• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad IWC Spitfire Chronograph IW387802 - slutbump!

Floffen

Panerai
Nu 55 500 kr! Billigare än så blir det inte.

Får nu låta denna vandra vidare då jag har annat i sikte. En IWC Pilot's Spitfire Chronograph (IW387802) till salu. Inköpt ny av mig januari 2016 och således under garanti. En otroligt fin klocka som trots sina 43 mm bärs smidigt på mig som har ganska smala handleder. Vacker "ardoise"-tavla, in-houseurverk och flyback-kronograf. Kommer på originallädret med IWC:s gedigna viklås. Mer info finns på Nymans hemsida: http://www.nymansur.com/sortiment/iwc/pilots-watches/iw387802/iwc-spitfire-chronograph

Med anledning av att många verkar oroliga över storleken: ja, den är 43 mm MEN boettformen gör att den i min mening känns mindre än så och avsevärt mycket smidigare än t ex Panerai 44 mm. Jag är inte omöjlig för en kaffe i Stockholm om en potentiell köpare vill testa och klämma! :)

Tillbehör:
- Box
- Cert stämplat av AD
- Bruksanvisningar
- Putsduk
- IWC papperskasse

Skick:
Använd i princip dagligen sedan jag köpte den. Det finns ett par mycket ytliga hairlines på boetten som bara syns i vissa vinklar. I övrigt kan jag inte hitta några märken alls. Glaset är i perfekt skick. Under garanti två år framåt.

Pris:
Tidigare 56 500 kr. Billigast world wide vad jag kan se. (tidigare 58,5 ... tidigare 62) f2f i Stockholmstrakten. Listpris idag 98 000 kr. Kan skickas på köparens bekostnad och risk, men helst ser jag en f2f-affär. Retur enligt överenskommelse och endast om klockan avviker från beskrivningen i denna annons.

Byten?
Ja, kom med förslag!

Nu tar vi bilderna! :D

IMG_4627.JPG

IMG_4629.JPG

IMG_4630.JPG

IMG_4632.JPG

IMG_4633.JPG

IMG_4635.JPG

IMG_4561.JPG
 
Senast ändrad:
Topp