Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

IWC Portuguese Chronograph Classic - Kvalitet på urverket (89361)?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Patrike, 2 maj 2014.

1. Patrike
    Trådstartare

Patrike Bonde

Från:
    Lidingö
    Har fått upp ögonen för IWC Portuguese Chronograph Classic, efter att ha varit helt inställd på en Patek eller Rolex som nästa klocka. Är dock lite fundersam kring kvaliteten på IWC´s urverk då jag har hört väldigt olika utlåtanden kring dem.

Tycker att versionen i guld med tavla i silver ser fantastisk ut, alternativt stål med svart urtavla. Det enda jag kan anmärka på är att den är aningen "tjock" med sina 14,5 mm, har lite dålig finish på urverket samt att andrahandsvärdet är rätt dåligt.

Skulle vara kul att få ytterligare åsikter kring denna modell, speciellt urverkets kvalitet.

IW390402_2.bb5144cd45d23b7ec011626d0fa55302.jpg IW390404_1.28f3de2ea4e658e5c13dca19f5bda2af.jpg
    http://www.iwc.com/en/collection/portuguese/IW3904/#

2. HerrP

HerrP Torpare

Från:
    Skåne
    Den svarta är ju fantastisk snygg! Vad är det som gör att andrahandsvärdet är sämre än andra IWC-klockor?

3. Patrike
    Trådstartare

Patrike Bonde

Från:
    Lidingö
    Menar att andrahandsvärdet är sämre jämfört med rolex och Patek.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

4. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Ja ungefär som en skön alfa!

5. HerrP

HerrP Torpare

Från:
    Skåne
    Alfa som i Romeo? Man får hoppas IWC håller längre! Lite som en Mazerati...

6. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    IWC Calibre 89361 är in-house från IWC och har allt man kan önska, flyback, hack-sekunder, quick-set datum osv och hela 68 timmar powerreserve. Kvalitén på urverket är på väldigt hög nivå.

7. Patrike
    Trådstartare

Patrike Bonde

Från:
    Lidingö

Yes, känner till de tekniska specsen, vilka ser toppen ut och är skälet till att jag tittar på detta ur. Men det säger mig inte riktigt om kvaliteten är bra IRL eller bara ser fin ut på papper. Hur står sig urverket mot tex Rolex Daytonas 4130.

Är nyfiken på om det är någon som har förstahands info kring detta. Urverket sitter väl i Yacht Club Chronon med.

8. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    IWC har högt anseende, även med moddade Valjoux verken som sitter i flera andra modeller, och in-house verket anses vara både finare och bättre. Priset är såklart en indikator på vad du får för pengarna också.

9. bigblue

bigblue Torpare

Har den gråa (IW390404) sedan ett par månader tillbaka och är mycket nöjd. Designmässigt är den mitt i prick för det jag var ute efter. En läcker blandning mellan elegans och sportighet. Funkar till det mesta - utom "one-piece-overaller". Men eftersom jag inte äger någon sådan är det inget problem :). Verket funkar ypperligt. Drar sig + 3-4 sek per dygn vilket jag lätt kan leva med. Något som jag kommit att uppskatta än mer med tiden jag haft den är att urtavlan har "applied numbers" vilket ger ett härligt djup till tavlan och en känsla av exklusivitet. Nackdelen är att den inte är vattentät och har inte självlysande visare.

Mårtenssons ur Brookfield