• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Mark XVI på vaddå?

MrPlow

Rolex
Sitter här och är sjukt nöjd med att ha den på svart krokodil med viklås...

Men känner att jag kanske vill ha ett inte så dressat alternativ... Typ som idag när jag har någon form av skoghuggarskjorta på mig:

fjhTPqt.jpg


Hittade lite bilder på det berömda nätet:

P1130024.jpg

På kevlar.

IMG_1080.jpg

På brunt läder med nitar

markxvibrownstrap4.jpg

På brun krokodil med vit söm

DSC_0047-1.jpg

På nato.

MarkSixTeen.jpg

På länk

Det finns ju också ett förträffligt inlägg av laketwig som beskriver länken:
https://klocksnack.se/threads/recension-av-länk-till-iwc-mark-xvi-m-fl.10306/

Vad flyger och vad flyger inte? Det behöver nödvändigtvis inte vara original, men gärna, för min del.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Läskigt stilren den där. Tycker länken ger den det lilla extra (som man vill ha) designmässigt.
MEN om man vill ha dressat som du faktiskt frågar efter, så är det självklart alligaro/crocko som gäller.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Läskigt stilren den där. Tycker länken ger den det lilla extra (som man vill ha) designmässigt.
MEN om man vill ha dressat som du faktiskt frågar efter, så är det självklart alligaro/crocko som gäller.

Jag tror dock att poängen var att få det lite mindre dressat. Och då tycker jag personligen att länk är det enda rätta alternativet.
 

max

Dancing Queen
Köp ett kroko som inte har så djupa sömmar och inte är så blankt så är du hemma. Originalbandet känns för smalt imo då hälften är sömmar.
iwc_ekamon_strap_04.jpg


iwc_ekamon_strap_07.jpg


Även svart läder med nitar såg jag nånstans, kan funka för att ruffa till det hela lite till men sen är det nog så att gränsen är nådd och du får nog se dig besegrad av klockdjävulen, du behöver helt enkelt fler klockor :D
 

MrPlow

Rolex
Ett alternativ är ju att jag tills vidare slutar klä mig som en slusk på jobbet:
AcTQCEa.jpg


Men länk (RobertD vi får väl ta en lunch efter jul...) eller brunt/mörkt skinn känns mest aktuellt. Kanske får bli en sväng förbi någon av klockmånglarna idag för att se vad de har att erbjuda.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Enligt mig är dock brunt skinn (beroende på utseende, struktur, detaljer, etc) ännu mer dressat än svart.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Rent estetiskt så är väl ett patinerat lite grövre läder passande till en flygare, men personligen rent praktiskt, så vinner länk eller ett bra gummi i längden.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Topp