• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jälmers Ur/Urmakarn

Jag har bytt, sålt och köpt flera klockor av honom bara f2f. Han är jäkligt kunnig, trevlig och ärlig och påpekar alltid brister på uren han säljer och sådant som är bra att veta. Jag kommer att göra fler affärer med honom. 100% Good Guy!
 

OliverB

Breitling
Hej, har hängt här på forumet och läst ett tag och är nu på jakt efter min första Rolex. Har fastnat för GMT II eller en 116613.
Jag har försökt få kontakt med butiken flera ggr utan framgång. Idag mailade jag en fråga om de fått mina tidigare mail. Det enda svaret jag fick var:
"Hej vad gäller det?"
Kan tycka att det är ett väldigt kort och tråkigt svar, min enda fråga var om de kunde skicka klockan då jag inte har tid att åka till Borås, än mindre att sitta och ringa dit. Är det fler som haft kontakt med Daniel där via mail, är han alltid så kort i sina svar?
 

OliverB

Breitling

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Har vid flertalet tillfällen kontaktat Jälmers ur via mail, förfrågningar angående att både köpa och sälja.
Inte fått ett ända svar. Pinsamt dåligt. Inget prutande eller liknande, bara frågor angående objekt till salu etc.
 

Olaola

Panerai
Var igår och besökte Jälmers ur, riktigt bra bemötande och många trevliga klockor! Resulterade i ett köp av Rolex 16570.
100% goodguy från mig!
 

Oli

Omega
2-Faktor
Gjort flertal affärer med Daniel/@Urmakarn på Jälmers under åren. Aldrig någonsin varit ett enda problem! Ibland har jag åkt dit och ibland har han kommit till mig. En goodguy i mina ögon.
 

Lordkare

Omega
2-Faktor
Jag har sålt ett antal klockor till Daniel. Helt korrekt! Schysst betalt! Inget tjafs! Pengar på kontot direkt!
Att han sedan har massor att göra och att man kanske ibland får ringa tillbaka kompenseras väl av att han är trevlig och a Good GUY!
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Sålde en 2008 116400 Milgauss till Daniel förra året (2015).
Snabb betalning och trevligt bemötande. Inga konstigheter.
(Värdering av klockor tycker jag inte hör hemma i huvudvida en person/ftg är GG eller inte)´
Ber om ursäkt för sent postande i ref tråd.
 

ottwon

Omega
Köpte nyligen en 16600 av Jälmers. Bra upplevelse rakt igenom, värdepaket framme mindre än 24 h efter betalning. Har också sålt en Rolex till Jälmers tidigare, även det en smidig affär.
 

SDTure

Breitling
Hej. Handlat med Jälmers Ur och efter ett missförstånd ansträngde han sig verkligen för att jag skulle bli en nöjd kund så nu är jag det. Skulle inte tveka att handla med honom/dem igen. Mvh Nicklas
 

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Daniel är bra. Köpte en 116610LV fullset igår som är bekräftat äkta av säljande AD. Fick även hjälp att sälja 2 objekt samtidigt som jag hämtade Hulken. Daniel märkte även också att min Submariner som jag har på dagligen hadde lite repor och fixade en lätt polering medans vi höll på med köpet.
Kanon!
 
Topp