• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JäkLa Cool paketöppning

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Verkligen snygg klocka men chrono och dykare går inte ihop..
OK, köper resonemanget. Jag ser det snarare som en kronograf som man kan bada med (vilket man i och för sig kan även med många andra). Gillar dock att den har vanlig dykarbezel idtället för en fast tachymeterskala eftersom jag har mer nytta av detta. Då kan man ha kronografen för stt räkna upp och ringen för stt räkna ner.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Bjussar på lite bättre iphonebilder. :)
 

Pope

Cartier
Holy Kött yonsson!!! Så in i Greta cool klocka! :woot: ('woot'......fortfarande ingen riktigt bra dräggel-moji på detta forum)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Grattis yonsson, kul val av klocka! En fråga, är inte kronan "signerad"?

Gillar tyvärr inte bandet som sitter på. Om jag hade vari ägare till uret hade jag lätt kört på ett äkta vintage tropic! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis yonsson, kul val av klocka! En fråga, är inte kronan "signerad"?

Gillar tyvärr inte bandet som sitter på. Om jag hade vari ägare till uret hade jag lätt kört på ett äkta vintage tropic! :)
Tycker bandet funkar. Sjukt bekvämt men ändå stabilt. Funderade på tropic till den innan jag fick den.
Nej, kronan är inte signerad.
 

jabla

Sarlacc
Grattis!
Vad finns mer att säga än det som redan skivits här i tråden?
Hoppas ni kommer att trivas ihop länge.
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Grym JLC. Kollade på den häromveckan. I en monter förvisso men den är riktigt fin.
JLC är ett märke jag är sjukt sugen på att testa nästa gång.

Edit: nuuu fattade jag rubriken
 

Bosse

Friends of KS
Oväntad, snygg, men som andra för i tråden undra: Hur länge går där denna gång för minst en GS kommer igen Hr. Y ?

Men ett stort gratis till ett annorlunda val.

//Bosse
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Haha, tror du inte jag vet vad jag har köpt eller? :D
Finns ingen sådan här klocka släppt tidigare av JLC även om boetten är lik en gammal boett. Indikatorn är inspirerad från en stationär klocka. Detta är första modellen någonsin med kronografindikator. Sen om det är en nödvändig funktion, det är en annan fråga. :)

Detta är reissuemodellerna:
jaeger-lecoultre-deep-sea-memovox-tribute.jpg

De har dock inte kronograf utan alarm och har fixerad ring, inte vridring.
Jag bara argumenterade för min synpunkt. Reissue var kanske fel ord (hårklyveri) jag hävdar i alla fall de gjort en klocka som skall se ut som en gammal JLC. Men fin är den, precis som nya SMP300 och LLD mf lyckade modeller. ;)
 

DrDre

Patek
Grattis! Superfin. Vad är den där vita pricken till, som sitter precis under 12? Förmodar att det är någon form av indikator?
 
Topp