• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes IWC med cal. 89, priced to sell!

Diogenes

Cartier
Hej entusiaster!

Nu tänkte jag göra plats för lite nytt och låter därmed denna underbara IWC med cal. 89 i 18k roséguld lämna! Jag tror inte urverket behöver någon närmre presentation!?

Klockan är enligt mig (men jag får väl hänvisa till bilderna) i fint skick för sin ålder men har så klart lite bruksspår. Original IWC-läderband sitter på klockan, men bucklet är inte original! Klockan är från 1962!

Det har varit svårt att finna någon prisindikation eftersom boetten tycks vara tämligen ovanlig. Den jag har hittat och som är tillförlitlig är en försäljning på Omegaforums: https://omegaforums.net/threads/gorgeous-18k-iwc-cal-89.33700/ Där är begärt pris $2500. Säljaren verkar vara en skicklig fotograf om du jämför med mig! Hans klocka har nog också en ännu finare tavla samt att glaset på min har någon mindre repa. Dock inget som stör, i min mening. Jag har ingen servicehistorik men kan konstatera att gångreserven är lång och tidshållningen bra!

Mått: ca 36.7 mm i diameter exkl krona och 37mm inkl den infällda kronan.

Utifrån ovanstående tycker jag 15.800 (NYTT PRIS: 12.500 vore ett fair pris!

Retur: 24h

IMG_9144.JPG
IMG_9148.JPG
IMG_9149.JPG
IMG_9151.JPG
IMG_8961.JPG
IMG_8962.JPG
IMG_8963.JPG
IMG_8969.JPG
IMG_8971.JPG
IMG_8972.JPG
IMG_8974.JPG
IMG_9007.JPG
IMG_9013.JPG
IMG_9016.JPG

IMG_9007.JPG
 

Bilagor

  • IMG_9146.JPG
    IMG_9146.JPG
    177.3 KB · Visningar: 28
Senast ändrad:
Topp