Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Jäfla chrono24

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 17 april 2013.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Jag har mailat flera säljare via sidan, i italien, tyskland och nederländerna. Bara affärer inga privat personer, men det är ju inte en käft som svarar!

Brukar det vara så med säljare på chrono24?

2. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Samma hände mig senast (har annars alltid fått svar kvickt). Fick dock efter några dagar några frågor centralt från Chrono24 om min senaste fråga besvarats, om det lett till köp samt ifall jag skulle rekommendera säljaren. Svarade ärligt och två dagar senare kom svaret med de bilder jag efterfrågat. Känns som om C24 försöker hålla lite ordning.

3. JS

JS Friends of KS

Blandad kompott för mig. Merparten svarar rätt snabbt. Vissa få aldrig

Kan ju vara så att en italiensk butik föredrar att göra affär med en italiensk köpare pga språk och fraktalternativ

Mailade med en stor italiensk butik - men deras engelska var katastrof, det gick ej att diskutera en ev affär så jag la ner...

4. Det har varit minst ett halvår sedan jag gjort en förfrågan på chrono24, men jag har tyckt oavsett land så har de svarat relativt snabbt.

5. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Har ställt förfrågningar via formuläret på Chrono24 några gånger och aldrig fått svar utan att behöva påminna. Tycker det händer oroväckande ofta, oavsett vad det handlar om. Många som struntar i "formulärförfrågningar". Visst kan man förstå att dom får mycket skit den vägen, men ta bort alternativet i så fall!

6. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Känner igen mig väl i detta. vissa är snabba men de flesta svarar inte.

7. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Har fått svar av alla förutom en. Anmäler alltid ett tydligt intresse och betonar att jag är redo att köpa.

8. calzone

calzone Biskop

Jag upplever många säljare på Chrono24 som nonchalanta tyvär :(, Tex när jag bad om att få 4 första siffrorna på min DJ så svarade han typ : No need i am business man not collector riktigt dåligt :p

9. Wollen

Wollen Barfly

Även jag har blandade erfarenheter, några svarar inte alls, någon svarade efter en vecka och den handlaren jag köpte av (italiensk) svarade på mail på exemplariskt engelska inom 3 timmar oavsett om det var helg eller vardag.

10. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Mmm jag har nog blivit lite besviken på c24 nu nör jag jagat ett tag.

Har kollat på en 14060m från en tysk säljare, finetimepices. Klockan ligger fortfarande på c24 och jag har ställt frågan utan svar. Kollade deras hemsida nyss och då är inte klockan kvar där

11. calzone

calzone Biskop

12. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Brukar kontakta säljarna direkt, alltså utan att använda C24s formulär, har alltid fått snabba svar.

Molle gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield