• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC och boettstorlek på dressklockor

Med tanke på att IWCs nya Portugese "dressklocka" är 43 mm:


  • Totala väljare
    12
  • Enkät stängd .

MJ24

Patek
2-Faktor
Varför så stridslysten för att en klocka är 43mm...big is beautiful!;)
Allvarligt, alla kan inte tycka om 34mm klockor, och inte klagar vi som tycker om större klockor (som i vissas värld är allt över 36 mm) på er som tycker att litet är bäst, och inte lägger vi upp omröstningar med endast negativa svarsalternativ heller.
Varför inte slappna av lite och inse att alla inte tycker om samma storlek på klockor, men att vi alla kan leva tillsammans i alla fall (nu talar ett antal glas utmärkt Barolo, men någonstans finns en gnutta allvar, och jag är tvärtrött på klagandet på större klockor).
Tycker man inte om det, så ok...men slappna av...
 

durutti

Cartier
IMG_0590_zps5926aa8c.jpg

Jag är skeptisk..
 

maxmol

Panerai
Gillar designen på vintage och enkla klockor men allt jag har på mig som är under 40 mm ser ut som en damklocka. Det ska finnas alternativ för oss som har riktiga runkmuskler. ;)
 

SenorE

Omega
Provade en portuguese perpetual calendar i våras som jag har för mig var 43mm. Den kändes rätt lagom i storlek, men den kommer undan lite mer med det då den har en komplicerad urtavla. Den som visas ovan känns större då tavlan är så "ren", inte lika lyckad.
 

bartoldous

Cartier
Har inget mot lite större klockor och 43mm är inte speciellt stort tycker jag bara det inte blir oproportionerligt,typ som på handleden på duruttis bild.Kan antagligen inte lastas klockan utan tjockleken på handleden spelar också in .
 

newk15

Cartier
Sorry att jag lånar tråden en snabbis, men rubriken var så bra. Vad anser ni om 33 mm på en dressare? Har hittat en gammal omega som är fin, bortsett från att jag är kopiöst skeptisk till storleken.
 
Topp