• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jälmers ur i borås. Bra?

nonne23

Omega
Nu tar jag på mig rollen som djävulens advokat, men sa de verkligen ordagrant, "Det är bossens privata som han vill glänsa med". Det känns rätt osannolikt att butikspersonal skulle säga...även om det var ägarens privata klockor. Tänker inte gå i försvar generellt för Jälmers, men det där lät rätt så märkligt.

Jälmers skapar ju, med all rätt, en del känslor. Men det är nästan så att om någon skulle skriva att det är förjävligt att Jälmers har barnarbetare på lagret, då skulle folk rasa över detta "faktum".
Det var ordagrant vad säljaren sade.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Med bra personal kan man gå hur långt som helst;)
Ja, visst är det märkligt men nog verkar det gå bra för företaget (om inte 2016 punkterades).

Screenshot_20170521-102609.png
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!
Har precis ögnat igenom denna tråd och fick en liten tankeställare rörande en klocka som jag köpte av Jälmers Ur 2015.
Klockan är en SMP från -00 inkl. alla tillbehör, vad som sätter lite griller i huvudet på mig är om jag har fått rätt box till klockan.
På de flesta bilderna i annonsen låg klockan på en Omega-box med silverfärgad logga, på den box jag fick med i köpet är loggan guldfärgad.
Upptäckte detta när jag granskade bilderna i efterhand.

Min fråga till er är alltså, vad ska det vara för färg på boxens logga?

Referens på klockan är: 25422000
Ps. Jag har kollat så att serienumret är det samma på både klocka och cert. Ds.
Tack på förhand!
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Lånade även två bilder på nätet, så blir det extra tydligt.
 

Bilagor

  • IMG_1493.JPG
    IMG_1493.JPG
    41.1 KB · Visningar: 96
  • IMG_1494.JPG
    IMG_1494.JPG
    47.4 KB · Visningar: 94

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej!
Har precis ögnat igenom denna tråd och fick en liten tankeställare rörande en klocka som jag köpte av Jälmers Ur 2015.
Klockan är en SMP från -00 inkl. alla tillbehör, vad som sätter lite griller i huvudet på mig är om jag har fått rätt box till klockan.
På de flesta bilderna i annonsen låg klockan på en Omega-box med silverfärgad logga, på den box jag fick med i köpet är loggan guldfärgad.
Upptäckte detta när jag granskade bilderna i efterhand.

Min fråga till er är alltså, vad ska det vara för färg på boxens logga?

Referens på klockan är: 25422000
Ps. Jag har kollat så att serienumret är det samma på både klocka och cert. Ds.
Tack på förhand!
Sparde också undan bilderna från Jälmers på den Seamaster jag köpte där tidigt 2015. Klockan är från 2001. Rimligen skall vi ha exakt samma box och det har vi ju också, guldfärgad logo. Men nu kollade jag på bilderna och det är olika box på olika bilder Den första med hela kit'et är boxen jag fick. Har faktiskt inte tänkt på detta förut.
2188527611.jpg 2185651790.jpg
Har var lite knepig. Ringde på fredag em och då sa ha att jag skulle ringa igen innan jag åkte på lördag. Gjorde som han sa men fick prova flera gånger innan han svarade. Givetvis skulle han ha reserverad klockan när jag ringde första gången tills när jag kom dagen efter. Sen var han ensam där och rätt stressad och stirrig med en Rolex på vardera armen med div kunder som skulle ha batteribyte. Detta var ägaren själv. Klockan går fortfarande skitbra och trycktestades härom veckan för första gången efter Jälmers med godkänt resultat. Mitt enda besök hos Jälmers. Sen har jag bara 6 mil enkel väg dit hemifrån så ev förgävesbesök hade ju inte varit hela världen.
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Gott att höra, då kan vi känna oss lugna båda två!

Min klocka fungerar också helt klanderfritt och det är ju egentligen det som är huvudsaken. Sedan ska givetvis beskrivningen i annonsen vara korrekt, att fota klockorna på "andra" boxar är det inget egentligt fel i.

Däremot kan jag tycka att det är lite missvisande de gånger han fotar klockor som inte kommer med några tillbehör, i och på boxar av samma fabrikat.
Det kan lätt uppfattas som att klockan kommer med box och/eller andra tillbehör trots att den inte gör det.

Avslutningsvis vill jag dock understryka att jag är nöjd med mitt första och hittills enda köp hos Jälmers.
 
Senast ändrad:

jake777

Omega
Jag va inne i butiken för ca 5månadet sedan för jag ville kolla på deras nya 116613lb men den fanns inte fast dom annonserade med det, men det fanns dock en begagnad för 92k som va polerad med oskarpa kanter.. kan tyvärr inte säga något bra om butiken då hon som hjälpte mig fick det att kännas som att jag va på Ica och skulle köpa mjölk..
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag va inne i butiken för ca 5månadet sedan för jag ville kolla på deras nya 116613lb men den fanns inte fast dom annonserade med det, men det fanns dock en begagnad för 92k som va polerad med oskarpa kanter.. kan tyvärr inte säga något bra om butiken då hon som hjälpte mig fick det att kännas som att jag va på Ica och skulle köpa mjölk..
Begagnatbutik i Borås.

Hur skulle det vara annorlunda från att köpa mjölk på Ica?
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Sjukt omoget svar, hade jag ägt en butik där man säljer saker framförallt om man säljer lyx prylar så hade jag gjort det proffsigt så kunden känner sig tillfredställt, skulle det spela någon roll vart butiken ligger eller vad menar du?

Det är bara en klocka. Knappt skillnad från att köpa mjölk egentligen.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Inte handlat därifrån men ringt en gång angående en klocka. Ägaren ringde upp och lät både stressad och uttråkad, men han kanske bara hade en dålig dag?

Inga planer på att handla där anyway.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Om man inte ser skillnaden mellan en matvara för 8kr och en lyx-accessoar för 100k ska man nog sluta hänga här på klocksnack...

Jag håller med. Kommer jag in i en butik för att köpa något för en herrejösses massa pengar så klart som fan att jag vill ha service.
Man köper inte bara en vara, man köper en säljare med.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag håller med. Kommer jag in i en butik för att köpa något för en herrejösses massa pengar så klart som fan att jag vill ha service.
Man köper inte bara en vara, man köper en säljare med.
Och man köper en upplevelse, ett sammanhang, en tillhörighet, en livsstil, ett smycke, en tidgivare för stora pengar, som kommer följa dig kanske resten av ditt liv. Det ögonblicket ska inte tramsas bort likt en trött mjölkhandling på Ica.
 

POO

Panerai
Och man köper en upplevelse, ett sammanhang, en tillhörighet, en livsstil, ett smycke, en tidgivare för stora pengar, som kommer följa dig kanske resten av ditt liv. Det ögonblicket ska inte tramsas bort likt en trött mjölkhandling på Ica.

Har man inte råd med ovanstående. Vilket man inte har om man vänder sig till begagnathandlare i Borås, får man sluta vara så känslig.
 

POO

Panerai
Inte handlat därifrån men ringt en gång angående en klocka. Ägaren ringde upp och lät både stressad och uttråkad, men han kanske bara hade en dålig dag?

Inga planer på att handla där anyway.
Han kanske känner av när det är folk utan tanke på att handla men som gärna gnäller på forum som ringer?
 
Topp