Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

IWC Portofino

Diskussion i 'Diskussion' startad av ThomasG, 27 februari 2014.

1. ThomasG
    Trådstartare

ThomasG Bonde

Hej!

Helt ny här i forumet. Tänkte höra om det stämmer att IWC normalt uppdaterar sina kollektioner vart fjärde år, och om det i så fall är dags för en ny ansiktslyftning av Portofino-familjen 2015, då den senaste uppdateringen kom 2011?

Är sugen på att införskaffa en Portofino Chronograph (IW391001), men kanske bör vänta om det kommer en uppdatering redan nästa år. Vore intressant att höra tankar om detta!

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Vart femte, är min erfarenhet. Så...ja, det ligger väl nära till hands. Dock tror jag att portugisen blir 2015-släppet.

3. fredrikb

fredrikb Stadsbo

Samtidigt känns det ju lite trist att vänta 1-1,5 år för att det "kanske" ska komma en ny modell...

Knight gillar detta.
  4. Singular

Framförallt om man gillar innevarande modell.

IWC har dessvärre målat in sig lite i ett hörn. Med det här rullande schemat för linjerelansering blir det nextopia.

eriksson850 och jabla gillar detta.
  5. K-S

K-S Biskop

Blir enligt ovan talare troligen 2015.

6. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Jag läste nånstans att Portofino genomgick en förändring tidigt 2012 då de började använda Sellita istället för ETA? Svårt att finna bekräftande info kring detta (exakt år alltså - vissa säger 2011, andra 2012).

7. DrDre

DrDre Friends of KS

Det vore ju iofs roligt om det kommer nya portugiser. Det är min klara favorit bland deras olika kollektioner. Men jag tycker det är lite svårare att se tydliga generationer inom just Portuguese jfr med pilot och dykarvarianterna. Vissa Portuguese har ju funnits väldigt länge (3714 och 5001) och så har man gradvis släppt nya nästan varje år form av en ny kronograf med inhouse, några olika handjagade varianter med olika urverk (senast ett 8 dagars) och så Portuguese Yach Club. Jag tycker det är en jäkla röra inom deras Portuguese kollektion med modeller som kommer och går medan vissa stannar. Det mesta är ju dock väldigt snyggt.

8. Singular

Ja och dessutom klämde man in den nya portugiskronografen förra året (med tavelalternativ i år), så helt självklart är det inte. Dock är det högst troligt att 2015 blir portugisens år, med Portofino som klart andraval.

9. ThomasG
    Trådstartare

ThomasG Bonde

Tack för era tankar angående detta! Håller med att det kan kännas onödigt att vänta då jag verkligen gillar den nuvarande Portofino-designen. Men hade nästa uppdatering bekräftat legat nära till hands så hade det varit spännande att vänta, då den senaste uppdateringen ju var ett jättelyft från föregångaren. Jag tar en sväng ner på stan för att testa den på handleden.

10. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Lite OT, men medan Portofino ändå diskuteras: Vet någon vad listpriset hos AD för en IW356501 ligger på (och vilka som är ADs för IWC i Stockholmsområdet)?

11. Norra

Norra Borgare

Jag köpte en Portofino Chrono 24 februari som jag är sjukt nöjd med. Sitter just nu på ett brunt lädernato från singularstraps, men kolla min paketöppning om du vill :) (dock ganska dåliga bilder). http://klocksnack.se/threads/min-fÖrsta-paketÖppning.20133/

edit: mycket roligare än portuguesen tycker jag. Speciellt med tanke på dag+datum som så elegant smälter in i tavlan.

Galaxxy gillar detta.
  12. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Riktigt snygg! Tyvärr tror jag 42mm är i största laget för mig. Vet du om liknande kronografmodell finns i andra storlekar? :)

13. Norra

Norra Borgare

42 är rätt så gigantiskt, tycker även jag. Men den tycker jag är så snygg att jag sket i storleken. Ser även lite mindre ut på nato. Just den finns i 41mm, men då är det den förra Portofinon. Sen vet jag inte..speedmastern som är så populär är numera 42mm den med.

Galaxxy gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield