• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Iwc klocka, äkta?

Molly has

Breitling
Hej! Helt okunnig undrar jag om någon kan säga mig något om denna klocka jag har ärvt. Modell? Äkta? Tacksam för hjälp
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    88.9 KB · Visningar: 409
  • image.jpg
    image.jpg
    87.3 KB · Visningar: 359

meo_swe

Audemars
Hur stor är den?
Spontant säger jag att det är ett ombyggt fickur. Aldrig sett en iwc med bara en subvisare kl9...
Men jag överlåter detta till de kunnigare att bestämma helt :)
 

Greven

Audemars
Hej! Helt okunnig undrar jag om någon kan säga mig något om denna klocka jag har ärvt. Modell? Äkta? Tacksam för hjälp
Beredd att hålla med föregående talare @meo_swe. Känns som ombyggt fickur. Är den runt 50 eller större så stödjer det den tesen. Den behöver alltså inte vara fejk, men alltså inte armbandsur från första början. Säkert någon annan i forumet som kan mer.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hur stor är den?
Spontant säger jag att det är ett ombyggt fickur. Aldrig sett en iwc med bara en subvisare kl9...
Men jag överlåter detta till de kunnigare att bestämma helt :)
Beredd att hålla med föregående talare @meo_swe. Känns som ombyggt fickur. Är den runt 50 eller större så stödjer det den tesen. Den behöver alltså inte vara fejk, men alltså inte armbandsur från första början. Säkert någon annan i forumet som kan mer.
Var väl iofs det som var grejen med just Portuguesen men kan mycket väl vara så att alla ändå hade sekundtavlan "rätt".
 
Topp