• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[JÄVLIGT MÅNGA BILDER] 3573.50

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Re: [BILDER] 3573.50

Jag gillar det! Riktigt fina bilder Jakob! Känner att jag måste fixa en systemkamera och börja lära mig.

Tips på någon bra kamera för en rimlig slant (nybörjare).
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: [BILDER] 3573.50

Snygg klocka och hyfsade bilder! Ser ut som du använder blixt, vilket gör dem lite väl "kalla/sterila". Ljussättningen är avgörande för bra bilder! Upplever bilderna lite "pixliga". Vad använder du för kamera?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: [BILDER] 3573.50

Aquaracer2 skrev:
Den är värdig jagge! den är värdig!

Tack som fan Abbe!

Målarn skrev:
Damn det var många bilder!!! Fräscha bilder, Fint :D

Haha, det här är typ 1/5 av de som jag fotade och retuscherade! ;)

Vintage92 skrev:
Jag gillar det! Riktigt fina bilder Jakob! Känner att jag måste fixa en systemkamera och börja lära mig.

Tips på någon bra kamera för en rimlig slant (nybörjare).

Tack! Haha, det roliga är att jag är inte alls insatt i fotografering. Jag har läst 15 min på nätet om att ljuset måste vara naturligt och inte direkt, sen kör jag bara på inställning "p" på min sambos instegskamera från Canon :roll:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: [BILDER] 3573.50

theargonaut skrev:
Snygg klocka och hyfsade bilder! Ser ut som du använder blixt, vilket gör dem lite väl "kalla/sterila". Ljussättningen är avgörande för bra bilder! Upplever bilderna lite "pixliga". Vad använder du för kamera?

Tack! Nix ingen blixt. Kan vara att ljuset är för kallt, det är utomhus på min uteplats, helt klarblå himmel. Använder läget "p" på kameran som är någon sorts instegsmodell med tillhörande objektiv från Canon.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Re: [BILDER] 3573.50

Modem brännare, fina bilder. Alltid roligt med en klocka som har ett arv, än något flashigt.
Kör något Omega rött vetja som fond, blir nog snyggt.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: [BILDER] 3573.50

JakobZ skrev:
theargonaut skrev:
Snygg klocka och hyfsade bilder! Ser ut som du använder blixt, vilket gör dem lite väl "kalla/sterila". Ljussättningen är avgörande för bra bilder! Upplever bilderna lite "pixliga". Vad använder du för kamera?

Tack! Nix ingen blixt. Kan vara att ljuset är för kallt, det är utomhus på min uteplats, helt klarblå himmel. Använder läget "p" på kameran som är någon sorts instegsmodell med tillhörande objektiv från Canon.
Ok. Ser att den värsta pixelkänslan försvinner då man klickar upp bilden, så det verkar bero en del på var du laddat upp bilderna ifrån. "P" är för mycket automatik för att få lite skarpare bilder, tycker jag. Testa "AV"-läget istället, så att du kan justera bländaren och ISO.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: [BILDER] 3573.50

theargonaut skrev:
JakobZ skrev:
theargonaut skrev:
Snygg klocka och hyfsade bilder! Ser ut som du använder blixt, vilket gör dem lite väl "kalla/sterila". Ljussättningen är avgörande för bra bilder! Upplever bilderna lite "pixliga". Vad använder du för kamera?

Tack! Nix ingen blixt. Kan vara att ljuset är för kallt, det är utomhus på min uteplats, helt klarblå himmel. Använder läget "p" på kameran som är någon sorts instegsmodell med tillhörande objektiv från Canon.
Ok. Ser att den värsta pixelkänslan försvinner då man klickar upp bilden, så det verkar bero en del på var du laddat upp bilderna ifrån. "P" är för mycket automatik för att få lite skarpare bilder, tycker jag. Testa "AV"-läget istället, så att du kan justera bländaren och ISO.

Kan också bero på min förkärlek till kontrast-spaken i lightroom :mrgreen: :roll:

Josef B skrev:
Hm, syns inte för mig.

@Josef B Ser du inte bilderna?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Re: [MODEMBRÄNNARE] 3573.50

Fina bilder, fin klocka :)

Dock så måste folk sluta upp med att fota klockor tillsammans med frukt.. Så in i helvete avtändande!

Böcker = snyggt
Frukt = illamående
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Re: [MODEMBRÄNNARE] 3573.50

Asplund skrev:
Fina bilder, fin klocka :)

Dock så måste folk sluta upp med att fota klockor tillsammans med frukt.. Så in i helvete avtändande!

Böcker = snyggt
Frukt = illamående

Bättre?


IMAG0060_zps1e40bec9.jpg




Grym klocka du har Jakob!
 

Camo00

Patek
Re: Sv: [MODEMBRÄNNARE] 3573.50

Flera riktigt snygga bilder, Jakob! Kanske lite väl hög kontrast på vissa, som Du själv säger. Men det gör sig väldigt bra i bilderna med boksidorna!! :)

@Apsplund: klockor+korv=extremt upphetsande!! :mrgreen:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: [MODEMBRÄNNARE] 3573.50

Jisses vad många och fina bilder. Datorn började ryka, men det var det värt. :mrgreen:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: [MODEMBRÄNNARE] 3573.50

Klart man kan fota med frukt, blir bara snyggt.. Snygga bilder Jakob på en ikonisk klocka..! :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Re: [MODEMBRÄNNARE] 3573.50

Tog livet av Tapatalk i paddan åtminstone!

Fina bilder och snygg klocka. Gillar originallänken mycket, men denna gör sig riktigt bra på småhålat racing.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Re: [MODEMBRÄNNARE] 3573.50

Fin klocka och fina bilder men frukt och rubriknamn modembrännre tycker jag passar för gamla gubbar på ttt =)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: [MODEMBRÄNNARE] 3573.50

Rber skrev:
Tog livet av Tapatalk i paddan åtminstone!

Fina bilder och snygg klocka. Gillar originallänken mycket, men denna gör sig riktigt bra på småhålat racing.

Tack! Ja verkligen! Väntar på ett band i ljus mocka också, får se hur det blir. Också det i racing! :mrgreen:

cab skrev:
Fin klocka och fina bilder men frukt och rubriknamn modembrännre tycker jag passar för gamla gubbar på ttt =)

Tack alla för glada tillrop! :D

Jag har nu bytt rubrik :geek:
 
Topp