Laddar...
Erikson Urhandel
Stäng notis
Klocksnackbloggen

Du har väl inte missat vi lanserat Klocksnackbloggen?
In, läs och diskutera gärna inläggen på forumet!

Klocksnackbloggen >>

"IWC; Selling Dreams" - eller hur man kränger en klocka dyrt

Diskussion i 'Diskussion' startad av JS, 25 oktober 2014.

  1. JS
    Trådstartare

    JS Shmi Skywalker-Lars

    Inlägg:
    10.564
  2. Picke79

    Picke79 Stormtrooper

    Inlägg:
    279
    Underbar film. Tack TS
     
  3. Kairo

    Kairo Y-Wing pilot

    Inlägg:
    875
    Såg nyss hela, verkligen en väldigt trevlig presentation! Tack för tipset!
     
  4. Angeli

    Angeli Rebel soldier

    Inlägg:
    104
    Från:
    Helsingborg
    Mycket intressant film från :iwc:
     
  5. V

    V Stormtrooper

    Inlägg:
    398
    Från:
    Stockholm
    Det är fascinerande hur han med en hel sal av presumtiva köpare framför sig, väldigt detaljerat berättar hur IWC mjölkar dem på mer pengar med hjälp av identifiering med kändisar och La Dolce Vita. Att de fyller varumärket med drömmar så att de kan höja priserna men behålla produktionskostnaden och på så sätt öka vinsten.

    Säger inte att det är något fel. Det är bara väldigt, väldigt intressant.
     
    Hungalabungala och tim ur länk gillar detta.
  6. Brutus

    Brutus Stormtrooper

    Inlägg:
    284
    Från:
    Stockholm
    Hmmm, själv kan jag ogilla tanken med att köpa en klocka från ett företag som bara är en varumärkesmaskin...var är passionen för klockor? Sex "produktlinjer"? Usch
     
  7. mega

    mega AT-ST driver

    Inlägg:
    1.035
    Håller med dig Brutus, tyvärr är det väl så med dom flesta tillverkarna, klockorna måste säljas. Men visst kändes det lite väl utstuderat. Tanken på en Ingy 3239 känns lite svalare nu efteråt.
     
  8. TicTack

    TicTack Stormtrooper

    Inlägg:
    391
    Från:
    Framtiden
    Ja, men hur tror ni det är möjligt att göra "bra" kopior för 5% av AD-priserna? Tillräckligt bra för att i en annan tråd lura en person som haft klockor av samma märke tidigare (se andra tråden...).

    När man köper klockor köper man en hel del "luft", så är det!
     
  9. yonsson

    yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

    Inlägg:
    31.315
    Från:
    GBG
    Arbetsvillkor, kvalitet, kvalitetskontroll, garantier, utvecklingskostnader, marknadsföring.

    Sen kan jag tycka att det är riktigt sjukt att någon som ägt märket tidigare kan bli lurad, men jag vet inte hur mycket det säger om klockans kvalitet.
     
  10. David Eriksson

    David Eriksson X-Wing Pilot

    Inlägg:
    2.665
    Från:
    Stockholm
    Kände ändå lättnad när någon kan berätta hur det verkligen är utan att försköna det. Man vet ju redan innan att det är så här och om du frågar mig personligen så vill jag bli såld en vara som jag är intresserad av. Gärna genom en snygg fotografering i Italien.
     
    Brutus gillar detta.
  11. Patrik Sinn

    Patrik Sinn Stormtrooper

    Inlägg:
    337
    Från:
    Uppsala
    En bra film, dock ingen större överraskning att den största delen av priset är image.

    Detta påverkar inte min syn på min fantastiska Ingy[emoji1]
     
    DrDre gillar detta.
  12. Andy7750

    Andy7750 X-Wing Pilot

    Inlägg:
    1.671
    Från:
    Kungälv
    Hum, han är brutalt ärlig i alla fall.

    /Andy7750
     
  13. DrDre

    DrDre X-Wing Pilot

    Inlägg:
    2.578
    Intressant. Man vet ju att det är så, men att han är så öppen och ärlig med det är ändå intressant.
     
  14. Skitunge

    Skitunge Rebel soldier

    Inlägg:
    139
    Bra film!
     
  15. DrDre

    DrDre X-Wing Pilot

    Inlägg:
    2.578
    Det var en kort historia om Andre Heineger (Rolex CEO under väldigt lång tid 60-90 talet om jag minns rätt) på Jakes Rolex blogg om hur Rolex ser sig själva. Verkar vara i stort sett likadant.

    "There is a famous story where a friend of André Heiniger asked him "How's the watch business doing?" to which André Heiniger responded "I have no idea." His friend laughed, not realizing that André was being serious. André continued "Rolex is not in the watch business. We are a luxury business."
     
    JesperO, Vesper, Patrik Sinn och 1 annan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield