• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC "kopia"

Knight

Cartier
min budget är 40-65k, och jag har siktet inställt på iwc',n.
Men jag ville veta lite mer om den och vad det fanns för liknande klockor.

Jag gillar själv estetiken (googla gerald genta design) och tycker att den där är snyggast i prisklassen. Royal oak från AP tycker jag är snyggare men ligger långt över budget.
 

POO

Panerai
Vad sägs om denna då? Inte så dum för de pengarna tycker jag.

Seiko SNKK41
51c30f13ca372.jpg


SNKK45

seiko-5-snkk45k1-automatic-international-warranty-1101-14-citytime86@8.jpg


884028a4f46bce336a187c6d117c0339.jpg


Vilken natilushommage! Är den svintunn skulle jag nog kunna gå över till the dark side.
 
Tycker denna är riktigt riktigt fin, dessutom GMT: Eterna Royal KonTiki (cooolt märke)
Verkar inte som att någon på KS fått upp ögonen för den, lite konstigt!

6648_Eterna-The-new-Royal-KonTiki-Two-Time-Zones_0.jpg
Riktigt bra storlek för sportklocka med, 42,3mm. Vet inte vad du tycker om priset, ~20 papp.
 

Havre

Omega
Jävla KS, nu vart man tvungen att impulsklicka hem en SNKK.... Nåväl, den såg ju riktigt fin ut iaf! :)
 

BCKSTRM

Rolex
Ett seriöst förslag är Omega Geneve med integrerad länk. Det finns en modell som har en Oysterquartz-liknande länk som jag är ute efter (om det inte blir en Ingi/OQ). Kommer upp ibland, men inte så ofta.

Sedan kan du ju såklart köpa en fake/hommage-IWC men det kanske inte är så kul i längden?
 
Topp