Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Iwc, patek och zenith störst

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 1 december 2014.

  1. Beastie
    Trådstartare

    Beastie Mr Cowbell

    Chuck gillar detta.
  2. nissehult

    nissehult Friends of KS

    Inlägg:
    3.251
    1. Denna fantastiskt vetenskapliga studie baserar sig på hur folk har sökt på internet. Söker inte folk på Rolex?
    2. Datat kommer från Digital Luxury Group. DLG har en division som hjälper till med digital marknadsföring och kommunikation för företag som IWC och Tag Heuer... Need I say more?
     
    paradis gillar detta.
  3. paradis

    paradis Friends of KS

    Inlägg:
    3.753
    Från:
    Malmö

    Vad tycker DU ? Borde Rolex ha varit med ? Rolex är med,.......... ock på 1a plats , som mest sålda klocka........
     
  4. China

    China Guest

    Rolex är inte haute horlogerie som undersökningen gällde, så det är inte så underligt. Att DLG skulle manipulerat resultaten betraktar jag som ganska osannolikt.
     
    yonsson, eriksson850, _jonte och 2 andra gillar detta.
  5. Beastie
    Trådstartare

    Beastie Mr Cowbell

    Jag tyckte jag läste artikeln noga men jag hittar inte rolex.

    Sedan så gällde ju artikel haute horologi så på den frågan svarar jag nej, rolex ska inte vara med.
     
  6. nissehult

    nissehult Friends of KS

    Inlägg:
    3.251
    Ok, fair enough.

    Kalla mig cynisk, men jag blir automatiskt skeptisk till sådana här undersökningar gjorda av företag som även säljer marknadsföringstjänster till samma bransch... Eller som när följande nyheten kablas ut i media i början av december: "Det är brist på julskinka och den kan ta slut till jul." - enligt föreningen Svenskt Kött. (Referens.)
     
  7. Chuck

    Chuck Friends of KS

    Inlägg:
    4.969
    Tack bestie!
     
  8. David Eriksson

    David Eriksson Biskop

    Inlägg:
    2.638
    Från:
    Stockholm
    Säger som Sauk, jag är skeptisk.
     
  9. Knight

    Knight Borgare

    Inlägg:
    582
    Från:
    Stockholm
    Inte så jävla konstigt att IWC och Zenith ligger i topp när man pratar om bredmatchade sökvolymer från Google. Dessa två ord är en jävla massa andra grejer/varumärken än bara klocktillverkare. Den som gjorde undersökningen är en amatör.

    EDIT: Sedan kan man väl för fan inte dra några slutsatser av sökvolymer för modeller som "portuguese". :facepalm:
     
  10. David

    David Bödeln

    Inlägg:
    5.740
    Men Tag Heuer är det?
     
    ZQT, vaniljglass och Spencer gillar detta.
  11. Knight

    Knight Borgare

    Inlägg:
    582
    Från:
    Stockholm
    Jag drog ut lite färska siffror från Google för skojs skull. Det vi ser här är alltså det genomsnittliga antalet googlingar per månad det senaste året i hela världen för ett gäng varumärken jag snabbt skrev ner. För de som inte har läst mitt tidigare inlägg vill jag påminna om att vissa av dessa varumärken egentligen har lägre sökvolym än vad som presenteras här, med den enkla anledningen att de används av mer än bara klocktillverkare, tänk: Omega, Zenith, IWC. När någon söker på omega kan Google omöjligt veta om personen är ute efter klockor, den grekiska bokstaven eller något helt annat. Dessa sökvolymer tar ENBART hänsyn till ordet/frasen exakt som den är skriven nedan, därför räknas inte sökningar som "rolex 114060" eller "what rolex should I buy" in i siffrorna. Diverse udda karaktärer som ü i Glashütte spelar dock ingen roll. Eventuella felstavningar av JLC räknas däremot inte in.. att få en så exakt bild som möjligt skulle ta ganska lång tid att undersöka.
    • Rolex - 1 220 000
    • Omega - 673 000
    • Tag Heuer - 550 000
    • Breitling - 368 000
    • Seiko - 368 000
    • Patek Philippe - 301 000
    • Longines - 201 000
    • IWC - 201 000
    • Audemars Piguet - 165 000
    • Zenith - 165 000
    • Panerai - 135 000
    • Jaeger Lecoultre - 110 000
    • Vacheron constantin - 90 500
    • Tudor - 90 500
    • Breguet - 49 500
    • Blancpain - 40 500
    • Glashutte original - 6 600
    Den här informationen är för övrigt tillgänglig för vem som helst med ett googlekonto (typ gmail). Det är bara att logga in här och klicka runt: https://adwords.google.se/KeywordPlanner
     
    nissehult, ZQT, _jonte och 4 andra gillar detta.
  12. Oskar

    Oskar Bonde

    Inlägg:
    96
    Från:
    Stockholm

    Trycker man ner Zenith något så ser det ut att vara en fallande lista i hur välkänt ett varumärke är för gemene man.

    Borde korrelera någorlunda med försäljning (speciellt om man skulle orka tweaka siffrorna baserat på vad du själv nämnde).
     
  13. China

    China Guest

  14. Spencer

    Spencer Gustav II Adolf Admin

    Inlägg:
    18.694
    yonsson gillar detta.
  15. China

    China Guest

    Det är faktiskt ingen lista, utan FHH medlemmar/partners. Att t.ex. Patek Philippe och en del andra kända namn saknas beror inte på att man saknar kvalifikationer, utan att man helt enkelt inte är medlemmar. I mina ögon är FHH både kompetenta och gör stor nytta.

     
  16. mruhr

    mruhr Borgare

    Inlägg:
    775
    Från:
    Storstan
    Väldigt spännande med statistik men det är det man känner för olika brands som är det viktigaste och det säger inte undersökningen något om. Slösurfar själv på brands jag aldrig skulle köpa för nöjes skull
     
  17. yonsson

    yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

    Inlägg:
    28.404
    Från:
    GBG
    Haute horologie har uppenbarligen förlorat sin innebörd.
     
    ZQT och Spencer gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield