Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

"IWC; Selling Dreams" - eller hur man kränger en klocka dyrt

Diskussion i 'Diskussion' startad av JS, 25 oktober 2014.

1. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

2. Picke79

Picke79 Friends of KS

Underbar film. Tack TS

3. Kairo

Kairo Friends of KS

Såg nyss hela, verkligen en väldigt trevlig presentation! Tack för tipset!

4. Angeli

Angeli Bonde

Från:
    Helsingborg
    Mycket intressant film från :iwc:

5. V

V Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Det är fascinerande hur han med en hel sal av presumtiva köpare framför sig, väldigt detaljerat berättar hur IWC mjölkar dem på mer pengar med hjälp av identifiering med kändisar och La Dolce Vita. Att de fyller varumärket med drömmar så att de kan höja priserna men behålla produktionskostnaden och på så sätt öka vinsten.

Säger inte att det är något fel. Det är bara väldigt, väldigt intressant.

Hungalabungala och tim ur länk gillar detta.
  6. Brutus

Brutus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hmmm, själv kan jag ogilla tanken med att köpa en klocka från ett företag som bara är en varumärkesmaskin...var är passionen för klockor? Sex "produktlinjer"? Usch

7. mega

mega Borgare

Håller med dig Brutus, tyvärr är det väl så med dom flesta tillverkarna, klockorna måste säljas. Men visst kändes det lite väl utstuderat. Tanken på en Ingy 3239 känns lite svalare nu efteråt.

8. TicTack

TicTack Stadsbo

Från:
    Framtiden
    Ja, men hur tror ni det är möjligt att göra "bra" kopior för 5% av AD-priserna? Tillräckligt bra för att i en annan tråd lura en person som haft klockor av samma märke tidigare (se andra tråden...).

När man köper klockor köper man en hel del "luft", så är det!

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Arbetsvillkor, kvalitet, kvalitetskontroll, garantier, utvecklingskostnader, marknadsföring.

Sen kan jag tycka att det är riktigt sjukt att någon som ägt märket tidigare kan bli lurad, men jag vet inte hur mycket det säger om klockans kvalitet.

10. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    Kände ändå lättnad när någon kan berätta hur det verkligen är utan att försköna det. Man vet ju redan innan att det är så här och om du frågar mig personligen så vill jag bli såld en vara som jag är intresserad av. Gärna genom en snygg fotografering i Italien.

Brutus gillar detta.
  11. Patrik Sinn

Patrik Sinn Stadsbo

En bra film, dock ingen större överraskning att den största delen av priset är image.

Detta påverkar inte min syn på min fantastiska Ingy[emoji1]

DrDre gillar detta.
  12. Andy7750

Andy7750 Präst

Från:
    Kungälv
    Hum, han är brutalt ärlig i alla fall.

/Andy7750

13. DrDre

DrDre Friends of KS

Intressant. Man vet ju att det är så, men att han är så öppen och ärlig med det är ändå intressant.

14. Skitunge

Skitunge Bonde

Bra film!

15. DrDre

DrDre Friends of KS

Det var en kort historia om Andre Heineger (Rolex CEO under väldigt lång tid 60-90 talet om jag minns rätt) på Jakes Rolex blogg om hur Rolex ser sig själva. Verkar vara i stort sett likadant.

"There is a famous story where a friend of André Heiniger asked him "How's the watch business doing?" to which André Heiniger responded "I have no idea." His friend laughed, not realizing that André was being serious. André continued "Rolex is not in the watch business. We are a luxury business."

JesperO, Vesper, Patrik Sinn och 1 annan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield