• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC "restaurerade fickur"

thompsonbjorn

Breitling
hej alla, jag har en fråga, jag är lite färsk i hobbyn, men har kollat i många år, jag kollade efter IWC på chrono24 idag efter pilot klockor. och då hittade jag "restaurerade" fickur, eller som de själva säger fickur med 100% orginal travla och urverka som har ny casing för att de ska bli armbandsur. jag tyckte de var oerhört vackra. men undrar så jag inte kastar pengar i sjön om det är något värt att köpa? de vill ha 8K. skickar med en länk. tror aldirg man kan sälja en sån här vidare men så klart så hägrar en "IWC" klocka för under 10K speciellt när jag gillar IWC men tycker de är för små. dessa är 48mm de stora pilot uren skulle vara trevligt, när man blir miljonär :)
länk till klockan
https://www.chrono24.se/iwc/schaffhausen--id5584816.htm
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Personligen skulle jag aldrig köpa något dylikt och anser att 48mm är löjligt stort. Gillar du det själv så finns det väl inget som stoppar egentligen? Blir nog svårt att få igen pengarna vid eventuell försäljning men det behöver ju inte göra något.
 

thompsonbjorn

Breitling
Personligen skulle jag aldrig köpa något dylikt och anser att 48mm är löjligt stort. Gillar du det själv så finns det väl inget som stoppar egentligen? Blir nog svårt att få igen pengarna vid eventuell försäljning men det behöver ju inte göra något.
tack för svar. jag är 190 lång och väger 140 kilo så har 43 som undre gräns, har prövat oris 49-51 klockorna och tycker de passar bra (gillar också stora klockor generellt :) ) kände bara att detta kunde vara "pengar i sjön" och det vill jag inte. jag står och väljer mellan denna, oris aquis, och glycine combat sub
 
Topp