• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jälmers Ur-Panerai

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Riley

Panerai
Vet inte vad jag är mest less på.
Diskussionen om Jälmers eller det här satans snacket om rabatter hos AD.
Sätt det priset du vill ha för produkten så vet jag.
Det finns, tro det eller ej, lätta sätt att jämföra priser nu för tiden.
Finns en anledning till varför många väljer att handla nytt från utlandet och inte från en svensk AD.
Anledningen får svenska AD lista ut själva.

Det här inlägget är inte grammatikgranskat av KS.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte vad jag är mest less på.
Diskussionen om Jälmers eller det här satans snacket om rabatter hos AD.
Sätt det priset du vill ha för produkten så vet jag.
Det finns, tro det eller ej, lätta sätt att jämföra priser nu för tiden.
Finns en anledning till varför många väljer att handla nytt från utlandet och inte från en svensk AD.
Anledningen får svenska AD lista ut själva.

Det här inlägget är inte grammatikgranskat av KS.
Fast nu blandar du hej vilt mellan priser på nya och begagnade klockor. Butikerna sätter inte listpriserna på de nya klockorna.
 

Riley

Panerai
Fast nu blandar du hej vilt mellan priser på nya och begagnade klockor. Butikerna sätter inte listpriserna på de nya klockorna.
Klumpigt uttryckt när jag skrev "sätt det priset priset du vill ha", borde ha skrivit "säg det priset du vill ha".
För de gånger jag kontaktat svensk AD om priset på en ny klocka har jag alltid fått mer eller mindre listpriset som svar.
Medans jag från utländsk AD (ej gråhandlare) fått ett pris under svenskt listpris.
Så antingen skiljer sig listpriserna inom EU hos AD kraftigt eller så är jag bättre att be om en prisbild på engelska än jag är på svenska.
Eller så är det en slump för det ska tilläggas att antalet gånger den här situationen uppstått är för få för en rättvis bild, men min skrala erfarenhet har enbart varit åt det här hållet.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Plus att ingen kan skriva med penna längre. Bara sms/mail/inlägg med en mängd förkortningar. Min gamla svenskalärare snurrar tvåtusen varv i graven ;)

Det heter "svensklärare".

Ursäkta, blev talspråk där...:sorry:
Det beror faktiskt på; syftar man på svenska språket i stort är "svensklärare" korrekt, medan om man syftar på en särskild kurs (ex Svenska A) är "svenskalärare" också gångbart. Man kan givetvis också argumentera för att "svensk lärare" och "svenska lärare" funkar, men med helt andra betydelser än om man faktiskt gått i skolan och lärt sig skriva ihop ord korrekt. :)
 

Mauritz

Rolex
Nu var det ingen kurs i svenska vi skulle ha i denna tråd. Jag har gått den feedback jag sökte så nu kan vi stänga tråden.
Ha en trevlig söndag..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp