• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Iwc Portuguese 7 days, vilken problemklocka!!!

Har ni haft någon klocka som har ställt till med problem för er?
Jag yttrade lite om detta i tråden med dagens klocka.

Denna IWC har orsakat stora bekymmer hos mig!

DSC_0255_zpse5ea251c.jpg


Jag brukar vanligtvis byta klocka relativt frekvent. Inte för att jag är missnöjd eller blir less, utan för att jag alltid är nyfiken på något annat. Jag har ägt denna Portuguese i ungefär en månad nu, och när jag sitter och tittar på efterträdare så kan jag inte riktigt hitta något som jag hellre vill ha!?

Detta är ett problem och ett bekymmer. Jag har aldrig upplevt detta tidigare, och jag vet inte hur jag ska hantera det. :woot:

Den är magnifik i sin design. På bild är den supersnygg, men i verkligheten tappar man typ andan av den!

Jag kan säga att bortsett från min GMT Pepsi 16710 så är detta det mest breath taking jag har upplevt med denna hobby. Jag kan bara se en enda klocka (bortsett från Portuguesen i 18k), som kan ersätta denna, och det är en jumbo Nautilus. Men då är problemet att det kommer att kännas som att jag har spelat ut spelet, och att det inte finns något mer att uppleva.

Jag har begått detta misstag inom många områden. Bilar, snöskotrar, MC osv.

När man har provat det exemplar man hela tiden sett upp till som det högsta på närigskedjan så falnar intresset. Är det någon annan som upplever detta?

Vad är då kontentan?

Jag vet inte... Jag tror inte att jag ska köpa en Nautilus föränn på ett par år, och det enda jag idag ser som kan ersätta Portuguesen är någon schysst AP ROO, eller kanske en GMT 116718 green dial.

Nåja, jag bjuder iaf på lite nytagna bilder som ursäkt för mitt svammel. :)

DSC_0269_zps8e07ee77.jpg


DSC_0259_zps7ac27a2d.jpg


DSC_0262_zps92a5705f.jpg


DSC_0260_zps181137e4.jpg


DSC_0263_zpsa6663ba0.jpg


DSC_0270_zps26641ad6.jpg



Bonusbild där jag jämför mot min 116700 BLNR!
DSC_0275_zpsac68f610.jpg
 

egbert

Panerai
OK, är inte det här dagens I-landsproblem så vet jag inte vad... Jag lider med dig, verkligen :) Det där är en sjukt fin klocka.
Blir lite nyfiken bara... vad har du för bil, snöskoter och mc?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Det är en fantastisk klocka (min handled grämer sig över att den inte är större så den kan husera den gråtavlade vitguldaren) och det ligger definitivt något i att man kan 'spela ut spelet'. Jag tror du gör rätt i att suga lite på karamellen med PPn.

Dock: även om man har en 430 så kan man alltid bli lite bättre på att ratta och ta den lite snabbare runt NS vilket gör det lite svårare att spela ut spelet. Det gäller att hitta nya vinklar på hobbysarna.

Med vilken skoter spelar man ut spelet undrar man ju nu också! :)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Ajdå, dagens i-landsproblem. Haha.
Känslan kommer gå över tror jag. Man tröttnar alltid på allt efter en viss stund.
 
Med vilken skoter spelar man ut spelet undrar man ju nu också! :)

Just snöskoter är såpass viktigt för en Norrlänning, men för min del så falnade intresset efter att jag hade kört en säsong med en Nytro MTX som jag turbokonverterade med MCX 270hk kittet.

DSC_0191-1.jpg


DSC_0187-1.jpg


DSC_0194-1.jpg


DSC_0236-1.jpg


DSC_0190-2.jpg


DSC_0386-1.jpg


DSC_0356.jpg


Jag säger inte att det är den bästa skotern, och om det finns andra skoterdårar så kommer snart en hagelsvärm av vikt-sepcar på olika skotrar. Men jag hade en Assault RMK 800 samtidigt, och det kan knappast sägas vara en tungviktare.

Nu är det här ett par år sedan, och efter en vinter med turbokittet, så sålde jag av båda skotrarna och jag har ingen i dagsläget, och jag vill inte att samma sak ska hända med klockintresset, så därav min oro över Portuguesen. :woot:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Just snöskoter är såpass viktigt för en Norrlänning, men för min del så falnade intresset efter att jag hade kört en säsong med en Nytro MTX som jag turbokonverterade med MCX 270hk kittet.

Ruggigt fin!

Själv hade jag valt Assaulten varje dag i veckan dock! ;)

Braaap braaap!

För övrigt: grymt avundsjuk på ditt garage! Snyggt!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så känner jag varje gång jag köper ny klocka. :D
Tyvärr brukar det avta efter några månader.
 

DrDre

Patek
Jag håller med dig ang klockan. IWC 5001:an är fantastiskt vacker. Den ligger nog högst upp på min lista just nu. Frugan ville köpa en present till mig och frågade vad jag ville ha i klockväg. Det kokades ned till två modeller och fyra varianter, Daytona (i guld på rem) och IWC Portuguese (guld eller stål). Det intressanta var att när jag var och provade IWC'n, så gillade jag stål (modellen med guldvisare) mer än guld. Ska dock ta en sväng till och känna efter igen.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Som icke norrlänning kan jag inget om snöskotrar men de där såg fan stenhårda ut!

Grymt garage och portuguesen är inte så dum heller :)
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
:) trodde du haft strul med klockan men det var ju positiva problem.

Behåll IWCn och komplettera med en 5711 så är du hemma :)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Förstår inte varför du måste byta bort IWC'n, om det inte nu är så att du har en fast budget att hålla dig inom och vill prova annat. Var glad över att du hittat en riktigt fin klocka som du tycker så mycket om. Behåll den och prova en (?) annan klocka framöver, med eller utan försäljning av någon av dina andra klockor.

Jag har själv ett liknande problem. Efter några irrfärder/felköp sitter jag nu på fem fina klockor i lite varierande prisklass. Roterar runt tre av dom en vecka i taget (även om nya SD'n får någon extra vecka ibland ... ;)). Dom kvarvarande två används bara för speciella ändamål (bad respektive utlandsresa). Gillar dock alla fem lika mycket men på olika sätt, varför jag inte vill skiljas från någon av dom. Problemet är det vanliga, dvs att det finns ett antal klockor till jag gärna skulle prova att ha, men då jag inte är en samlare utan en användare blir det för många. Jävligt frustrerande Moment 22! :banghead:
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Angenämt problem!
Att "spela ut spelet" kan bli ett citat för
Framtiden. Jag förstår precis hur du menar.
Lycka till.
/j
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tror det är som du säger. Att man tappar intresset när man skaffat det man suktar mest efter. Tror man måste vara samlare för att kunna jaga på med oförminskad passion (vilket jag önskar att jag kunde)
Känner lite likadant då jag har en klockbudget, som bara ökar lite grann år för år. Barnen och frugan går ju först! Just nu är jag supernöjd med min nyinköpta ingy 3239, glor på den och njuter av den hela tiden. Kommer säkert svalna lite och då är det bara upp igen och jaga.

Njut nu av din sanslöst fina IWC tills andra känslor för den infinner sig! .... Om de gör det ;)
Fin Rolle också förresten ;)
 
Gör lite nytta.. och släng upp lite bilder på armen, och skriv lite om storleken. :)


Någon bild kan jag inte erbjuda för stunden, men storleksmässigt ser den större ut än den känns på armen.
Urtavlan är verkligen maximerad, och med ett litet typsnitt så är det en rejäl kloss på armen.

Jag har typ 19 cm handled, och jag hade inte klarat att klockan var ens 0,1mm större.

Höjden är det många som förfasas över, men jag har aldrig haft några problem med skjortärmen eller kavajen.

Jag hittade ett par bilder på telefonen som jämförelse.

IMG_0098.jpg

Som vi alla vet så ser klockorna jävligt stora ut i den här vinkeln.

IMG_0044.jpg

Min f.d Explorer II 216570 som ni vet är 42mm bär ungefär såhär stort.

IMG_0059.jpg

Kollar man in GMTn med sitt maxi case så bär den lika stort, eller större än den 42mm stora explorern! Riktigt stor skillnad mot det gamla caset måste jag säga.

IMG_0012.jpg

Höjdmässigt känns den rätt lik min 44m Citizen Eco-drive, och den smiter just precis in under ärmen, men högre än så går inte.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Va f*n! Har du helt plötsligt en crossfit-box i garaget nu?

Typ drömgaraget det där! :D

Fast jag skulle vilja ha plats med fordonen också.

...och tack för klockbilderna också.
 
D

Deleted member 1265

Guest
"Spela ut spelet" - "graal" misstänker att det är två rätt lika begrepp som i verkligheten inte existerar för mig.
Om du trivs med 5001, prova 5711. För min del fick jag inte ihop ekvationen att de kan trivas under samma tak.
I mitt fall blir det blro istället, tror inte det spelar ut spelet dock.
 
Topp