• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Spitfire på länk. Flyger?

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag tröttnade på att inte hitta rätt läge på crocot - antingen blev det för löst eller så blev det för tight - så jag drog på länken istället.

Gillade egentligen kontrasten och den eleganta looken med brunt croco mot den ljusa tavlan. Men länken är ju inte heller dum. Och den sitter klart bättre på armen.

Vad tycker ni? Bra eller anus? Hit eller shit?

bevyjujy.jpg


y9e9aqy4.jpg


ge6e6eny.jpg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är galet förtjust i den länken så det blir tummen upp i min bok.
/j
 

JesperO

Rolex
Kan tycka att den är snyggare på ett brunt croco men det är ju svårt att inte klämma på den där gudomliga länken...
 
Är det den här länken som kallas "beeds of rice"? Anyways, snygg som faaaan, ger klockan en rå toolig look!
Var inne hos Hukes i Malmö för att köpa till länken till min mark xvl, men den kostade fan lika mycket som jag köpte klockan för!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Fråga någon läderguru på forumet att göra ett specialgjort band åt dig! Kvisten ordnade ett till mig:
image.jpg


Två hål, ena när det är varmt och det andra när det är kallt.
 

demondave

Rolex
Föredrar för egen del mörk tavla om jag skulle köpa en IWC-flygare, just för kontrastens skull. Att det ska sitta på länk är helt självklart för mig, den där länken måste tillsammans med den till VC Overseas vara bland klockvärldens snyggaste.
 

DrDre

Patek
Det blir ju onekligen väldigt mycket borstat stål. Jag har själv en DJ med grå/stål tavla och jag måste säga att jag tycker det är rätt snyggt. Det blir någon sorts lugn och harmoni där inget sticker ut.

 
Topp