• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jäfla chrono24

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag har mailat flera säljare via sidan, i italien, tyskland och nederländerna. Bara affärer inga privat personer, men det är ju inte en käft som svarar!

Brukar det vara så med säljare på chrono24?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Samma hände mig senast (har annars alltid fått svar kvickt). Fick dock efter några dagar några frågor centralt från Chrono24 om min senaste fråga besvarats, om det lett till köp samt ifall jag skulle rekommendera säljaren. Svarade ärligt och två dagar senare kom svaret med de bilder jag efterfrågat. Känns som om C24 försöker hålla lite ordning.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Blandad kompott för mig. Merparten svarar rätt snabbt. Vissa få aldrig

Kan ju vara så att en italiensk butik föredrar att göra affär med en italiensk köpare pga språk och fraktalternativ

Mailade med en stor italiensk butik - men deras engelska var katastrof, det gick ej att diskutera en ev affär så jag la ner...
 

Josef B

Bestraffaren
Det har varit minst ett halvår sedan jag gjort en förfrågan på chrono24, men jag har tyckt oavsett land så har de svarat relativt snabbt.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Har ställt förfrågningar via formuläret på Chrono24 några gånger och aldrig fått svar utan att behöva påminna. Tycker det händer oroväckande ofta, oavsett vad det handlar om. Många som struntar i "formulärförfrågningar". Visst kan man förstå att dom får mycket skit den vägen, men ta bort alternativet i så fall!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Har fått svar av alla förutom en. Anmäler alltid ett tydligt intresse och betonar att jag är redo att köpa.
 

calzone

Vacheron
Jag upplever många säljare på Chrono24 som nonchalanta tyvär :(, Tex när jag bad om att få 4 första siffrorna på min DJ så svarade han typ : No need i am business man not collector riktigt dåligt :p
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Även jag har blandade erfarenheter, några svarar inte alls, någon svarade efter en vecka och den handlaren jag köpte av (italiensk) svarade på mail på exemplariskt engelska inom 3 timmar oavsett om det var helg eller vardag.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Mmm jag har nog blivit lite besviken på c24 nu nör jag jagat ett tag.

Har kollat på en 14060m från en tysk säljare, finetimepices. Klockan ligger fortfarande på c24 och jag har ställt frågan utan svar. Kollade deras hemsida nyss och då är inte klockan kvar där
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Brukar kontakta säljarna direkt, alltså utan att använda C24s formulär, har alltid fått snabba svar.
 
Topp