• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC och DW - förväxlingsbara för gemene man?

SSL

Audemars
Vem ser att det är en IWC mer än nörden? Och vem söker upp vad det är för en klocka/sponsor mer än nörden?
 

sir alex

Panerai
Precis så jag resonerar. Så av 400 miljoner tittare så når de kanske bara fram till 1%.
Ett sponsorskap handlar om så mycket mer än att bara få så stor räckvidd som möjligt. Detta är ett partnerskap som möjliggör en koppling mellan F1 och deras ingenjörsklockor eller som i det här fallet Big Pilot. Vill de nå ut till allt och alla så är det bara att köpa en grafisk platta innan valfritt 20.00-program på TV4 eller motsvarande utländsk motsvarighet.
 

Mankebank

Cartier
Jag får en känsla av att värdet av att synas i F1-sammanhang underskattas ganska kraftigt här. Troligen beror det på att Formel 1 av flera skäl har väldigt dålig mediatäckning i Sverige. Internationellt är det annorlunda. Alla de stora stallen har klocksponsorer, IWC (Mercedes), Hublot (Ferrari), TAG Heuer (Red Bull), Richard Mille (McLaren och Haas), Oris (Williams), Bell & Ross (Renault). Utöver det är Rolex titelsponsor för hela F1-cirkusen. Världsmästaren Lewis Hamilton är den fjärde bäst betalda idrottaren i världen 2016 (efter Ronaldo, Messi och Flacco) vad gäller fast lön och elva vad gället total inkomst med bonusar inräknat enligt Forbes.

Lewis-Hamilton.jpg
 

Sunrise

Omega
IWC som ändå ändrat sin logotyp mig veterligen 2 gånger sedan originalet som kan ses nedan:
Picture 5287.jpg

Till att på 70-talet tror jag gå över till nedan lite ruffare logga:
Auto2.jpg

Personligen föredrar jag den första, även framför dagens logga. Mitt problem är inte att det är likt Daniel Wellington utan snarare att jag på senare tid kommit att uppfatta bokstäverna som förbannat stora och allt annat än subtila. Detta är något jag stör mig på nästan dagligen.
Ett av problemen med IWC är nog också just att de bytt logo för ofta.

Men sen är väl IWC ett jävla intetsägande namn. International Watch Company...
 
  • Like
Reactions: SSL

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Lysande att du jämför IWC med Tag Heuer. Här kommer ett till märke med stor försäljningsvolym som knappt kan stava till in-house - Hublot
Jämförelsen känns relevant om det är igenkänning som diskuteras. Vanligt folk vet inte vad IWC är oavsett hur fina klockor de tillverkar eller om de har en intetsägande vänsterhandske på världsmästaren i F1 (kan var den sämsta produktplaceringen jag sett).
 
Topp