• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Top Gun 44 mm (IW378901) - paketöppning!

Maverick

Omega
Hej KS - jag är ny här och vad är bättre än att börja med en paketöppning! Jag inser det vanskliga i att börja direkt med en egen tråd när det finns en särskilt paketöppningstråd, men jag blundar, duckar och hoppas på det bästa.

För några månader sedan bestämde jag mig för att köpa en "riktig" klocka. Såsom nick:et kanske indikerar är jag är Top Gun-nörd. Det nörderiet gäller givetvis filmen och var inget som egentligen skulle behöva påverka mitt klockval. Men nu när IWC har en Top Gun-serie så var det inte särskilt märkligt att jag skulle både börja och sluta resan där. Under några mörka månader var jag inne i någon sorts Tag Heuer-förvirring, men det är något jag idag pratar tyst om.

Jag har klämt och övervägt det nuvarande utbudet, framförallt under en resa till IWC:s flagship store i Dubai (well, jag gjorde annat i Dubai också). Jag älskar den militärgröna Miramar och var t.o.m. lite kär i den blå limited edition (500 st). MEN jag insåg att jag inte kan bära upp 46 mm, vilket är den minsta storleken i nuvarande sortiment. Jag bestämde mig därför att börja leta efter en begagnad IW378901, som är 44 mm och dessutom har "Top Gun" på sidan (vilket många hatar men jag älskar). Den slutade tillverkas 2012 (tror jag).

Sagt och gjort, och med stor hjälp av forumlegenden Leben, hittade jag så ett begagnat (2012) ex av denna klocka på Chrono24. Den befann sig hos en klockhandlare i Maastricht, som jag tog kontakt med. Då han verkade seriös och klockan såg ut att vara i fint skick på bilderna, bestämde jag mig för att bege mig på min pilgrimsresa.

Så en solig fredagseftermiddag i början av maj checkade jag ut tidigt från kontoret, flög ner till Bryssel varifrån jag på lördagsmorgonen tog ett tåg till Maastricht. Resten är, som man säger, historia. Jag kunde snart rapportera till nyfika nära och kära att "vi är nyss hemkomna och alla mår jättebra! Han är 44 mm och världens sötaste!"

En liknande modell bars som ni kanske sett av Jeremy Renner i Bourne Legacy och det är väl mer en klocka för en secret agent än för mig som har ett "kostymjobb". Det här är onekligen inte en "kostymklocka", men jag kom till insikt om att det inte är det jag vill ha. Jag vill ha en Top Gun! Nedan några biler.



Top Gun 2.jpg
Top Gun 1.jpg
Top Gun 3.jpg
Top Gun 6.jpg
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Välkommen, grym historia om ditt klock köp, självklart också stort grattis! :)

Mvh
Micke
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Välkomnen till klockjungeln:)
Grattis till den fina klockan och tack för det välskrivna inlägget!
Nick, bild och klock-kopplingen.. Storstilat:)
 

calzone

Vacheron
Tack för trevlig läsning! Kul att du begav dig ut på ett sådant äventyr, har själv varit sugen på just denna modellen så hör gärna av dig om den skall flippas! Stort grattis riktig tung klocka :D
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Oj vilken fin klocka, grattis! Kul att du gjorde en resa av det och inte bara beställde på nätet. Välkommen till forumet också!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Aaaaaaaah äntligen kom inlägget.

Helt perfekt match av klocka med tanke på ditt intresse för filmen. Ska bli kul att få se den nästa vecka.

Stort grattis, kul att hjälpa till.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Grattis till en fresh livskamrat.

Haft denna och 46'an, och kan säga att 44mm är mkt trevligare.
 

Maverick

Omega
Tackar tackar!

jonas_w: ja, jag kände att jag behövde göra resan (som ju var billig i förhållande till priset på klockan...), dels för säkerheten men också för att det bidrog till upplevelsen i stort. Ett tag tänkte jag ta med mig vän och/eller tjej, men bestämde mig för att jag ville göra den själv.

leben: stort tack för hjälpen med köpet!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Stort grattis! Det där är en fet modell som jag också har sneglat på med inte riktigt vågat. Gutsiest move I ever saw... Som man säger... ;)
 

DrDre

Patek
Grattis! Om inte jag minns helt fel så låg den en matchande datorväska/portfölj från IWC Top gun på köp och sälj för några månader sedan. Kanske något att kolla på?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Underbar klocka och lika underbar första paketöppning!!! Varmt välkommen :)
 
Topp