Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

iwc portuguese 7 day reserve

Diskussion i 'Diskussion' startad av TouchingEvil, 9 februari 2015.

1. TouchingEvil
    Trådstartare

TouchingEvil Stadsbo

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      44,5 KB
      Visningar:
      136
  2. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Skulle inte påstå att klockan i annonsen på C24 är galet billig. Blir nog inte många kronor dyrare vid nyköp hos AD. Finns även billigare på C24...

Ken gillar detta.
  3. antikmartin

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Hade en för några år sedan En otroligt fin klocka på alla sätt. Mycket hög detalj kvalitet och ett Riktigt trevligt och vackert inhouse verk synligt genom glas bakstycket
    Den kan upplevas som något större än den är pga stor tavla / liten glas ring

4. TouchingEvil
    Trådstartare

TouchingEvil Stadsbo

5. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    En suverän klocka! Saknar verkligen min. Men man ska veta att IWC över generellt sätt håller värdet dåligt. Särskilt i förhållande till vad de kostar. Således påverkas även detta när gråhandlare ska sälja.
    image.jpg

holmjohaan, Guillbert och TouchingEvil gillar detta.
  6. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    TouchingEvil gillar detta.
  7. fredrikb

fredrikb Stadsbo

Ball klocka, men rejält stor. Bär dessutom lite större än de 42mm antyder - dels för att den är tjock och dels för att den har en väldigt tunn glasring vilket gör att den känns ännu större då urtavlan blir så stor. Dessutom är viklåset rejält stort vilket bidrar ytterligare. Inget som glider in under skjortärmar eller passar spagettiarmar.

Andrahandsvärdet är inget vidare. du kan ro hem en begagnad i bra skick för under 60k med lite tålamod. Nyköp kan bly dyrt om du inte ska behålla den länge alltså.

Kvalitetskänslan är dock grym.

8. Kallefreddan

Kallefreddan Torpare

Världens snyggaste klocka enligt mig :)

9. fsdfsdf

fsdfsdf Bonde

Japp - den där ska jag köpa när jag uppnått ett visst personligt mål inom några år!

PS - på amerikanska sajter och forum går den regelrätt i begagnat fint skick för under 7k dollar. Nu har ju dollarn stigit som attan sista tiden - men det är ändå inte mer än ca 58k.

10. TouchingEvil
    Trådstartare

TouchingEvil Stadsbo

En fråga, va tror ni om att sätta på en iwc länk på klockan. Jag är inte riktigt vän med läderarmband ?

11. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tveksamt. Den klockan är perfekt på läder!

12. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Det hade jag velat se..

13. KenKun

KenKun Biskop

Är sugen på en 500107, och de flesta som ligger på runt 65k är från 2004-2007. Efter service landar väl på runt 70k. Vet inte om det är värt det... hm.

14. DrDre

DrDre Friends of KS

Jag fick en i present av frugan nyligen. Den är nog bland de vackraste armbandsur jag vet. MEN, du måste prova den innan du köper den. Som några nämner ovan så bär den vädligt stort. 42mm låter inte så blodigt men den är rätt tjock och urtavlan går ända ut till kanten och även bandhornen gör att den sitter väldigt mycket ovanpå handleden. Det har skett ett antal mindre uppdateringar av urverket de senaste åren, så om du letar beg så är det bättre om du kan hitta ett så nytt ex som möjligt.

http://i853.photobucket.com/albums/ab96/wolfnilsson/iwcegen2.jpg

15. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Riktigt snygg men tyvärr som många nämner är den ju ganska stor och jag är tyvärr förbannad med riktigt klen benstomme så är bara att bita i det sura och inse att man får nöja sig med att titta på dem. Hade de varit 38 hade jag absolut haft den som drömklocka och något som jag en gång skulle skaffat mig.

16. TouchingEvil
    Trådstartare

TouchingEvil Stadsbo

Jag har de klenast handlederna i Sverige, men jag kan inte släppa denna gobit. Man får ta och bära den som en hiphopare med alldeles förstora kläder :)

Andersml gillar detta.
  17. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Går det ens? Jag är ganska säker på att portuguese inte har några länkar i serien.

18. DrDre

DrDre Friends of KS

Jag tror inte det finns några länkar till Portuguesen (finns väl ngn variant med gummi tror jag). Däremot skulle det kanske funka med ett mesh från Portofino? Inte så dumt tycker jag.

19. TouchingEvil
    Trådstartare

TouchingEvil Stadsbo

Nu snackar vi :)

Det där går jag igång på.

20. Omen

Omen Goldmember

Ägde en ny IWC 500113 i rosé en gång, ett riktigt tefat att bära på men trots det en trevlig dressare, trillar dessvärre snabbt i andrahandvärde och är kostsamma i service.
    20131027_094210_4_bestshot.jpg

20140102_155431_2_bestshot.jpg

Guillbert, Philippe Stern, Sonos och 2 andra gillar detta.
  21. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Galet snygg och utan tvekan den bästa av dem. De är ju dock verkligen galet tjocka!

Omen gillar detta.
  22. KenKun

KenKun Biskop

Hm, pass på den då :(

23. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Jag har ialla fall hittat min nästa klocka...
    iwc.PNG

iwc2.PNG

Guillbert och holmjohaan gillar detta.
  24. Kallefreddan

Kallefreddan Torpare

Servicen på en IWC kostar inte mer än andra finare urverk.

25. DrDre

DrDre Friends of KS

Service utan polering kostar 6500 kr hos Nymans. Så det är väl lite mer än ett vanligt automatverk a'la Rolex, men ändå inte hårresande tycker jag.

Det är en klocka med ett lite udda urverk så i just detta fall är det nog inget jag kommer att lämna in till en fristående urmakare.

Jag gick och tvekade mellan 18k och stål och provade dem två gånger på handen. Jag var 90% inställd på 18k innan jag provat dem, men väl på handen så gillade jag stål med blå visare mer. Blev lite mer liv i tavlan och mer kontraster.

Mårtenssons ur Brookfield