• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Mark XVI

kalufsen

Panerai
Hej alla glada,

Kan ni som har erfarenhet av klockan dela med er av info, bilder, känslan etc, är så sjukt taggad och när deklarationen hittar till kontot kanske man ska slå till på en.

Mvh
Kalufsen
 

max

Dancing Queen
Jodå, har en som jag trivs väldigt bra med! Min personliga åsikt är att den är ganska diskret, väldigt fin, lättläst och clean. Bor du i stockholm så kan vi mötas upp så du får prova den om så önskas!?

Har tyvärr ingen vettig kamera men här är två snabba iphonebilder :)

iwc04.jpg

iwc05.jpg
 
  • Like
Reactions: ssl

kalufsen

Panerai
max skrev:
Jodå, har en som jag trivs väldigt bra med! Min personliga åsikt är att den är ganska diskret, väldigt fin, lättläst och clean. Bor du i stockholm så kan vi mötas upp så du får prova den om så önskas!?

Har tyvärr ingen vettig kamera men här är två snabba iphonebilder :)

iwc04.jpg

iwc05.jpg

Men ååh, den är så sjukt clean, blir alldeles till mig!! Blir man tvungen att köpa beggat? Verkar vara tunt med XVI.
 

max

Dancing Queen
kalufsen skrev:
Men ååh, den är så sjukt clean, blir alldeles till mig!! Blir man tvungen att köpa beggat? Verkar vara tunt med XVI.
Ja XVI tillverkas inte längre och begagnat är nog enda möjligheten, den som säljs nu heter XVII och är i mitt tycke inte lika snygg men det är såklart en smaksak.
 

kalufsen

Panerai
max skrev:
kalufsen skrev:
Men ååh, den är så sjukt clean, blir alldeles till mig!! Blir man tvungen att köpa beggat? Verkar vara tunt med XVI.
Ja XVI tillverkas inte längre och begagnat är nog enda möjligheten, den som säljs nu heter XVII och är i mitt tycke inte lika snygg men det är såklart en smaksak.

Håller helt och hållet med dig, XVII gillar jag inte alls. Får kolla runt hos olika ad och kolla läget, någon kanske har nått kvar in stock. Annars får det bli via KS eller liknande antar jag, gillar ju nytt liksom :)
 

DrDre

Patek
Personligen tycker jag att Mark 15 har lite snyggare visare. Den är ngn eller några mm mindre än Mark 16 (ca 38 om jag minns rätt). Det ligger ju en just nu på Köp&Sälj. Jag har ingen koppling till säljaren och ingen aning om skick etc på klockan men priset känns väl rätt OK.
 

Lage

Omega
Jag har en och är mycket nöjd med den. Jämfört med XV känns den diskretare: jag uppskattar att datumet har svart bakgrund på XVI och att 9:an är borttagen för att balansera datumet. De lite fylligare visarna känns också som en positiv utveckling. I sak skulle den i mitt tycke gärna få ha varit 38 mm i stället för 39 då urtavlan nästan känns för stor men så länge den ej blir större (hej XVII) är allt i sin ordning. Länken är precis som alla skriver trevlig men det känns som att klockan nog gör sig bättre på läderarmband.
 

Barda

Cartier
DrDre skrev:
Personligen tycker jag att Mark 15 har lite snyggare visare. Den är ngn eller några mm mindre än Mark 16 (ca 38 om jag minns rätt). Det ligger ju en just nu på Köp&Sälj. Jag har ingen koppling till säljaren och ingen aning om skick etc på klockan men priset känns väl rätt OK.

Sökte lite snabbt efter klockan men hittade den inte. Har du en länk?
 

Lage

Omega
Barda skrev:
DrDre skrev:
Personligen tycker jag att Mark 15 har lite snyggare visare. Den är ngn eller några mm mindre än Mark 16 (ca 38 om jag minns rätt). Det ligger ju en just nu på Köp&Sälj. Jag har ingen koppling till säljaren och ingen aning om skick etc på klockan men priset känns väl rätt OK.

Sökte lite snabbt efter klockan men hittade den inte. Har du en länk?

Har den verkligen legat där? Jag har bara sett den på TTT: http://www.timetotalk.se/post24563.html
 

Barda

Cartier
davsjo skrev:
Barda skrev:
DrDre skrev:
Personligen tycker jag att Mark 15 har lite snyggare visare. Den är ngn eller några mm mindre än Mark 16 (ca 38 om jag minns rätt). Det ligger ju en just nu på Köp&Sälj. Jag har ingen koppling till säljaren och ingen aning om skick etc på klockan men priset känns väl rätt OK.

Sökte lite snabbt efter klockan men hittade den inte. Har du en länk?

Har den verkligen legat där? Jag har bara sett den på TTT: http://www.timetotalk.se/post24563.html
Ah, tack! Hittade en WTT på K&S

Visarna på den där är inte lika snygga som den på maxas klocka tycker jag, men det är ju en smaksak... :)
 

max

Dancing Queen
Hardy skrev:
Otroligt stilren historia!

vad går en sådan på beg?
20 i runda slängar på skinn med vanligt spänne, sen finns det ett viklås som passar för ung 3500kr nytt (går såklart att få lite billigare beggat) om man känner för det.
Några tusen extra på länk, men tycker personligen att länken, även om den är väldigt snygg, "äter upp" klockan.
 

Hardy

Thug
max skrev:
Hardy skrev:
Otroligt stilren historia!

vad går en sådan på beg?
20 i runda slängar på skinn med vanligt spänne, sen finns det ett viklås som passar för ung 3500kr nytt (går såklart att få lite billigare beggat) om man känner för det.
Några tusen extra på länk, men tycker personligen att länken, även om den är väldigt snygg, "äter upp" klockan.


Tack för infon :)

skulle inte bära denna på länk i första taget!
tappar sin charm då:)
 

kalufsen

Panerai
max skrev:
Hardy skrev:
Otroligt stilren historia!

vad går en sådan på beg?
20 i runda slängar på skinn med vanligt spänne, sen finns det ett viklås som passar för ung 3500kr nytt (går såklart att få lite billigare beggat) om man känner för det.
Några tusen extra på länk, men tycker personligen att länken, även om den är väldigt snygg, "äter upp" klockan.

Couldnt agree more! Skall sitta på läder!
 

Fixfred

Omega
Riktigt fin klocka !
Gillar dem mycket mer än de senare modellerna. Är just nu på jakt efter en Mark XVI Alt äldre pm om ni har något till salu :)
 
Topp