag har provat den två gånger hos AD och tyckte den var ganska platt och tråkig men habegäret hade redan börjat gro så det var lika bra att klia så kliet försvinner. :D

Jag kan i alla fall konstatera att denna klocka borde säljas i butiker med vettigt ljus för jäklar vilken skillnad det blir när man slipper se den i butiksljus med någon dreglande över axeln.

IMG_0647.JPG

Ikväll blir det bandbyte, tror frugan får välja färg, hon brukar ha rätt. :)

Jag återkommer med recension så fort någon IWC-representant är vänlig och skickar mig ett IWC-nato ( ;) ), för 2700kr för ett nato finns det inte en chans att jag betalar.
 

PCB

Audemars
Klickan blev genast 100 ggr skönare på handleden. Tror det kommer sluta med nato tyvärr, borde passa bra till boetten som är ganska lång lug 2 lug.
Kan jag tro att den blev,,,
Är ingen natovän, har provat otaliga ggr ,men kommer inte överrens med dom
Helt klart är dock att, någon form av textilband klär klockan, mycket bättre än läder.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan jag tro att den blev,,,
Är ingen natovän, har provat otaliga ggr ,men kommer inte överrens med dom
Helt klart är dock att, någon form av textilband klär klockan, mycket bättre än läder.
Absolut! Jag gissar att IWC tänker att det är "lyxigare" med läder men detta är ju en toolig klocka som förtjänar ett tooligt band, att dressa upp en flygare känns bara fel.
 
  • Like
Reactions: PCB

Pictor

Audemars
tumblr_m8e8c4cO5W1r054mro1_500.gif

Dags att sparka liv i den här döda tråden! Här händer ju inte ett skit så därför köpte jag en IWC. :D

IMG_0617.JPG
IMG_0619.JPG
IMG_0638.JPG
IMG_0634.JPG

Här är den i alla fall, min första IWC, en Mark XVIII.
Jag har provat den två gånger hos AD och tyckte den var ganska platt och tråkig men habegäret hade redan börjat gro så det var lika bra att klia så kliet försvinner. :D

Jag kan i alla fall konstatera att denna klocka borde säljas i butiker med vettigt ljus för jäklar vilken skillnad det blir när man slipper se den i butiksljus med någon dreglande över axeln.

IMG_0647.JPG

Ikväll blir det bandbyte, tror frugan får välja färg, hon brukar ha rätt. :)

Jag återkommer med recension så fort någon IWC-representant är vänlig och skickar mig ett IWC-nato ( ;) ), för 2700kr för ett nato finns det inte en chans att jag betalar.
Bra Kikuchiyo, alla rätt. !!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
IWC är coola trots att det sitter ETA-verk i många äldre modeller! Denna UTC med reffnr: 3251-001. Gillar som sagt dom små detaljerna på klockor och på denna är det helt klart kronan som sticker ut, även gravyren på spännet är Nice! Gillar även lösningen för den extra tidsavläsningen!

Lite läsning om IWC, International Watch Company,!

https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-af-sjodahl-tisdag-v22.24573/

IMG_4894.JPG
IMG_4897.JPG
IMG_4900.JPG
IMG_4911.JPG
IMG_4913.JPG


Visst finns det liknerser.
9447_c38938_rszd_2.jpg
IMG_4948.JPG
IMG_4917.JPG
DSC_8803_zpsb46726ca.jpg
 
Senast ändrad:

Fixfred

Omega
Vilka butiker säljer IWC i Stockholm ? , tänkte åka på en förhandlings runda och se var det går att få en mark xviii för.
Är dock just nu lite lockande att köpa från chrono pga den enorma rabatten.
 
Topp