• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, Jaeger eller.......

andheg

Rolex
2-Faktor
Hjälper en vän att köpa klocka. Han hade fastnat för en Pourtugese men tycker den är lite stor. Jag har visat honom JLC Master Cronograph då jag tycker den estetiskt är snyggare (stavindex), bättre storlek och han gillar den. Jag har inte ägt någon av den själv ännu men testat dom. Nu behöver jag all tänkbar info om varför den ena och inte den andra.

Han är även intresserad av astronomi och har kollat på en PP 5712 (månfas) men den listar på ca 250´och just nu tycker han det är lite mycket (inte helt omöjligt ändå) men om ni har några andra förslag på månklockor (stål fungerar bra) så tipsa gärna. Jag vet att jag pratar om både stålsportis och dressare nu...men han har inte bestämt sig helt (ni vet hur det är).

Budget mellan 50'och dryga 100´
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Master Calendar serien är rolig..Både dress, sport och månfas

edit. 1-0 Ernesto
edit2. Vad sägs om 2 klockor? En dress och en sport, funkar inom budgeten. Typ en månfas från Longines Master serie som dress, typ denna om storleken funkar: http://www.uret.se/longines-master-collection-retrograde-moon-phase-xl-p-13363.html

och sedan valfri sportare från IWC, typ aquatimer?
Den där är jäkligt fin....skulle jag vilja testa. Ska absolut höra med honom. thanx homie
 
  • Like
Reactions: Wii

DrDre

Patek
Junghans-Meister-Kalender.jpg
image.aspx


Glashutte tycker jag gör väldigt fina månfasklockor.

Junghans har också släppt en del riktigt fina varianter med månfas.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Perpetual Calendar
Jaeger-LeCoultre-Master-Ultra-Thin-QP-Steel-Wrist-Shot.jpg


IWC Portofino
635568d1330140054-best-timepiece-moon-phase-iwc-vintage-portofino-hand-wound-mens-watch-iw544805-13396.jpg


Annars finns det ju några billigare alt. från Fredrique Constant som ser ok ut...

Zenith Captain
L1160739.jpg


Zenith%20Elite%20Class%20Moonphase%20Grande%20Date%2018.1125.691_01.C490.jpg


Blanpain 6263-3642-55
Blancpain-Villeret-6263-3642-55-95.jpg


Blancpain_Villeret_Moon_Phase_Automatic_RG_Opalin_Leather_2.jpg



Eller nån från Carl F Bucherer Manero
max-carl-f-bucherer-manero-moon-phase-watch.jpg


CFB_ManeroMoonPhase_blk_LG.jpg


moonphase-1.jpg


moonphase-2.jpg


Annars är denna IWC något av en favorit. Dock hittar man ingen sådan ny.

IWCC9521_2.jpg

IWCC9521_3.jpg


IWCC9521_4.jpg


IWCC9521Moonphase.jpg
 

DrDre

Patek
Topp